HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Heren, mss is dit niet de juiste forum om te vragen maar er bestaan er zoveel. Kan iemand me laten weten wat het verschil is tussen een titan 12t 540 en een titan 12t 550. Heeft dit te maken met de lengte van het asje wat eruit komt? Moet er eentje hebben voor een rustler, zoals leo al aangaf.

Heren, mss is dit niet de juiste forum om te vragen maar er bestaan er zoveel. Kan iemand me laten weten wat het verschil is tussen een titan 12t 540 en een titan 12t 550. Heeft dit te maken met de lengte van het asje wat eruit komt? Moet er eentje hebben voor een rustler, zoals leo al aangaf.

Volgens de site van traxxas zit er in een rustler een titan 12T 550 motor.
Deze heb je dus nodig.

Je auto:
Traxxas - Rustler (#3705) - Overview | traxxas.com

Bedankt Stewie,
klopt mss dat, wat ik ergens terugvond een 540 een kleinere versie van de 550 is? de 550 schijnt minder toeren te maken, en 30% groter te zijn tov de 540 motor?

Bedankt Stewie,
klopt mss dat, wat ik ergens terugvond een 540 een kleinere versie van de 550 is? de 550 schijnt minder toeren te maken, en 30% groter te zijn tov de 540 motor?

Klopt, een 550 motor is groter en krachtiger. Of hij minder toeren maakt kan wel.
Volgens mij wordt het aantal turns bepaald door kracht en snelheid. Een mix dus.

maar waarom dan niet gewoon in het rustler topic?
alsof je bij audi subaru-velgen wilt kopen, ja er zijn toch zoveel automerken.

peter-htt is nieuw en trouwens ik had dit ook wel op dit forum hoor dus schaam je er niet voor peter
en maakt t nou zoveel uit dat er op het hpi trophy forum 1 vraag over de traxxas rustler word gevraagd?
beetje overdreven hoor!

Heb vandaag zowel de Trophy buggy als truggy zien staan in duitsland.

De buggy had een prijskaartje van 400€, de truggy 450€. Niet overdreven lijkt mij :p.

Heb vandaag zowel de Trophy buggy als truggy zien staan in duitsland.

De buggy had een prijskaartje van 400€, de truggy 450€. Niet overdreven lijkt mij :p.

Stewie,

Heb je hem "live" gezien of op internet?

Wat vindt jij van de HPI, zou deze in een wedstrijd een beetje mee kunnen komen of is hij echt alleen voor de fun.
Ik wil een Truggy kopen maar rij voornamelijk voor de fun maar af en toe een wedstrijd wil ik ook doen.

Ik heb al meer auto's in duitsland gekocht dan in Belgie denk ik.
in elk geval komen de Asso SC10, Mugen MBX6 eco en de Mugen MBX6T allemaal vanuit duitsland. Enkel de shulacher cougar komt uit Belgie.

Veel van mijn vorige auto's kwam ook van Duitsland :p.

Ik heb deze live gezien in Duitsland, maar ze hebben ook een webshop. Als je wilt weten waar --> pm me.

Wat betreft wedstrijden, HPI is meer een merk voor de fun rijder, maar een occasionele clubrace of zelf no-nitro moet absoluut kunnen.
Een wedstrijdtruggy kost u minstens het dubbel, dus er is uiteraard wel wat verschil.

Hey,

Bij mij staat hij er nu ruim een tweetal weken en k'moet zeggen: zeer tevreden.

Alles lijkt mij vrij stevig en goeie power. Enkel de afstandsbediening vindt ik wat aan de speelgoedkant maar dat heeft natuurlijk niets te maken met de power en rijeigenschappen.

Wel even de wielmoeren insmeren met wat borgmiddel want er was er eentje alleen op de loop gegaan. Gelukkig heeft men dochter op het voetbalveld de moer terug gevonden.

In ieder geval, ik ben er tevreden mee.

grtjs

Idd heb hem in Duitsland ook zien liggen :)

Vandaag op het circuit van VRCP heb ik hem ook zien rijden, de buggy dus...
Ziet er mij zeker niet slecht uit voor het budget.
Echter is hij wel lichter uitgevoerd als de Vorza van HPI...

Idd, ook een hpi trophy flux buggy zien rijden.

Hij is inderdaad lichter uitgevoerd dan een vorza, maar dat zie je uiteraard ook in de prijs.
Een vorza is beresterk, maar heeft een veel hoger prijskaartje :p.

Trxxs,

Heb je al meer auto's gehad waarmee je deze kunt vergelijken?

Ben benieuwd.

Gr Jan.

Jan,

Mag ik hem vergelijken met de savage flux, dan vindt ik hem beter quasi wegligging en rijeigenschappen. Verder valt deze moeilijk te vergelijken met een 1/10 van traxxas. Dit zijn zowat de meeste wagens die hier thuis staan.

Natuurlijk slaat de Vorza wel de hogere toppen maar de prijs ook.

Naar mijn mening: tevreden.

grtjs

Back