trouble in paradise
Hoi allen,
Na een weekje of 3 niet gereden te kunnen door omstandigheden (niet met de auto maar andere) heb ik gisterenavond men savage eindelijk weer eens aan het werk kunnen zetten.
Starten ging goed (nadat ik doorhad dat men gloeiplug plat was en dus een uurtje ofzo moest opladen).
Heb ongeveer een half tankje gereden. En toen opeens tijdens het acceleren valt men motor uit. Ik moet er wel bij vermelden dat ik waarschijnlijk nog altijd veel te rijk rij. (HSN : 2,5 x 360° open) Ok ja, dit gebeurd wel meer.
Maar wanneer ik hem terug in gang wil trekken zit men trekstarter blokvast, ik denk (mede doordat hij nog te rijk staat) oke, die is verzopen.
gloeiplug eruit om hem te kunnen leeg trekken, maar dan kan ik ook men trekstarter niet meer bewegen.
Nu begin ik toch het angstzweet te krijgen..
Ik neem me auto terug mee naar huis, thuis aangekomen haal ik de motor eruit, doe de trekstarter eraf.
En die werkt nog perfect in mijn hand, hij rolt nog uit zoals het moet en loopt terug naar binnen zoals het hoort.....
Dan probeer ik de cilinder te bewegen in de motor maar die zit blokvast....
Probleem dus. Nu, de motor heeft nog geen volle 4liter gelopen dus ik weet niet wat het kan zijn...
Kan je de cilinder eruit halen om, het eventuele vuil (ik hoop dat het juist maar dat is) eruit te halen, enzoja, hoe doe je dit dan???
Ik heb nog noooit een nitromotor opengedaan dus ALLE hulp is meer dan welkom.
Ik hoop alleen dat ik geen nieuwe motor moet kopen, want daar heb ik momenteel geen budget voor (door men M-05 Abarth project)...