HPI nitro MT2 + filmpjes en foto's

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Jasper, 3 apr 2004.

  1. Guest

    Guest Guest

    ziet er behoorlijk vast uit :?

    leg is uit :D
     
  2. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Nou kijk, mijn vorige pijp zat met een schroefje vast aan een stangetje dat op het chassis zat.

    Dit hier:

    [​IMG]

    Maar aangezien dat stangetje te kort is en er in de nieuwe pijp geen schroefje kan, moet ik iets anders verzinnen.

    Er zaten ook nog een paar dingetjes bij de pijp.

    Dit:

    [​IMG]

    Met dat stangetje (van de foto) moet ik hem nu dus vast gaan maken. Daar zit ik nog even over na te denken.
     
  3. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Je moet gewoon zelf ff een ijzerdraadje (paar mm dik ofzo) verbuigen en zorgen dat het draadtje via onder in de bevestiging komt van de uitlaat komt. Dan heb je als ie los gaat minder kans dat je uitlaat over de grondsleept of erger dat ie helemaal onder de auto komt.

    Edit: Dat plastic ding moet je gelijk weg gooien heb je niks aan. Anders ff extra gat in je bodem plaat boren vlak bij waar je uitlaat zit en wel iets uit de kant van je buitenkant van je bodemplaat. Wil je dat niet doen dan een nieuw draadje maken voor de uitlaat.

    Die veertjes moet je ook gebruiken om je uitlaat aan je uitlaatbocht te bevestigen.
     
  4. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Het is helemaal gelukt met de pijp. Hij zit nu stevig vast :)

    Alleen nu zag ik dat er een tandje van mijn spur af was :( Dit is al het 2de tandwiel! Dus zijn er niet iets van metalen of ijzeren spurs te krijgen ofzo? Want ik wil niet steeds nieuwe tandwielen kopen.

    En heeft iemand ervaring met deze locktite? Want mijn motorschroeven trillen steeds los. Misschien is daarom wel een tandje van mijn spur gestript :?

    [​IMG]
     
  5. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    van de prijs van 1 metalen spur kun je 10 plastic kopen, en met een metalen spur sloop je niet 1 tandwiel maar er 2, namenlijk ook je clutchbell...

    en nee, die locktite ken ik niet

    laters, thomas
     
  6. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Komt er een Steentje tussen 2 Metalen gears dan is de Kans groot dat er wat anders kapot gaat en je nog meer geld kwijt bent. Ik zou gewoon voor de Plastic gaan beter die kapot dan de lagers in je motor bv.

    Over Locktite ga gewoon langs je modelbouw winkel en haal blauwe locktite dat werkt goed en is met gereedschap ook weer los te krijgen.
     
  7. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Hallo mensen, even weer een update. De locktite heb ik van tamiya gekocht, dat is blauwe en werkt erg goed. De diff tandwielen zijn ook binnen. Deze heb ik vandaag ingebouwd. Hij trekt nu veel beter en gaat ook weer wat harder :lol:

    Vandaag zijn we uiteraard weer wezen rijden. Eerst even naar de makro en daarna naar ons nieuwe plekje. Daar kan je erg goed offroaden.

    Hier een plaatje:

    [​IMG]

    De savage van Herman deed het nu een keer, dus we hebben ons lekker uitgeleefd :lol:

    Hier een filmpje van de nitro mt en savage: http://www.driewieler.net/HPI_nitro_MT2/Nieuweling savage en nitro mt.avi
     
  8. Guest

    Guest Guest

    offroad altijd met je kap oprijden!!
     
  9. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Waarom omdat er anders stof in je auto komt ;) Bij onroad moet je juist eerder met je kap op rijden (downforce enzo) Offroad is het niet nodig maar met kap erop ziet er wel mooier uit.
     
  10. Rick St.

    Rick St. Guest

    kap doen we er alleen op als we gaan jumpen :lol:
     
  11. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    en als je over rolt?
    dan lig je ook op je dak....

    je kan ook altijd een rolkooi zoals ik maken, voor men savage
    ga vongende week wat foto's nemen

    jioooooooo nitro
     
  12. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Dat is waar. Maar tot nu toe is er nog niets kapot gegaan, alleen de koelkop is een beetje beschadigd. De volgende keer zal ik wel met kap gaan rijden ;-)

    Goed idee! Van welk materiaal heb jij die rolkooi dan gemaakt? En hoe heb je hem gemonteerd op het chassis?

    Als je de foto's hier ook even post, zou dat handig zijn :)
     
  13. NiTrO

    NiTrO

    Lid geworden:
    1 dec 2002
    Berichten:
    1.130
    Locatie:
    nevele
    is van alu buisje gemaakt en loopt van men voorbumper naar mijn achterbumper is is met alu plaatjes bevestigd tussen de schokdempers
    maar ik ga nog wel foto's nemen, zal duidelijker zijn
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    heeft iemand ervaring met een picco p3 op een mt
    bij www.rcfun.nl doen ze dat met speciale motorsteuen!!!!

    echt een monster >komt nog wel<
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    heeft iemand de picco p3 al op zijn mt met een 2 versnellingsbak??

    zou wel bruut zijn!!
     
  16. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    heeft robbert (savage26) die niet op zijn savage?
     

Deel Deze Pagina