HPI RS4 EVO 3+, always under construction

Het kan best dat de drijfstang bij 5 liter knapt, hou er rekening mee dat het gewoon goedkoop geproduceerde motoren zijn. Zeker als je lange stukken vol gas rijdt is dat belastend voor de drijfstang.

Losse zuigers zijn niet verkrijgbaar, je zit vast aan een zuiger/cilinder set en met een drijfstang erbij ben je hard op weg naar een nieuwe motor, overweeg die keuze !

Als je drijfstang gebroken is vervang ook je lagers! Er zal ongetwijfeld ook gruis in je lagers gekomen zijn en zal je motor snel weer mollen.
Als je helemaal pecht hebt is ook je cylinder / zuiger beschadigd en is het goedkoper een motor te shoppen op Ebay oid.

De reden dat ie zo snel kapot is kan vrij simpel zijn: Je bent al heftig aan het Bashen terwijl je motor net los is ik weet niet hoe je hiervoor met de motor reed maar tijdens het inlopen de motor koud starten geeft al veel stress op de drijfstang. Tevens raden diverse merken aan na het inlopen de drijfstang te vervangen juist omdat tijdens het inlopen de drijfstang veel op zijn donder krijgt.

Auto eruit nieuwe bolide aanschaffen en dan een nieuw topic starten;)
Kies wel een andere topic omschrijving met net iets minder drama:rolleyes:

Het kan best dat de drijfstang bij 5 liter knapt, hou er rekening mee dat het gewoon goedkoop geproduceerde motoren zijn. Zeker als je lange stukken vol gas rijdt is dat belastend voor de drijfstang.

Losse zuigers zijn niet verkrijgbaar, je zit vast aan een zuiger/cilinder set en met een drijfstang erbij ben je hard op weg naar een nieuwe motor, overweeg die keuze !

Ja dat het bijna net zo duur was als een nieuwe motor kreeg ik vanmorgen ook te horen van de de modelbouwinkel. Zit nu te twijfellen of een nieuwe T3.0 of deze: RC World BV :: Motoren :: Brandstofmotoren :: Automotoren :: Meer dan 3 cc. :: PICCO4505TR

Past er dacht ik ook wel in. En het oude blok beetje bij beetje reviseren door onderdelen te zoeken op ebay--->geeft Marder-Art een kratje bier.:p;)

Stel dat ik de picco neem, dan zal de drijfstang bij 5 liter?? vervangen moeten worden?

Mzzl.

Tsja bij wedstrijdmotoren vervangen ze allemaal de drijfstang rondom de 5 L dat luistert allemaal wat nauwer. Bij die Force van mij heb ik weet niet hoeveel liter er door heen gegooid zou bij jouw ook wel moeten kunnen, maar ja uitzondering hier en daar...en ligt er aan hoe je rijdt natuurlijk.Wellicht keertje kijken naar de speling als hij op zijn tijd toch open ligt.

Laatst bewerkt:
onderdelen te zoeken op ebay--->geeft Marder-Art een kratje bier.:p;)

Proost....;)

Die picco heeft wel een achteruitlaat he...

Neem een T3.0 (je weet waar!) of een O.S. Max .18CV-RX, dat zijn volgens mij de beste keuzes, maar in de US rijden ze nog al veel met picco is me opgevallen.
Oja, de LRP Z18S is ook een goede optie en snel...

Onze T3.0 is net een litertje oud, volgende blokje zal denk ik een O.S. worden, ligt een beetje aan de kosten.

arnaud

Laatst bewerkt:
re

Koop in godsnaam eens een wedstrijdchassis met dito motor en kruip het circuit eens op. Als je zo rond blijft bashen dan is het logisch dat er wat vaker iets kapot gaat. Geloof me het is het je niet waard om een hpi motor te reviseren.

En btw, in america rijd men met deze auto's veelal op parkeerterreinen met een afgezette baan. Zijn gewoon niet genoeg mensen die dit in nederland doen, misschien is het wat om eens wat mensen te zoeken die dat met je willen doen of anders op een circuit te gaan rijden?

Kan me zo voorstellen dat de uitdaging op een vlak stuk niet zo leeft als op een circuit.

Maargoed heb het gevoel dat we dit tot in den treure tegen je kunnen zeggen, je zal zelf weten wat je leuk vind en het is jouw geld. So bash on!

Koop in godsnaam eens een wedstrijdchassis met dito motor en kruip het circuit eens op.

Inderdaad!
er gaat een wereld voor je open, en na de 1e keer zeg je ook nog eens tegen jezelf dat het helemaal niet zo eng was als dat je eigenlijk dacht.....
En dat die mensen best aardig en behulpzaam zijn, enzo.... :p

Vandaag de PICCO eropgezet. Het past allemaal net, de trekstarter moest wijken voor een roto start, anders zou het niet passen.
-1:8 filter zat er al een tijdje op.
-Zit nu ook een dikke 1:8 pijp op, lekker laag gebrom bij stationair.
-Een 5 cellen accu pack voor de auto, weg met de losse penlites.:cool:
-Nieuw setje velgen/banden, want m'n 30mm schuimbanden passen er achter niet meer op vanwege de uitlaatbocht.
-Nieuwe gas/rem servo (sterkere) gekregen omdat de vorige heel erg snel stuk is gegaan.

Het starten gaat heel snel, even paar keer pompen op het pompje, roto start erin, en hij slaat meteen aan. Geen geklooi meer met een trekstarter.

Motor staat heel erg rijk en geef korte stootjes gas tijdens het rijden. Zo zal ik dan een liter moeten rijden om em vervolgens goed te gaan afstellen. Koelkop kan je zo vastpakken, lekker hand warm, kreeg koude vingers buiten.:p Heb nog een 0,5 liter tegaan. Zit behoorlijk pit in het motortje, loopt rijk zelfs beter dan m'n overleden T3.0.

Op een circuit rijden, mischien ooit voor de fun met deze auto. Een wedstrijd auto komt er niet, zover rijkt de intresse namelijk niet.;)

Hier 2 foto's hoe de auto er nu bijstaat. Ben er 100% tevreden mee nu.:D
full

full

Mzzl.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ie nogsneller gaat dan de vorige dan zal dit sticky nog veel langer worden en/of een andere naam krijgen:rolleyes:
Veel Rij plezier:D

Overweeg een move naar het bouwverlagen gedeelte....
Scheelt mij ook weer een stuk, ik blijf aan het "topictittel changen" ;)

ziet er goed uit zo, ben benieuwd hoe snel je hem nu aan stukken hebt ;)
Serieus, rustig rijden, want met deze motor zal je makkelijk de controle verliezen. Zoveel power is dit autotje niet voor gemaakt;)

Ik dacht zelf ook altijd "circuit rijden is niks voor mij, dat doe ik een keertje voor de fun" maar geloof mij, als je het eenmaal een keer gedaan hebt wil je niet anders meer!

Overweeg een move naar het bouwverlagen gedeelte....
Scheelt mij ook weer een stuk, ik blijf aan het "topictittel changen" ;)

Verplaats em maar.;) Verzin ondertussen wel een leuke titel ervoor, dat hoor je dan wel.

Motor heeft nu 1,5 liter gelopen, heel erg rijk. Morgen de zaak wat beter afstellen. De schade na 1,5 liter met dit blok:

-Wiellager, nieuwe lager zit er al in.
-Kale achterbanden, waarvan 1 helemaal open over de gehele lengte van de band.:confused: Definitief geen show velgjes meer voor mij, dingen had ik gister gekocht. Ga weer op schuim rijden, betere grip ook. Alleen 30mm breed past niet, dus voor en achter word nu 26 of 28, heb ze liggen,morgen monteren.

Mzzl.

Back