HPI rs4 evo3

Hallo,

Ik heb gezocht maar ik kwam nog niks over dit model tegen op het forum.

Heeft iemand ervaring met de HPI rs4 evo3?

Groeten,
Stefan

Het is een vraag die jullie waarschijnlijk vaak horen maar ik twijfel tussen een HPI rs4 evo3 en een Smarteca type ( Winner Pro nitro‏) wat zeggen jullie?

Wat wil je.....

HPI kent in Duitsland een cup. In Nederland kan je mee rijden met de KWC/NOMAC starters klasse en als je lid van een vereniging wordt kan je ook daar rijden.

ik heb zelf ook 2 rs 4 modellen gehad en die bevielen best goed.

redelijk simpele en leuk geprijsde auto.
wel zou ik het sturen verbeteren want daar zit standaard te veel speling op. ik weet echter niet of hpi daar iets voor heeft, anders zul je zelf iets moeten maken.
verder een leuke auto die zeker ook snel genoeg is door de 2 speed en er zijn volop kappen voor te krijgen.

dus maw. ik zou het wel weten

Speling is goed, te veel niet. Speling zorgt er voor dat de wielen zelf hun lijn gaan zoeken.

Ik heb ook een RS4. Dat ding gaat echt hard!

Het is van mijn lijst, mijn vetste auto. Heb er nu foam onder en de wegligging is een stuk beter!

Ik heb ook een RS4. Dat ding gaat echt hard!

Het is van mijn lijst, mijn vetste auto. Heb er nu foam onder en de wegligging is een stuk beter!

Dat had ik al aangegeven.....

Wat wil je.....

HPI kent in Duitsland een cup. In Nederland kan je mee rijden met de KWC/NOMAC starters klasse en als je lid van een vereniging wordt kan je ook daar rijden.

Afgelopen jaar hadden wij in de startklasse, van de KWC, dat ook andere merken mee mochten rijden.
Misschien hebben we dat volgend jaar ook weer.
Of ze mee kunnen? Ik denk in die klasse wel ja.

M.v.g. Mark

Reglement 2011

8.1 GP-Start
8.1.1
Deze klasse wordt als een instapklasse gezien. Wie ooit eens in de klassen GP-Sport of GP-Race Klasse heeft deelgenomen, kan niet meer in de GP-Start klasse starten. In overleg met het KWC-team kan in bijzondere situaties een uitzondering op deze regel worden gemaakt.
8.1.2
Voor deze klasse zijn uitsluitend de Kyosho Pure Ten FW-05, FW-06 en de Fazer in originele bouwdoostoestand toegelaten (hieronder valt vanaf 2009 ook de speciale Fazer KWC- Edition met de tweebak en de Orion uitlaat en bocht). De toegelaten tuning parts zijn tot het minimum beperkt, om zo een relatief goedkope instroming mogelijk te maken. De toegelaten tuning parts staan in de actuele tuningslijst vermeld, welke is te vinden op kwc-holland.
Naast de Kyosho bouwdoosauto’s zijn voor 2011 ook andere trekstart merk auto’s toegestaan. Ook dit betreffen originele bouwdoos auto’s, met standaard uitlaat en motor. Deze beginners klasse heeft zijn eigen competitie maar rijd mee met de GP Start.
Voor RC-auto’s van andere merken zijn de volgen de regels vastgelegd:
· De auto is schaal 1:10 onroad
· Met een toerwagenbody
· Maximaal 200mm breed
· Motor is maximaal 3,00cc
· De motor moet standaard uit de bouwdoos van de auto komen
· Maximaal 2 versnellingen
· Diameter van de band is maximaal 65mm en minimaal 45mm.
· Maximaal 82db geluidsproductie

Omdat 2011 het eerste jaar is voor de GP-Start met ander merk auto’s behoudt het KWC bestuur het recht om te allen tijde het reglement aan te passen voor deze auto’s. Dit om gelijkwaardigheid en overige reglementen onder controle te houden.

8.1.3
In de GP Start-Klasse is de keuze voor banden en velgen vrij. Alle wielen mogen maximaal 31mm breed zijn. Sponsbanden zijn toegestaan.
8.1.4
Bij de Fazer is de inbouw van een voordifferentieel (# VZ-12 in combinatie met # BS-107) toegelaten. In plaats van de standaard kogelschroeven mogen kogels (OT-32) in verbinding met schroeven gebruikt worden.
Bij het gebruik van een 2 versnellingsbak (FAW-01) mag de kap van de versnellingsbak aangepast worden om de schakelmomenten makkelijker aan te kunnen passen.
8.1.5
De klasse GP-Start wordt als individuele wedstrijd verreden en eindigt bij de EF.
8.1.6
Deze klasse is in eerste instantie alleen voor de beginnende rijder. De winnaar in deze klasse bij het EF moet naar de klasse GP-Sport overstappen. Deze regel geldt niet voor rijders jonger dan 16 jaar.
8.1.7
Startboxen zijn bij de GP-Start klasse in de pits niet toegestaan.

Begrijp mij niet verkeerd, de Winner Pro is een soortgelijke auto als de Carson CR4 (dezelfde fabrikaat) maar op sommige punten net iets anders. Vooral de motor is slechter dan de Force die met de Carson komt. Er is alleen geen winkel die Smartech ondersteund dan wazige kado shops, gadget shops en sommige computerwinkels.

Back