HPI Super 5SC Flux!

Goed om te weten, ik denk dat ik voor de imax ga voorlopig en op den duur investeer in een goede 2x100 lader mocht dat wenselijk zijn.

Hoe lang van te voren kun je trouwens het beste een lipo laden? Gewoon een uur voor je wilt gaan aan de lader? Gezien het slecht is om lipo's vol geladen te bewaren (brand enzo).

Imax B6 50W 5A
Turnigy 5000mAh 3S 30C x 2
5.5mm bullet to T connector
2x lipo bag

Mis ik nog wat?

een dag van te voren laden kan ook prima,
ik laad mijn lipo's wel altijd volledig nadat ik heb gereden helemaal vol en leg deze dan gewoon weg, wel in een lipo-safe-bag....vergeet die tijdens het laden ook niet!...is toch een extra veiligheidsvoorziening...
natuurlijk is het voor een lipo niet goed om deze een half jaar vol op te bergen, maar een maand kan prima...vaak gebruik ik mijn lipos toch of elke week of om de week...

verder ziet het lijstje er prima uit...
alleen de 5.5mm bullet to T connector?? is deze als verloop voor de lader of tussen de accu en de ESC??
voor tussen de lader is deze goed,
geen dubbele stekkers in de auto zoals je waarschijnlijk al begrepen hebt..

dat is eigenlijk een beetje persoonlijke mening...
wat jij het makelijkste vind, het enige is wat belangrijk is, is dat de stekker de stroom wel aankan, daarom raad ik je bijvoorbeeld geen tamiya stekkers aan, deze smelten bij hoge stromen aan elkaar,
verder zie ik veel mensen die deans gebruiken, maar ook XT connectoren...
vaak staat er een constant aantal ampere bij..

EC5 stekkers, zijn mijn persoonlijk favoriet. Deans gaan moeilijk uitmekaar en traxxas is helemaal klote, want dan moet je die kabels van je turnigy accu veilen, want die draden zijn te dik voor een traxxas stekker.

Jij hebt maar 1 lipo safe bag nodig. Lipos hoef je niet persee in die zakken te bewaren, als je ze na het rijden netjes op storage mode zet. Alleen als je net als jeffrey het doet, constant volle accus bewaren, dan zal ik ze in een zak doen voor de zekerheid. Anders is het echt niet nodig als ze op storage staan.
Stop ze alleen in die zak als je ze aan het laden zijn.

Wat betreft laders. In jouw geval, (2 accu in de auto) zal ik 2x 50w lader kopen ipv 1x 100w. Kwa prijs en laad tijd zal het niet veel schelen, maar je accus gaan wel wat langer mee en minder kans op brand tijdens laden.

Dus de bullets eraf slopen en dan b.v. deans erop zetten? Zal vast gesoldeerd moeten worden (jammer, ik ben nogal slecht in dat soort basisschool vaardigheden)?

Turnigy Accucel-6 (heeft meer connectors)
Turnigy 5000mAh 3S 30C x 2
Nylon T-Connectors Female (10pcs/Bag)
lipo bag

Hoef ik ze alleen op de lipo te vervangen en niet ook nog aan de esc

Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar ik kon er niet echt uitkomen welke maat ik nou moest hebben, dus ik denk dat ik hier wat haal als ik zie hoe dik de kabels zijn.

De zooi van HobbyKing binnen, en kom ik tot de conclusie dat er toch geen deans op de lader zit maar een XT60 (en een xt60 naar crocks verloop). Dat word daar dus ook nog solderen.

De truck was ook aan de deur geweest maar die moest het helaas met niet thuis doen. Gelukkig bezorgt PostNL wel op zaterdag (in tegenstelling tot GLS van HobbyKing) dus die gaan we morgen zien.

Gls van hobbyking? mn laatste pakketje(afgelopen dinsdag) kwam gewoon met postnl.

Laatst bewerkt door een moderator:
De auto gekregen, maar volgens mij is de doos niet compleet. Hij was volgens mij ook al eens open geweest.

Wat ik mis is de zak met gereedschap. Volgens de handleiding zou die erbij moeten zitten en nu zie ik dus ook niet zo snel de mogelijkheid om de wielen eraf te krijgen...

je had hem nieuw gekocht, dan zou ik de betreffende winkel even contacteren,
misschien hebben ze gecontroleerd op volledigheid en perongeluk niet alles terug gestopt...

Ja, gedaan. Ik heb hem wel kunnen instellen door hem op een krat te zetten maar voor onderhoud word het anders lastig. Het weer is in ieder geval jammerlijk bezig. Hopelijk komt er morgen een droge periode zo dat ik in iedergeval eens gas kan geven. Dat gaat binnen niet zo goed als met een TT-02.

Nu vraag ik mij af of ik niet nog meer mis. Ik kan niet echt een unboxing vinden waar alles op staat, maar in iedergeval zag ik dat er nog wat plastic delen bij zouden zitten in een video? Iemand die er een heeft enig idee wat er allemaal in zou zitten????

in de doos zat er
-zender
-auto
-set imbussleutels , wielensleutel - 2 raampjes reserve onderdelen voor de veren
- handleiding
-dvd
-paar bumper onderdelen , een skidplate en een paar reserve onderdelen voor de rolkooi

Back