HPI savage 3.5 - problemen en aanpassingen

De motor was spiksplinter nieuw.
ik zal eens kijken of ik door de uitlaat iets zie.
je bedoeld dan toch het gat waar de U-buis op zit die dan naar de eigenlijke uitlaat gaat?

btw, als ik langs boven, dus waar de gloeiplug zit, kijk dan zie ik de top van de zuiger die volledig vanboven zit...

Hoe zie je dat verwarmen gebeuren? in water zou ik het niet willen doen, in de microgolf zal dat vuurwerk geven, met een aansteker heb je nogal roetvorming...
En eeuh, heeft dit gevolgen voor het verdere gebruik van de motor?

Laatst bewerkt:
hallo,

Ik heb de cilinder losgekregen, door gewoon eventjes in men hand te houden en dan met een papegaaitang op het vliegwiel hem voorzichtig te bewegen...

Echter, heb ik dan het volgende ontdekt :

1- gruis dat in de cilinder zit. Dit heb ik eruit gekuist door de ganse motor te doorspoelen met nitro...
2- een gaatje aan de rand van de piston
full

3- krassen in de cilinderhals.. net alsof de piston niet meer uitgelijnd loopt in de cilinder. Ook kan ik hem niet volledig op en neer laten gaan. hij kan amper tot een vijfde van zen volle beweging gaan en dan loopt hij stroef....

full
full

Tips? wat kan ik hieraan doen?
Kan ik de motor volledig uit elkaar halen zodat ik eventueel op de een of andere manier de piston terug kan effen polijsten ofzo?

Laatst bewerkt door een moderator:
Garantie claimen?

Er is dus iets van de zuiger afgebroken en er zit gruis is, gaat niet meer goed komen vrees ik....
Omdat de motor splinterniew was zou ik terug naar de winkel gaan.

eindelijk,

heb na veel gezever en gezaag een nieuwe nitro-motor.
Nu wil ik het inrijden goed doen zodanig dat er later geen problemen kunnen komen hierdoor, want men verkoper zei dat de motor waarschijnlijk te warm heeft gelopen in het begin...
Hoe kan ik dit vermijden?
+ Wat is een goede manier van werken om hem in te rijden?
+ Hoelang mag je in 1 keer rijden tijdens het inrijden?

ALLE hulp is meer dan welkom, want ik wil het zeker goed doen deze keer...

Lees het sticky over de WOT eens door.
Overigens komt met de motor ook een manual hoe in te lopen.

Het eerste halve tankje, ongeveer 80cc (komt overeen met een volle tank van een touring car) heeft nu stationair gedraaid.

morgen hopelijk beter weer dan kan ik gaan "wandelen" met me savage.

Kan je meerdere tankjes achtereen rijden of moet je telkens laten afkoelen?

Hey,

Heb nu al zo'n 800cc gereden en heb nog 200cc van me laagnitro-gehalte brandstof over.
de HSN naald staat 6 x 180° open dus zou ik nu om de 80cc telkens 180° terugdraaien.

Als de 200cc dan op is hoop ik ongeveer op flush te staan terug.
Kan het kwaad als ik dan daarna met 25% nitro verder afstel?
Ook zou ik nog willen vragen ofdat ik de snelheid/belasten van motor beter geleidelijk aan moet opbouwen of dat ik vanaf dat hij mooi afgesteld staat direct kan gaan "bashen" ?

Ik hoop dat iemand mij bij deze vragen kan helpen zodanig dat ik met een gerust geweten verder plezier kan beleven aan me nitro.

flushe staan is niet perse de perfecte afstelling, elke motor heeft een klein beetje verschil in afstellen als je het mij vraagt.

en het is niet de moeite om je motor nu perfect af te stellen met je break-in fuel,want de afstelling van je motor zal toch veranderen zodra je met 25% begint te rijden.

en ik zou geleidelijk aan de motor meer gaan belasten, af en toe eens vol gas maar nog niet langer dan 3-5 seconden. de eerste 2devolgende tankjes en dan "bashen" maar :D:)

Verder nog, naar welke rcshop ga je ergens in brugge ? want ik ben ook van de regio brugge. en waar zijn de plaatsen waar je zou gaan Bashen ? :evil:

Hey sloebiebeeb,

Ik weet dat flush niet de perfecte afstelling is, maar wat ik bedoelde is dat ik dus met me break-in fuel terug op flush zou komen en dan met de 25% ga afstellen. Nu was de vraag, (waar je op geantwoord hebt) of ik vanzodra ik overgeschakeld ben op 25% direct zou mogen zwaarder rijden..

Btw, is het verstandig om van de ene tank op de andere van break-in naar 25% te gaan?
of zou je een tankje eerst gemengd rijden (break-in+25%) kwestie van een tussenstap??
Mijn RC materiaal (en modelbouw-materiaal) komt allemaal van bij Verbrugghe... Mag geen reclame maken normaal hier op het forum maar als je op google zoekt onder "verbrugghe + modelbouw" kom je hem direct tegen. De site heeft groene kleur.

Tja, waar ga ik gaan rijden... Ik rij momenteel op een stukkie dat binnen dit en een paar maand bebouwd zal gaan worden en dan is het terug zoeken naar iets deftigs zonder de mensen te storen. Want zoals je weet is nitro niet stil ;)

evening.

om te antwoorden op je vraag, zou ik wachten om over te schakelen naar 25% tot je klaar bent met je break in. verder is het af te raden om je break in fuel te mengen met je 25% !en bij 1 merk te blijven in de toekomst en niet heel de tijd te veranderen

het is beter om met 1 merk te rijden ipv van met 2.
nu zodra je 25 % in je autotje pompt zult ge uw carb wat moeten bijregelen( op warme motor) maar da weet ge wss wel al.
en als em warm is kunt ge wel beginnen bashen:evil: wel nie gelijk nen halve zot daar constant vol gas zitten geven e.

verder ga ik soms gaan rijden op een stukkie in de blauwe toren het industrie terrein , daar mag je gelukkig nog wat herrie maken.de enige mensen die er dan last van hebben zijn poolse camionchauffeurs maar die doen niet lastig.

en kben daar ook nog een tijdje gegaan bij verbr*ghhe maar ben da wat afgeleerd, als ik nu iets nodig heb gebruik ik Ebay :) is nog handig en soms goedkoper ;)

Hallo iedereen,

Ondertussen is de motor rustig ingelopen en ben ik nu rustig aan bezig met af te regelen. We rijden ook al op 25% nitro.

Wat momenteel het probleem is, alle het is niet echt een probleem, ik weet wat het is.
Maar zit met de vraag, hoe vaak vervangen jullie de tandwielen van je differentielen?

Want ik heb nu na 7 L al 2 maal men differentielen naar de kloten geholpen. De eerste die kapot zijn gegaan waren de originele, van lagere kwaliteit en dat was na 2L rijden.
Nu zitten er heavy duty's in en die zijn vandaag gesneuveld.

Wil gewoon eens weten of dit "normale" slijtage is of of ik iets verkeerd doe? :)

goeienavond

Niet..
Goed shimmen, en indien je nog geen spider mod gedaan hebt deze direct doen....
(4 tandwieltjes ipv 2 tandwieltjes)
Meerdere keren per week rijden, en ontzag hem niet:

Laatst bewerkt door een moderator:
pffffffffffffffffffffffffff... wordt er een beetje duf van... Dit is niet wat je met een savage hoort te doen joh... Dit is veeels te rustig.. :)

shimmen is het beter in elkaar laten passen van je tandwielen.
Dit doe je door middel van het toevoegen van ringetjes met een dikte vanaf 0,1 mm meen ik..
Als je dit goed doet dan heb je amper tot geen overbodige speling meer in je diff.

Back