HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Een Vorza is inderdaad wat steviger gebouwd. Maar dat wil niet zeggen dat je een Trophy niet kan upgraden met (vorza) onderdelen.

Te denken valt aan,

* de versterkte Vorza diffs,
* krachtigere electronica (Mamba Monster combo, of een Hobbywing 150a regelaar met een krachtige Tenshock of Hobbywing motor).
* aluminium chassis versteving (ipv de rod met rod-ends).

Geloof dat een Trophy buggy iets van 400 euro kost en een Vorza kost iets van 700 euro.

Het verschil zit in beter en sterker aluminium, bijv. chassis, suspensionholder, motormount is wat robuuster (zit geheel om motor heen).

Met een Trophy zou ik dit bijv. niet doen..

20130701_104924.jpg

Maar dat wil niet zeggen dat je niet net zoveel lol kan hebben aan een Trophy .

die jump zou ik zelfs niet met een vorza doen :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil hem op de bodemplaat(aluminium 7075) van de Nitro bouwen, maar ik zit op de onderdelen te wachten . misschien wat aanpassingen.
De motor steun is momenteel niet op voorraad bij HPI, dus wachten.
Ik heb ook de aluminium draagarmen en verder Hotboddies onderdelen.

Welke Mamba steun bedoel je?

Hij bedoelt wss geen mamba monster maar alleen monster. Dat is een merk die conversion kits (of onderdelen, dat weet ik niet precies) maakt

Ja ik bedoel ik inderdaad rc monster die verkoopt conversie motormounts voor de hb. Toen ik mijn hb ging ombouwen heb ik mij laten vertellen dat de standaard motormount van de trophy niet op de hb past. Maar zag later op een Brits forum dat het wel pastte. Let wel als je het standaard chassis gebruikt. Moet je wel zelf extra gaten boren voor accutray en radio tray. Een trophy flux chassis kost een prikkie via ebay. Ga je ook een nieuwe body kopen?

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Download de exploded views van beide auto's bij bv HPI racing , en vergelijken maar met de part nummers , uurtje werk en weet het ;)

Nou... Ik was op zoek naar de exploded view want in de handleiding zit die niet. Ook op de HPI site is die niet te vinden. Wel een partslist, maar geen exploded view.

Hoe zou het kunnen dat de eene lipo de cutt-off op 3.2v stopt en bij de andere hij hem laat gaan tot 2.7v. Ben gelukkig op tijd gestopt anders had hij hem me helemaal leeg getrokken:-( en was miss einde van de lipo. Het zijn 4s 3700mah 35c van reedy wolfpack. Zou zonde zijn als stuk gaan aangezien ze 80euro kosten en pas 4runs hebben gehad.

Hij staat standaard ingesteld op 3.4 volgens mij. Het ís welleswaar vreemd dat hij één/ lipo veel verder ontlaad het zijn allebei de zelfde 4s lipo.
Tevens welke dikte shock olie word aangeraden, ik spring nogal veel en hoor toch vrij vaak 't chassis tegen de grond klappen. Heb al diverse spacers erop zitten maar toch.

Ik heb 112mm big bores (voor de buggy) van hpi op mn truggy gemonteerd het past allemaal wel met enige aanpassingen maar heb echt problemen met demping! Had 400 cps ingegooid en dat was echt te veels te zacht. Toen heb ik er eens 10000 cps ingedaan XD dat was weer een beetje teveel van het goede. Straks ga ik er een 1000 cps indoen hoop dat het nu eindelijk naar mn zin gaat zijn!

Back