HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Heb een mugen mbx6 (buggy) gehad en mugen mbx6t (truggy), alle 2 een mmm 2200kV op 4s en 16/46 gearing en de truggy ging zeker niet trager.

Temperatuur van esc en motor waren ook ongeveer gelijk.

Het is toch zo dat als alles qua gearing en electronica gelijk is dat de truggy iets hogere top snelheid heeft maar net iets minder acceleratie,

door de grote van de wielen meer snelheid, maar door gewicht en grote van de wielen minder acceleratie. het zal wel niet zo veel schelen maar toch

Daar zit het hem nu net.

De bevelgear in de truggy is 10T, in de buggy 13T, terwijl de ringgear van het diff hetzelfde blijft. Deze kleinere verhouding voor de truggy wordt opgevangen door de grotere wielen.

Extra gewicht heb je altijd, het scheelt een kilo ongeveer.
Maar een MMM heeft geen problemen met de buggy of truggy en zijn dus nagenoeg evensnel in top en optrekken.

Buggy vd truggy races op Purmerend; meestal winnen daar de buggies. MAAR dat is wel helemaal afhankelijk van de baan layout, op de ene layout (korte stop en go baan met scherpe bochten) zal een buggy sneller zijn, op de andere layout (hobbelig met snelle bochten) verwacht ik dat een truggy sneller zal zijn.

Samengevat: het ligt eraan waar je rijdt wat sneller is. Gewoon op straat raggen zal een buggy sneller zijn simpelweg omdat deze lichter is.

Het zal idd iets schelen, maar toch niet veel hoor.
Het feit dat een truggy veel meer spektakel opleverd maakt enorm veel goed :p.

kan iemand mij laten weten, daar mijn 12t-550 motortje door is gebrand, heb ook geen idee hoe dat kan op een zanderige onbdergrond, wat je het beste kan kopen om dit te voorkomen. eentje met meer of minder turns?

dat had ik ook begrepen alleen is dit een autootje van mijn zoontje en de regelaar is ook nog voor brushed, daar wilde ik hem mee proberen. er blijk ook ook verschil te zijn in de lengte van de pin waar het tandwiel ofschuift. de meesten zijn 9mm, die van mij heeft 17 mm lengte. weet iemand waar je deze kunt kopen

tjonge, dat IK daar niet achter ben gekomen. bedankt Sjoerdisback, anders was ik naar een frituurzaak gegaan. Let wel he domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Maar dit is geen site om mekaar af te zeiken.

dat had ik ook begrepen alleen is dit een autootje van mijn zoontje en de regelaar is ook nog voor brushed, daar wilde ik hem mee proberen. er blijk ook ook verschil te zijn in de lengte van de pin waar het tandwiel ofschuift. de meesten zijn 9mm, die van mij heeft 17 mm lengte. weet iemand waar je deze kunt kopen

nou je kunt toch ook zelf een beetje zoek werk gaan doen. Als je nu al zegt dat je het al wist waarom plaats je dit dan nog?? Je kan ook verwachten dat je zulke antwoorden krijgt als je zulke vragen stelt....

Had al gezocht, uiteraard kan je ze in allerlei r/c winkels verkrijgen. Echter werd mij ook verteld dat je ze evt. bij Conrad, of HK kon kopen. Echter is daar niet te zien of te herleiden wat de lengte van de asjes is. Als je zekerheid wil kan je dus alleen terecht bij een r/c winkel.

zoals al eerder aangegeven ben ik vrij nieuw op dit gebied en zocht of een bevestiging of een aanwijzing, maar niet zulk soort antwoorden.

sinds dat iemand z'n nitro trophy heeft omgebouwd naar eentje met een/twee brushed motor(en)?
nee geintje ik heb geen idee.

eerlijk gezegt denk ik niet dat het hier om de zelfde auto gaat omdat:
ten eerste het om een brushed gaat.
ten tweede de meeste winkels heeft de wagen nog niet op voorraad heeft
ten derde het is denk ik niet echt een beginners model
ten vierde conrad kan er nooit veel te maken mee hebben.

Het gaat om een Rustler. Ik had al aan de moderatoren gevraagd om die vragen en antwoorden te splitsen van dit topic maar ik zie daar weinig reactie op.

Back