HPI savage 3.5 - problemen en aanpassingen

Als je slipperpad helemaal glimt en glad is heeft hij te lang doorgeslipt..

Het beste is een nieuwe pad erin plakken, anders deze even licht opschuren en je metalen plaatje wat ertegenaan gaat ook.
Dan zal het vast een heel stuk beter gaan..

En als je hem helemaal strak aandraait moet prima werken hoor. Zo had ik hem ook op mijn beide savages.

Als je slipperpad helemaal glimt en glad is heeft hij te lang doorgeslipt
Wat dus het geval was...

Ik ga morgen na het werk naar de hobbyshop om een nieuw slipperpadje. :) zal er meteen 2 meenemen.
Zal hem men veertje tonen want deze is wel redelijk vervormd door het aanspannen.
misschien nieuw veertje meebrengen ook.

Ik laat het jullie morgenavond weten als hij terug in elkaar zit.

Dat veertje is wel nieuw te koop, zit in een compleet setje..

Succes met de heropbouw..

ik denk wel dat het straks opgelost is..

Hallo,

vandaag om een nieuwe slipper pad gegaan. meteen ook een nieuw spur gear gekocht..
toen ik thuiskwam heb ik gemerkt dat er echter geen nieuw veertje bijzit...
zomaar proberen dan...
full

Volledig hernieuw in elkaar gestoken en getest op de baan..
eerste 3 keer de straat op en neer trok hij als een trein.
en dan opeens terug niets meer..
veer weer aangespannen tot eind (was toch al vervormd) en nog steeds niets..
heb de moed nog niet gehad om me motor er terug uit te halen en me slipper pad terug te controleren.. (die kan toch niet kapot zijn van 3 keer de straat op en af te rijden???)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb hem er terug uitgehaald.
Hij is niet gans glad, maar is toch alweer een beetje afgesleten...
verdomme ej, waarom heb ik nu niet gewacht tot ik een nieuw veertje had....

kan ik hem opnieuw ruwer maken met schuurpapier?

opruwen is zeker mogelijk.

Een nieuw veertje gaat zeker wel helpen hoor. Heb je wel het koperen ringetje overgezet uit je oude spurgear.. :)

je zou ook het veertje eruit kunnen halen en kijken of je een mooi vulringetje hebt die mooi erop past.

Als hij maar op het koperen ringetje past wat er in je spur zit en niet groter is, anders slijt je het midden uit je spur.

ik heb de koperen lager ook mee verplaatst ja. =)

ik ga vanavond om een nieuw veertje. Hopelijk kost da nu ook weer niet zoveel. wel jammer dat ik hem niet in 1 setje heb kunnen kopen.

zal dan me pad opruwen en alles opnieuw proberen.
jullie horen hier nog van.

alles terug samen gestoken.
zit nu ook een kogellagertje tussen om de veer beter te kunnen aanspannen.
heb geen nieuw veertje mee.

Nog altijd hetzelfde probleem...
Zaterdag ga ik ermee langs in de hobbyshop...

wil wel eens weten wat het zal zijn. Hij kan dan ondertussen ook eens met me savage rijden en tips geven voor de afstelling.. want dat is me 2de grote probleem voor het moment...

savage 3.5

hallo allemaal ik heb een probleem met de auto de auto wilt niet vooruit ik heb all gekeken in de gearbox maar ik zie geen problemen als ik volg gas doe doet die soms naar voren gaan maar soms weer niet op volletoeren komt die niet voor uit weten jullie mss iets?

Koppeling
Slipper
grubscrews van je aandrijving
Diffs
Kijk dit allemaal ff na.

Zet ook ff je woonplaats in je profiel. Misschien is er iemand bij je in de buurt die je ff kan helpen.

Laatst bewerkt:
hallo allemaal ik heb een probleem met de auto de auto wilt niet vooruit ik heb all gekeken in de gearbox maar ik zie geen problemen als ik volg gas doe doet die soms naar voren gaan maar soms weer niet op volletoeren komt die niet voor uit weten jullie mss iets?

zelfde probleem als ik heb.
probeer je slipper pad eens te vervangen...

slipper is in orde.
Heb gisterenavond samen met men pa eraan gewerkt.
slipper geeft weerstand als ik er aan draai terwijl ik de banden vasthou. Dus die is in orde.
Het rare is dat hij pas problemen geeft nadat ik naar 2de versnelling ben geweest. alhoewel dat dat ook niet altijd zo is...

het is iets raars, en daarom ga ik er morgenochtend mee naar de hobbyshop. :)
allesinds bedankt allemaal voor jullie hulp en inbreng.
ik laat zeker weten wat het wel was.

Dat klinkt als een slippende oneway van je eerste versnelling..

Mocht je die gaan vervangen is het raadzaam om ook de as mee te vervangen.

Het was niet de versnellingsbak, niet de slipper.

Maar wel men voor en achter diff die serieus aan het slijten waren... (tanden waren zo'n 3 mm afgesleten)
nu vervangen door heavy duty exemplaren en hij trekt terug op alsof hij nieuw is.
2nd gear wordt ook mooi op tijd bereikt dus ik ben content en me savage 3.5 ook want hij heeft nu onderdelen van zijn grote broer de savage X 4.6 :)

Everybody happy. :)

Ondertussen heeft mijn savage opnieuw een upgrade gekregen.
nl. stainless steel dual disk brakes :)

Vanmiddag maar eens gaan testrijden :D

Volgende keer als je je remmen moet vervangen kun je beter de dual fiber remschijven nemen..

Die zijn Nog beter dan de dual steel..

trouble in paradise

Hoi allen,

Na een weekje of 3 niet gereden te kunnen door omstandigheden (niet met de auto maar andere) heb ik gisterenavond men savage eindelijk weer eens aan het werk kunnen zetten.

Starten ging goed (nadat ik doorhad dat men gloeiplug plat was en dus een uurtje ofzo moest opladen).

Heb ongeveer een half tankje gereden. En toen opeens tijdens het acceleren valt men motor uit. Ik moet er wel bij vermelden dat ik waarschijnlijk nog altijd veel te rijk rij. (HSN : 2,5 x 360° open) Ok ja, dit gebeurd wel meer.

Maar wanneer ik hem terug in gang wil trekken zit men trekstarter blokvast, ik denk (mede doordat hij nog te rijk staat) oke, die is verzopen.
gloeiplug eruit om hem te kunnen leeg trekken, maar dan kan ik ook men trekstarter niet meer bewegen.
Nu begin ik toch het angstzweet te krijgen..

Ik neem me auto terug mee naar huis, thuis aangekomen haal ik de motor eruit, doe de trekstarter eraf.
En die werkt nog perfect in mijn hand, hij rolt nog uit zoals het moet en loopt terug naar binnen zoals het hoort.....

Dan probeer ik de cilinder te bewegen in de motor maar die zit blokvast....

Probleem dus. Nu, de motor heeft nog geen volle 4liter gelopen dus ik weet niet wat het kan zijn...

Kan je de cilinder eruit halen om, het eventuele vuil (ik hoop dat het juist maar dat is) eruit te halen, enzoja, hoe doe je dit dan???

Ik heb nog noooit een nitromotor opengedaan dus ALLE hulp is meer dan welkom.
Ik hoop alleen dat ik geen nieuwe motor moet kopen, want daar heb ik momenteel geen budget voor (door men M-05 Abarth project)...

Was het een nieuwe motor?
Indien zo ziet het er naar uit dat de zuiger gewoon op zijn klemming vast zit op het bovenste punt, als je door de uitlaat kijkt zie je dan ook de volledige zuiger zitten?
Verwarmen em met een beetje kracht het vliegwiel rond draaien, dan moet die weer los komen.

Back