HPI nitro MT2 + filmpjes en foto's

als je geen failsafe koopt kan het je duur komen te staan als
er iets gebeurd. dus bezuinig daar nou maar niet op!!!

Maar zo'n accu pak bestaat toch uit 5 cellen? bij mij zou dat dus mooi niet passen

kan ook uit vier,gewoon 4AA cellen aan elkaar solderen, bij voorkeur hoge capaciteit (nimh) die langer meegaan

5 Cellen worden met AA geruikt in sommige chassis al serpent...

5 cellen zou een betere reactie van je servos geven omdat het voltage dan 6 volt is ipv 4.8

Er zijn ook zgn 'hump' ontvangerpacks, met 5 2/3aa cellen, dat past ook netjes in een 4 AA cel ruimte

Ik ga bij pkracing de spur bestellen. Maar nu ik toch bezig ben, kan ik meteen wel wat meer bestellen. Dus mijn vraag is, wat zijn goede hop-ups voor de NMT?

Ik dacht zelf aan andere veren (blauwe) omdat mijn achtervering een beetje inzakt. Er zit al nieuwe olie in, dus daar ligt het niet aan.

Als je om je batterij houder een ballon doet zat dit ervoor zorgen dat je batterijen nergens heen kunnen, tevens werkt het tegen spatwater en zand.

yep dat klopt.. aangezien ik alles met balonnen doe:P behlave de motor natuuurlijk ;)

ja en dan nog gaat ie er van door :P :twisted: :twisted: hahaha en dat is niet leuk als ie dan tegen je net een dag oude roto start aanvliegt :twisted:

Ja maar een ballon met gaten erin voor de stekkertjes heeft geen zin.
Je moet er wel een hele ballon omheen doen.....

rc monster zei:
ja en dan nog gaat ie er van door :P :twisted: :twisted: hahaha en dat is niet leuk als ie dan tegen je net een dag oude roto start aanvliegt :twisted:
Dan zet je er een failsave tussen, dan rijdt hij niet eens als de spanning te laag is.

dat was het probleem die zat er tussen :) en toen kwam ik er nog achter dat het schroefje vanb mn safe los getrild was:0

dit gaat over de NitroMT lees draadje maar goed want gaat om het beveiligen van zijn elecktronische delen. :wink: niet vervelend bedoelt hoor er wordt alleen maar een voorbeeld gegeven.

en jasper een goed idee is wel een failsave te kopen

het is wel aan te bevelen om je spurgear in je nitro mt goed af te stellen als je er een andere motor inzet want ik heb die van mij gisteren gestript :(

@rc monster, ik zie voor tips voor het afschermen van de electronica ed liever aparte draadjes zodat iedereen die geen HPI MT heeft en deze draden dus waarschijnlijk niet leest er ook iets aan heeft.

dus bij deze, alle info over de hpi specefiek hier, en de rest in andere draden ok ?

Mijn nieuwe veren zijn binnen :D Deze zijn sterker als de zwarte stock veren. Dat merk je ook meteen, hij zakt nu niet meer zo in :)

risenscreens_90.JPG

risenscreens_91.JPG

risenscreens_92.JPG

Maar wat voor schokbrekerolie moet ik nou gebruiken? Er zit nu een soort schokbrekerolie in, maar dat is niet echt goed spul, geloof ik. Want het kwam uit een potje waar helemaal niks op stond.

@jasper

ik weet als eerste helemaal nix van auto's, dus bij de vraag hierboven heb ik geen antwoord.
mare ik lees ook wel eens de topics over auto's en in één las ik dat je die schokbrekers kunt beschermen m.b.v. een ballon en een fles, is dat niet ook slim gaan ze meteen langer mee en blijven ze het beter doen en is het makkelijker schoon te maken, houden.

hilbren zei:
ooit wel eens gedacht aan zo'n lange dunne ballon??

je duwt je veer in een fles (1,5 liter of groter) je doet de opening van de ballon op de fles, je blaast met de fles de ballon op. dan keer je de fles om en laat je je veer in de ballon vallen. laat de fles los en nu heb je een ballon netje om je veer heen zitten.
(ooit eens gezien op een webpagina)

FF over je veren een Offroad moet juist wat zakken als je hem neer zet dit laat hem beter besturen zeker als je onder grond erg verschilt in hoogte. Als je 1 wiel op tilt van de auto en die doe je een aantal centimeter omhoog moeten de anderen wielen aan de grond blijven heb je dit niet dan heb je kans dat de rijeigenschappen negatief worden beinvloed. Dus zet je veren niet te strak zorg dat ze wel wat inveren als je de auto neer zet.

Ehhmm jasper dat potje van mij.. dat was olie van serpent... Maar dat kaartje was eraf gegaan...

dat van die ballonnen lijkt een mooi en goed id . ik dacht dit ook even te doen, nouy 8 veren is veel maar het is me gelukt. na 1 tankje rijden was er al niets meer van over... geen idee hoe het komt maar het breekt heel snel. ik moet het nog een keer proberen maar dan moet ik meer balon op die veren doen. ik had de mogelijkheid om die balon langsaam leeg te laten lopen om zo die veel precies goed in de balon te krijgen... als je dan te weinig balon gebruikt word de wand dun en breekt het makkelijk. je moet dus goed letten op de dikte van de wand... nou is het met zon veer als op de mt niet zo heel riskant maar let dus op de dikte...

:wink: hoezo herhaling :wink:

Back