HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Hallo Mensen,

Vandaag bij rcracingtwente geweest en daar de trophy truggy aangeschaft! :banana:
Lader erbij en gekozen voor een 4s lipo. Dat scheelt een uur laden met 2x 2s. (ik had geen zin om meteen een hele dure lader te kopen)
Meteen even één lipo aansluiting van de esc weggehaald aangezien ik toch met 4s lipo's wil blijven rijden.
Vanmiddag natuurlijk even kort uitgeprobeerd :D.
Eerste indruk: geweldig, wat een power!
Ik wil sowiezo nog de assen ombouwen naar 17mm hexes en daarna eerst maar eens de auto verder leren kennen en oefenen natuurlijk. Dan kijk ik later wel eens naar een betere servo.
Binnenkort ook even naar de MVW in Purmerend om lid te worden. Kunnen we daar lekker op de baan oefenen.

Voor nu hoop ik dat het morgen wel droger weer wordt...:mad:

Groeten Joost

Goede keuze! is een leuke bak ;)! Alleen dat 4s verhaal klopt niet. Als je bijvoorbeeld met een imax b6ac Laad (50Watt vermogen).

bij een 2s is het rekensommetje: 2S*4.2Volt*5Amp(accu invullen, ga er van uit dat het rond de 5A ligt) = 42Watt. Dus je lader heeft met een 2s geen probleem om op 5.0A te laden.

Wil je dit bij een 4S doen wordt het rekensommetje als volgt: 4*4.2*5= 84Watt. Je lader is dus niet krachtig genoeg om een 4s te laden op 5A. Ipv de 5.0A zou dit meer in de richting van 3.0-3.5Amp gaan. Dus de laadtijd blijft ongeveer hetzelfde als je een niet al te goede lader heb kwa wattage.

Veel plezier met je Flux!

hoe is de ervaring bij anderen met de dempers tot nu toe?

Ik heb hooguit 2min gereden en tot de conclusie gekomen dat er niet mee te rijden was, lag continu op de grond.
Daarna shocks opengemaakt en erachter gekomen dat ze compleet leeg waren alle 4.
Demperolie gehaald en gevuld, 2 van de 4 zijn nu dus lek en alle 4 de shock covers zitten kleine gaatjes in aan de onderzijde, HPI zegt dat het mijn schuld is omdat ik niet eerst heb gecontroleerd of er olie in zat voor ik ging rijden...
Lijkt me niet nodig met een RTR maargoed!
Ik kan nu dus 2 rebuild kitjes en een setje shock covers halen omdat HPI lege dempers in een RTR pakket heeft geleverd

Jup dan scheelt het idd wat in tijd ;), naja succes met de flux in iedergeval :p!

Dank je! Dat gaat wel lukken denk ik :D

hoe is de ervaring bij anderen met de dempers tot nu toe?

Ik heb hooguit 2min gereden en tot de conclusie gekomen dat er niet mee te rijden was, lag continu op de grond.
Daarna shocks opengemaakt en erachter gekomen dat ze compleet leeg waren alle 4.
Demperolie gehaald en gevuld, 2 van de 4 zijn nu dus lek en alle 4 de shock covers zitten kleine gaatjes in aan de onderzijde, HPI zegt dat het mijn schuld is omdat ik niet eerst heb gecontroleerd of er olie in zat voor ik ging rijden...
Lijkt me niet nodig met een RTR maargoed!
Ik kan nu dus 2 rebuild kitjes en een setje shock covers halen omdat HPI lege dempers in een RTR pakket heeft geleverd

Ik kan nog niet echt oordelen maar ik heb niet het idee dat ie constant de grond raakt. Ik heb wel de middelste spacers ertussen gezet.
Zal van de week eens kijken of er olie in de shocks zit.

HPI zegt dat het mijn schuld is omdat ik niet eerst heb gecontroleerd of er olie in zat voor ik ging rijden...

Lijkt me eerder HPI's schuld door een slecht kwaliteitscontrole van de fabriek uit. Ik koop toch ook geen RTR om daarna de wagen uit elkaar te halen om te zien of er vloeistof in de diffs zitten?

Erg zwak excuus van HPI.

Ik kan je vandaag vertellen hoe het met de olie zit, ik moet namelijk toch 1 schock bevestiging vervangen die is pas afgebroken na een serie van hele slechte landingen.

Lijkt me eerder HPI's schuld door een slecht kwaliteitscontrole van de fabriek uit. Ik koop toch ook geen RTR om daarna de wagen uit elkaar te halen om te zien of er vloeistof in de diffs zitten?

Erg zwak excuus van HPI.

Ik kan je vandaag vertellen hoe het met de olie zit, ik moet namelijk toch 1 schock bevestiging vervangen die is pas afgebroken na een serie van hele slechte landingen.

Dat klopt, ik heb ook HPI nogmaals een klachtenmail gestuurd dat ik het niet eens ben met de manier waarop dit is afgehandeld.
Het gaat me niet eens zozeer om de kosten van een rebuild (+-16€), maar om de manier waarop mijn vraag hiermee afgehandeld wordt.

Je koopt een RTR om er direct mee te kunnen rijden, en zoals je zelf al aangeeft niet om hem uit elkaar te halen om te controleren of alles eigenlijk wel goed zit.
Losse schroeven etc, ok kan gebeuren, maar dat wordt ook netjes vermeld, dat je regelmatig op losse schroeven moet controleren voordat je gaat rijden.
Demperolie wordt niets over vermeld.

Ik kan nog niet echt oordelen maar ik heb niet het idee dat ie constant de grond raakt. Ik heb wel de middelste spacers ertussen gezet.
Zal van de week eens kijken of er olie in de shocks zit.

Dan zal er wel olie in zitten, ik had ook de middelste spacers ertussen en bij de kleinste sprongetjes (15cm ofzo) hoorde je hem al duidelijk tegen de grond slaan.
En het was ook goed zichtbaar na die 2 minuten want de bodemplaat is echt flink beschadigd al, en geneens kleine krasjes maar echt een paar flinke grote krassen over de volledige lengte

Vandaag voor het eerst met m'n trophy buggy flux het bos
in geweest. Gekocht bij verspaget. Wat een power!! Misschien een keer bij een club gaan kijken, inplaats van alleen te rijden.

AWESOME ik heb m'n trophy truggy flux thuis hij is zo prachtig maar ik heb nog geen oplader moet even wachten!!!!

Zijn die zwarte ringen, die standaard erbij zitten, om tussen de veren te zetten om de auto hogerop te krijgen. Ik vind hem nogal laag??
Moet je dan de hele vering demonteren?? Ik heb er nog niet zoveel
verstand van.

je moet ze gewoon er op zetten hoeft helemaal niks te demonteren bijv. ik heb m' trophy truggy sinds vandaag en ik heb een van die brede per voor veering en 2 brede per achter veering. werkt prima die van mij zit nu echt op een mooi hoogte.

Gewoon uw veer naar onder trekken en dat plastiek ding over de schokdemper duwen en veer terug loslaten.

Dient om de preload (hoogte in te stellen).

tip: mooi uitgangspunt voor een truggy or buggy is dat je er voor zorgt (met de batterij in de auto) dat de a-arms parallel staan aan de grond.

je moet ze gewoon er op zetten hoeft helemaal niks te demonteren bijv. ik heb m' trophy truggy sinds vandaag en ik heb een van die brede per voor veering en 2 brede per achter veering. werkt prima die van mij zit nu echt op een mooi hoogte.

Dat deed ik eerst ook, maar ik heb nu de achterste veren 1 gat op de draagarmen naar binnen gezet en terug naar een enkele clip van achter gegaan, daarmee staat hij bij mij iig ook parrallel met de grond.

Dat deed ik eerst ook, maar ik heb nu de achterste veren 1 gat op de draagarmen naar binnen gezet en terug naar een enkele clip van achter gegaan, daarmee staat hij bij mij iig ook parrallel met de grond.

Als je op plaatsen rijdt met weinig grip kan dat. Anders wil je de shocks zo schuin mogelijk.

Back