HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

ik heb contact gehad met HPI mbt. de lege dempers, moest een kopie van de bon opsturen en dit heb ik gedaan, nu even afwachten maar...

Wel ondertussen zelf na een tip de shocks gerebuild en de o-ringen allemaal goed ingevet met "Green Slime", daarna gevuld met 500cst olie en de middelste preload spacers ertussen, alles ziet er nu goed uit en de auto rijdt nu zoals het hoort.
Kan volgas door de straat hier zonder enig probleem.
Ben benieuwd hoelang het goed blijft na deze rebuild van de shocks :)

Green slime helpt niet echt bij 1/8 auto's, das daar allemaal net wat groot voor. Kan natuurlijk geen kwaad.

Als ge er toch iets aan wilt smeren, koop dan heel dikke diffolie (100k), dat is veel goedkoper en doet hetzelfde :).

Ik denk dat het past want er staat dat het op de trophy 3.5 buggy past. Maar ik zou voor de zekerheid een mail naar de verkoper sturen.

Jep, past. de Trophy's zijn in feite rebranded Hotbodies. Hotbodies is een onderdeel van HPI, en zodra de racers een beetje uitontwikkeld zijn dan komen ze weer in het consumenten segment onder de HPI naam.

De Trophy Truggy 4.6 is de Hotbodies Lightning Stadium
Trophy 3.5 is de Hotbodies Lightning 2

Jep, past. de Trophy's zijn in feite rebranded Hotbodies. Hotbodies is een onderdeel van HPI, en zodra de racers een beetje uitontwikkeld zijn dan komen ze weer in het consumenten segment onder de HPI naam.

De Trophy Truggy 4.6 is de Hotbodies Lightning Stadium
Trophy 3.5 is de Hotbodies Lightning 2

Dus in de regel passen alle onderdelen van de Hotbodies Lightning Stadium ook op de Truggy Flux? Wel mooi spul, van EDIT.

Inderdaad. Een vriend van me heeft de Hotbodies Lightning Stadium omgebouwd naar brushless en we kunnen onze spullen gewoon delen.

Ja ik heb het gelezen en er stond dat ik met mijn accu 85 min moet wachten en als op het scherm rechts onderaan 5000 staat want ik heb een 5000mah accu maar ik wou vragen of ik het goed had begrepen.

Ik zit de manual van de auto te lezen en als de rode licht bij de esc aan gaat en stopt ie met rijden dan betekent dat het accu leeg is niks anders toch??

Laatst bewerkt:
Zo hé, vandaag voor het eerst op wat ruiger terrein wezen rijden met de truggy na de eerste dagen op vlak terrein gereden te hebben.
Begin nu pas echt te ervaren waartoe de truggy in staat is :D
Toch wel héél blij dat ik met iets meer budget de truggy gekocht heb!! Eerste botsing met een stenen randje natuurlijk ook al gehad. Door de redelijke impact de aandrijfas naar het voorste differentieel krom en heeft de voorste shocktower een zeer kleine buiging gemaakt. Ik heb de as weer redelijk recht gekregen en nieuwe onderdelen besteld ter vervanging. Verder is in een bocht één voorwiel eraf gelopen. 'Gelukkig' alleen het wielmoertje kwijt en rijdt nu met een tijdelijk oplossing.

Tot nu toe zeer tevreden over de prestaties. Ik merk wel dat de truggy inderdaad wat meer stuurkracht kan gebruiken. Volgende maand eens kijken voor een nieuwe servo.
Verder wel al een aantal onderdelen besteld voor het verstevigen van de assen, aluminium rear hubs en servo arm, 17t pinion en nog wat reserve onderdelen.

Ik kwam op de site van rcparts.eu ook aluminium front c hubs tegen. Kent iemand deze? Volgens mij zijn ze niet van HPI zelf. Weet iemand nog een ander alternatief?

Nu hopen dat de onderdelen snel binnen zijn!

Gr. Joost

Dat is niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat als me accu's vol zijn dat als ik gas geef een rood lampje aan gaat. Is dat normaal???

Dat is niet wat ik bedoel. Wat ik bedoel is dat als me accu's vol zijn dat als ik gas geef een rood lampje aan gaat. Is dat normaal???

Lees eens op pagina 13 van de handleiding, onderaan. Dan zie je precies wat er gebeurd op je esc als je gas geeft of remt.

Zo, heb er nu al een aantal packs opzitten met de Trophy, auto houdt zich erg goed.
Enkel is de motor toch wel erg warm... zit rond de 72 graden na een set 5000mah accu's leeggereden te hebben.
Dus ik heb nu tijdelijk een koeler voor de Mamba Monster te leen om even te testen, deze haalt de temperatuur flink omlaag, na de laatste run zat ik op 54 graden ipv. 72.

Hoogste temperatuur gemeten is op de standaard banden op een zandondergrond, 81,3 graden.
Op diezelfde ondergrond met paddles zat hij op 71 graden
Net zoals op straat en een wat hardere zand/aarde ondergrond

Enige nu is dat ik een stoeprandje geraakt heb in de straat en beide schroeven welke stuurhub in de c-hub vastzetten zijn gebroken.
Valt me heel erg mee gezien de snelheid waarmee het is gebeurd

Zo, vandaag voor het eerst op een off-road racebaan. Trophy Truggy rijd echt heel erg lekker op een baan! Ik had niks gebroken geen delen kwijt alles was prima!

Back