HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Mischien is deze buggy wel een mooie toevoeging aan mijn autoverzameling:D
Ben al langer op zoek naar een1/8 buggy maar weet ziet zo goed welke ik zal nemem.:(
en wil dit keer niks overhaasten maar heb dit topic een beetje door gespit en dit lijkt me wel wat. ook twijfel ik nog tusse de KYOSHO INFERNO 1/8 BUGGY BRUSHLESS alleen ik zie de verschillen niet zo op de zender na en de kyosho is iets goedkoper.iemand ervaring met deze 2?:confused:

De eerste versie van de Inferno VE hadden veel problemen met de esc. Er is ondertussen een nieuwe versie uit en die zou dat opgelost moeten hebben.

Zojuist alle spullen besteld om de assen om te zetten naar 17mm hexes en moeren. Met een beetje mazzel rij ik dus komend weekend alweer.

Wat je nodig hebt om de truggy assen te verstevigen:

- 2x HPI 5mm Hex Wheel Adapters Item# HPI101045
- HPI Rear Wheel Axle Shaft Item# HPI101061
- HPI Universal Joint Item# HPI101067
- HPI 3mm x 17mm Shaft Item # HPI101082
- HPI Set Screw M5x4mm Black Item# HPIZ740

Die laatste mogen ook een ander merk zijn, zolang het maar M5 x 4mm is.

Laatst bewerkt:
Zwak punt van de Hpi Trophy Buggy Flux.

Is het mijn onwennigheid met deze wagen of is de plastic boven kant van de voorschokbreker nogal breekbaar?
Zouden de ruuber kapjes van de Vorza passen en nut hebben?
Of kan ik beter investeren in de schokbrekers van de Vorza?
Gr Dennis.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de hele lange thread gelezen op msuk voor deze wagens en ik ben nog niet 1 melding tegen gekomen dat die plastic kappen een probleem zijn.

Wat ze wel als probleem hebben ervaren is het boutje dat de servo hoorn en stuurhevel verbind komt snel los als je die niet vast zet met loctite.

Even een vraag. Heb door een domme fout mijn schokdemper aan barrels gereden. Nu zie ik op de site van HPI alleen complete sets staan. Mijn demper is is precies bovenaan de bevestiging afgebroken met een nieuwe shock cap zou ik al geholpen zijn. Iemand enig idee of deze los verkrijgbaar zijn of dat er andere op passen.

alvast bedankt

regelaar

Net op de hei bij Dorst ff lekker gecrossed, wat een heerlijke kar, lekker jumpen op hoge snelheid, paar speedruns gedaan... motortje draait dan 37K rpm en de wielen draaien dan met 120 km/h in het rond... De GPS gaf een dikke 60 km/h aan... bruut :-)
Tot ruim in de tweede set accu's na 40 minuten ofzo de regelaar geen sjoege meer gaf... Niet meer reageren, zal wel naar z'n grootje zijn ben ik bang...

Zojuist alle spullen besteld om de assen om te zetten naar 17mm hexes en moeren. Met een beetje mazzel rij ik dus komend weekend alweer.

En dat deed ik dus ook, gisteren heb ik op de nieuwe baan van de Brabantse Offroad Modelbouw Baan gereden met de nieuwe assen en een betere servo (15kg/cm ipv 6.6kg/cm). De wagen voelt meteen een stuk beter aan hoewel een iets snellere servo wellicht nog meer verbetering geeft. In ieder geval stuurt hij nu wel een stuk strakker en hopelijk geen wegstuiterende wielen meer. :)

Back