HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Afgelopen Zondag had mijn Trophy er echt geen zin in. Eerst breekt er een 4mm bulletconnector van mijn accupack af, daarna vind het lager in mijn linkervoorwiel het wel genoeg voor vandaag, daarna breekt een van mijn steering arms in de hub carrier waardoor de universal joint een drive shaft verbuigt.

Gelukkig had ik nog reserve wagens mee genomen.

Laatst bewerkt:
Gisteren voor eerste x m'n nieuwe truggy flux uit gelaten in offroad gebied voor 4x4 jeeps en squats. Vrij grof terrein met dikke stenen en stijlen bergen.
Al deze waren geen probleem voor de trophy geen stukken gemaakt gelukkig.
Terwijl mijn bullet mt en ST 't toch vrij zwaar hadden te verduren ma toch super gepresteerd hebben.
waar moet ik het meeste opletten of zeker moet verbeteren/vervangen bij de trophy? Zoals schakelaartje heb ik gehoord,en wat nog? Thx

Gisteren voor eerste x m'n nieuwe truggy flux uit gelaten in offroad gebied voor 4x4 jeeps en squats. Vrij grof terrein met dikke stenen en stijlen bergen.
Al deze waren geen probleem voor de trophy geen stukken gemaakt gelukkig.
Terwijl mijn bullet mt en ST 't toch vrij zwaar hadden te verduren ma toch super gepresteerd hebben.
waar moet ik het meeste opletten of zeker moet verbeteren/vervangen bij de trophy? Zoals schakelaartje heb ik gehoord,en wat nog? Thx

Je stuurservo zal binnen nu en 3 keer rijden kapot gaan evenals je vering en je 5mm schroefdraad waar je je wielen aan monteert zal afbreken. Bij mij ging het achter differentieeel na 5 keer rijden kapot die kun je misschien ook maar beter bij de eerste onderhoudbeurt vervangen door gehard stalen tandwielen. Voor de rest is het een redelijke auto:cool:

Zo ik heb nu zo'n loop connector om 1x 4s te kunnen rijden maar, soms als ik hem aansluit en dan de accu krijg ik een vonkje/kortsluitinkje. Hoe zou dat komen en is dat erg? Bij baja 5b gebeurd dat altijd omdat ie geen aan/uit knop heeft.

y7e7aju4.jpg

Zit goed alleen lijkt het een beetje dicht op je as te zitten. Is het niet mogelijk om direct bullet connectoren op je regelaar te solderen? Heb dat nu ook gedaan omdat ik ben over gestapt op 2x2s.

Verder is het vonkje niet erg aangezien je condensatoren dan worden opgeladen ;).

Zo ik heb nu zo'n loop connector om 1x 4s te kunnen rijden maar, soms als ik hem aansluit en dan de accu krijg ik een vonkje/kortsluitinkje. Hoe zou dat komen en is dat erg? Bij baja 5b gebeurd dat altijd omdat ie geen aan/uit knop heeft.

Das geen kortsluiting hoor, kortsluiting geeft meer een vuurbal effect... :rolleyes:
Een vonkje kan geen kwaad komt gewoon door het potentiaal verschil tussen batterij en aansluiting.

Ok dat is mooi. Maar ik heb eidelijk een werkende servo alleen hij heeft geen zwart draadje is die bruine dan een minnetje?

yjunupud.jpg

Weet er iemand of er onderdelen van de nitro trophy's passen op de flux versies?
zo ja,welke?
zijn er ergens CAD tekeningen te vinden van onderdelen om deze eventueel te kunnen vergelijken?

mvg,
Jan

Weet er iemand of er onderdelen van de nitro trophy's passen op de flux versies?
zo ja,welke?
zijn er ergens CAD tekeningen te vinden van onderdelen om deze eventueel te kunnen vergelijken?

mvg,
Jan

Download de exploded views van beide auto's bij bv HPI racing , en vergelijken maar met de part nummers , uurtje werk en weet het ;)

Op :google: kan je zelf wel de site vinden. :cool:

Hallo Jake99
De onderdelen van een Nitro passen gewoon op de Flux, alleen de aandrijfstangen vanaf de motor naar de voor en achter aandrijving zijn anders. Ben zelf een Nitro aan het ombouwen naar een Flux.

Nee, de Vorza is een hele andere auto..
De Vorza is vaak overal wat steviger.
Alles is allemaal net wat dikker etc.
Maargoed, daar betaal je ook voor..

Een Vorza is inderdaad wat steviger gebouwd. Maar dat wil niet zeggen dat je een Trophy niet kan upgraden met (vorza) onderdelen.

Te denken valt aan,

* de versterkte Vorza diffs,
* krachtigere electronica (Mamba Monster combo, of een Hobbywing 150a regelaar met een krachtige Tenshock of Hobbywing motor).
* aluminium chassis versteving (ipv de rod met rod-ends).

Geloof dat een Trophy buggy iets van 400 euro kost en een Vorza kost iets van 700 euro.

Het verschil zit in beter en sterker aluminium, bijv. chassis, suspensionholder, motormount is wat robuuster (zit geheel om motor heen).

Met een Trophy zou ik dit bijv. niet doen..

20130701_104924.jpg

Maar dat wil niet zeggen dat je niet net zoveel lol kan hebben aan een Trophy .

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jake99
De onderdelen van een Nitro passen gewoon op de Flux, alleen de aandrijfstangen vanaf de motor naar de voor en achter aandrijving zijn anders. Ben zelf een Nitro aan het ombouwen naar een Flux.

Hoe ben jij hem aan het ombouwen? Gebruik je het originele Nitro chassis en dan de Monster motormount? Of gebruik je de Trophy chassis en motormount?

Zelf heb ik ook een Nitro omgebouwd naar een Flux, maar uiteindelijk is het bijna geheel een Trophy geworden, echter dan versterkt met betere diffs, betere electronica en aluminium draagarmen.

20130608_153652.jpg

20130607_182740.jpg

Back