HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

En dat deed ik dus ook, gisteren heb ik op de nieuwe baan van de Brabantse Offroad Modelbouw Baan gereden met de nieuwe assen en een betere servo (15kg/cm ipv 6.6kg/cm). De wagen voelt meteen een stuk beter aan hoewel een iets snellere servo wellicht nog meer verbetering geeft. In ieder geval stuurt hij nu wel een stuk strakker en hopelijk geen wegstuiterende wielen meer. :)

Dus de upgrade was zeker de moeite waard. Leuke baan hebben jullie.

Even een vraag. Heb door een domme fout mijn schokdemper aan barrels gereden. Nu zie ik op de site van HPI alleen complete sets staan. Mijn demper is is precies bovenaan de bevestiging afgebroken met een nieuwe shock cap zou ik al geholpen zijn. Iemand enig idee of deze los verkrijgbaar zijn of dat er andere op passen.

alvast bedankt

Heb ik ook vervangen.Is gewoon los te bestellen,nr101106.. Shock top and end set.sets

Laatst bewerkt:
Zand in banden.

Ik weet niet of ik deze vraag in het juiste topic plaats maar ik heb een probleem.
Ik heb nu een dikke maand een HPI Trophy Buggy en heb er elke keer steeds meer plezier van.
Al het nodige vervangen maar zo leer je de auto wel kennen.
Afgelopen weekeinde veel gereden op ee bouwterrein met veel zand.
Na verloop van tijd vond ik mijn banden heel hard aanvoelen.
Nadat ik ze eraf gehaald had waren ze naar mijn gevoel ook heel zwaar.
Ik heb vandaag mijn banden eraf gekookt en de zandbak van mijn buurjongen is meteen bijgevuld.
Alles schoongemaakt en ik wil ze er morgen weer oplijmen.
Maar ik ben bang dat ik hetzelde probleem weer krijg.
Is het wijs om de twee gaatjes in de velg dicht te maken,of hebben die echt een functie?
Het lijkt mij dat dat echt de enige manier is om het zand tegen te houden.

Gr Dennis.

Die gaatjes in je velg zitten erin om je volgensmij de luchtdruk gelijk te houden. Als je deze gaatjes dicht maakt moet er weer iets in om de luchtdruk gelijk te houden. Ook dienen deze gaatjes ervoor dat het zand wat er eventueel in kan komen er weer uit kan vliegen ;). Heb zelf gaatjes in m'n band en een duct tapeje over de gaatjes in me velg gedaan.

Slim! Wat is eigenlijk de functie van die gaatjes?
Als alles dicht is kan er toch ook niets inkomen?
Of zeg ik nou iets doms.

Wanneer je het afsluit en het wordt warmer dan zet de lucht uit, banden warmer en harder en je hebt een stuiterende auto. Bij kou andersom.
Met gaatjes erin kan de lucht altijd weg om te dempen en komt door uitzetten band er weer in terug.

Gaatjes in de banden zorgen ervoor dat het zand wat erin komt eigenlijk makkelijk eruit geslingerd wordt, makkelijker dan bij gaatjes in de velg.
Gr

upgrade

Ik ben op het idee gekomen om mijn shocks te vervangen voor de big bore shocks van HPI,nr 101115 en 101116.
Deze worden gemonteerd geleverd maar zonder olie.
Hoe bepaal ik welke olie ik moet gebruiken.
Ik zou ze iets "stugger" willen hebben als dat de shocks nu zijn.
Ik heb het gevoel dat opstakels beter opgevangen zouden moeten worden.
Heeft iemand ervaring met bigbore shocks op de Trophy Buggy?
En zo ja,welke olie gebruiken jullie?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Dennis.

Hierbij nog een nieuwe Trophy Buggy rijder :)
Heb hem deze week ontvangen maar ik vind de shocks standaard nogal slap (1tikje op de auto en ik hoor de bodem de grond raken)
Is het dan verstandiger om met de preload spacers te gaan werken of andere olie?

pre-load spacers is voor je rijhoogte...Het beste met stuggere veren en dikkere olie (denk dat dikkere olie het meeste gaat helpen)

bedankt, hij mag ook wel wat hoger, hangt zo uit de doos wel erg ver door dus ik zet er de middelste preloads tussen, en ga me ondertussen verdiepen in de 1:8 offroad afstelling dmv. het Hudy boekwerk wat ik heb gekregen :)

Is het genoeg als ik bij de trophy truggy flux 1 lipo accu in doe van 2s 5000mah??

jawel dat kan , echter zal de snelheid flink tegen vallen,rede te meer omdat de set past echt tot zijn recht komt bij 3S of 4S , en geloof me 2S valt zwaar tegen omdat het een zware auto is en 4wd , daarbij zal de lipo het ook zwaar krijgen om de gevraagde ampere's van de motor te kunnen leveren .

suc6

WHAT YOU NEED:
4 AA Batteries for Transmitter
2 2S LiPo batteries with Deans Ultra plugs
(we suggest #101940 #101941 or #101942 HPI Plazma battery packs!)

dit is wat op de site staat over de lipo's
misschien dat die lipo's alleen als advies zijn of gewoon echt wat moet maar zou lekker voor 2x2s gaan

Back