HPI Super 5SC Flux!

heb vandaag ook een hpi super 5sc flux! gekocht en net mee gereden maar wat een power zeg.
en inderdaad als je iets te hard de bocht in duikt rolt ie zo om maar verder een mooie wagen

Met vriendelijke groet
Mario

Gaat wat beter als de ondergrond wat losser is. Helaas weinig tijd gehad om ergens heen te gaan dus alleen maar wat in de buurt kunnen racen, maar toch dikke fun zonder track gehad.

Ben aan het rondkijken om de esc van de super 5 te vervangen.
vertrouw het niet meer om met 6s te rijden , vertouw de garantie van hpi ook niet meer . De originele servo is kapot en ze weigeren die te vervangen onder garantie.
die is al vervangen door een hitec
Voor de esc denk ik aan de skyrc toro 150 met de bluetooth adapter.
of de hobbyking kloon voor 8s en 200A maar dat zal overkill zijn denk ik
Rijd wel meestal op het strand en binnenkort komen er paddle banden op.

Ja ik denk dat die 200A wel een beetje overkill is, en die SKYRC 150 ziet er wel leuk uit.
Een aantal mensen zijn nogal lyrisch over de Hobbywing 150A ESC als vervanger. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken, en volgens mij heeft Hobbyking daar een Turnigy variant van.

Wat leek van uit de trein als een dirtbike track bleek dat helaas niet te zijn. Dicht bij bleken er hekken te staan met bordjes gevaarlijk terrein, en dat was het ook wel. Toch nog een klein stukje gevonden om wat rondjes te rijden, maar helaas geen fatsoenlijke ramps. Het was of die kleine hobbeltjes, of bergen van een meter of 2-3 waar aan de andere kant een afgrond was het water in of een bijna verticale helling.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb voor mijn Super 5SC vrijdag een motorset uit een XO-1 binnen gekregen. Moet even een chassisplaat/TVP aanpassen, maar zo te zien gaat het motortje er mooi in passen. Ik vertand de motor zo dat de eindsnelheid ongeveer hetzelfde blijft (uitgaande van de kv van de 2 motoren.) Dus hoop dat ik hiermee een koel lopende setup in de auto zal hebben. :mrgreen:

Heb voor mijn Super 5SC vrijdag een motorset uit een XO-1 binnen gekregen. Moet even een chassisplaat/TVP aanpassen, maar zo te zien gaat het motortje er mooi in passen. Ik vertand de motor zo dat de eindsnelheid ongeveer hetzelfde blijft (uitgaande van de kv van de 2 motoren.) Dus hoop dat ik hiermee een koel lopende setup in de auto zal hebben. :mrgreen:

Je motor zal wel koeler worden, maar die esc wordt wss wel warmer door die grotere motor.

Kent iemand nog een esc die minimaal 8s kan en niet van castle of turnigy? Mgm is een beetje duur...
Vorige week namalijk mijn 4de castle esc in de fik gegaan.

Gisteren eindelijk mijn nieuwe stuff binnen gekregen:

combo-m3A.jpg

savsw1210sg-2.jpg

En ik had al de week ervoor de diff en shock olie binnen gekregen.
Wat weinig tijd gehad maar alvast begonnen met de schoonmaak. HPI is zo aardig om alle cups in te smeren, dus die zijn mooie zandbakken. Ik zag trouwens dat er groen spul op de buitenkant van het diff zit, is dit ook gewoon lagervet?

Wat hier vaak voor wordt gebruikt is het zgn. 'Black grease' van team Associated. Echter geen idee wat het groene spul precies is.

Wat ook goed vet is voor de diffs is: "STIHL high-performance gear lubricant".
Kettingzagen maken natuurlijk mega veel toeren en bij rc auto's werkt dit ook perfect. Ik gebruik voor 1:10 hierdoor meer tractie, en een maat van me gebruikt dit sinds kort zelfs in de 1:5 en het is topspul voor ook nog eens erg weinig geld. Een echte aanrader voor alle type auto's.

http://www.stihl.com/stihl-high-performance-gear-lubricant.aspx

Back