HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 9 jun 2011.

  1. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    In purmerend heeft onlangs iemand een losi 8ight 3.0 buggy gekocht en heeft daar een tenschok inhangen met nanotechs en dat gaat ook gewoon goed :p, denk dat je toch iets fout doet hihi :D
     
  2. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Welke Nano techs dat zullen dan wel zwaardere zijn geweest die ik had. Hogere c waarde
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Valt volgens mij mee. Ik dacht dat hij de 5600 reed

    Maar het is best raar dat je 4s zo snel leeg zijn en bol staan. Ik reed met de mamba monster en deze accu's toch wel 20 minuten en dan was er niets aan de hand.
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2013
  4. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Oke ja die heb ik ook. Maar waren binnen vijf minuten leeg en bol. Kreeg ze haast niet uit de battery tray afijn. Ik zweer nu bij gens ace wel wat duurder.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  5. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    Ik denk dat een en ander ook wel te maken heeft met buitentemepraturen en de leeftijd van de accu's en idd de instellingen van de ESC. Maar dat Gens Ace de betere accu's zijn tov de nano-techs van Turnigy ben ik ook wel van overtuigd.
     
  6. kyoshoTF-5

    kyoshoTF-5

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    174
    Locatie:
    sjaasberg
    Zelf rijdt ik met 5400mah 45C lipos van CS elektronic. (4 stuks)
    Hiermee kan ik 25 min rijden in mijn LRP S8 met tekin RX8 1900KV combo.
    Deze zijn nu bij hun uit het assortiment en er is een 6500 mah versie voor in de plaats gekomen. en ze kosten 90 euro.

    Lipo 14,8V 6500mAh CS-Factory Professional 50C, 1/8 Hardcase, 89,90

    Hiervan heb ik er nu 2 besteld, Ben zeer tevreden over de huidige cs lipo's wat ik heb.
    Het voltage in alle 4 de cellen blijft bijna gelijk per cell.
     
  7. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    En?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  8. Greggy666

    Greggy666

    Lid geworden:
    10 mrt 2011
    Berichten:
    63
    Nou, hij is besteld hoor! Ook bij RC Twente uitgekomen, gaf mij de beste prijs binnen Nederland, in Duitsland nog iets goedkoper maar voor evt garantie of iets is me dat het niet waard. Bij RC Twente idd €450 thuisbezorgd.

    Ben benieuwd als hij eind deze week aankomt...kijken hoe die het doet op de Turnigy Lipo's.
    Had ze afgelopen week uitgeprobeerd in mijn E-Maxx met Summit 775 motor...maar die motor heeft het helaas niet overleefd...maar hij ging goed...haha ;)
    Beetje zwaar vertand denk ik in de 2e versnelling met ploegen door de zandgroeve...ach ja...
     
  9. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Hoi Greggy, veel plezier met je Trophy!

    Maak niet de fout die ik vanavond maakte, door tegen een lantaarnpaal te rijden :-s.

    Ik zag de paal totaal niet.. waarschijnlijk vanwege het grauwe weer en de palen die daarachterstaan..

    Afijn of heb ik gewoon een nieuwe bril nodig.

    Dankzij mijn cameraatje op mijn bril heb ik mijn blunder mooi gefilmd... " gelukkig hebben we de beelden nog....."

    Sorry voor het gevloek in het filmpje...

    Schade is een kromme hingepin, een uitgescheurd diff huis en een afgebroken front suspension holder.

    Nu had ik alles op voorraad op de suspension holder na..
    gelukkig is de standaard versie van die suspension holder maar een paar euro. (heb er meteen 2 besteld voor totaal 9 euro inc. verzending).

    [​IMG]

    echter de optionele CNC Front suspension holder zat er eerst op en die is flink wat duurder :-( die kost namelijk 23 euro.. auwww dus vandaar maar even voor de standaard versie gegaan.

    [​IMG]


    filmpje
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Greggy666

    Greggy666

    Lid geworden:
    10 mrt 2011
    Berichten:
    63
    Dank je WesleyRoy.
    Inmiddels is hij binnen en weet zeker dat dat gaat lukken.
    Schade is nooit leuk, zeker niet als er een duur upgrade onderdeel sneuvelt.

    Ik heb hem nu ook technisch eens van dichtbij bekeken en vroeg mij 1 ding af...

    Waarom zitten er in godsnaam bushings in de servosaver assy en in de steering knuckles ipv lagers??
    ..afijn dat ga ik gelijk veranderen voor die paar centen.
    Hebben meer mensen dit al gedaan?....hoe is de slijtage in de steeringassy en bij de steering knuckles met de bushings eigenlijk?

    Ik heb de volgende lagers besteld:
    Assen servosaver
    4x 6*10*3.

    Armen servosaver naar draglink (m3 boutje in metalen draadbusje)
    4x 3*6*2,5F + 2x 3*6*2,5 + 2x shim van 3*0,5mm. Dit worden dan 2 pakketjes van 3 lagertjes per kant die het draadbusje vervangen.

    Steeringknuckles
    4x 4*8*3F + 4x 4*8*3. Hier een pakketje van 2 lagers per bushing, in totaal dus 4 pakketjes van 2 lagertjes. Alleen moet ik hier dan wel het asgat in de C-hub opboren van 6 naar 8 mm, maar dat lijkt mij geen probleem.

    De F staat voor 'Flanged' oftewel Flenslager, absoluut die pakken, anders werkt het niet.

    Op deze manier is het niet alleen sterker, het slijt ook niet meer op de scharnierpunten en houd je het veeeeel langer spelingsvrij.

    Als het erin zit over een paar weken (moet wachten tot ze binnen zijn vanuit HK) zal ik mijn ervaring wel weer melden.
     
  11. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Hoi Greggy,
    ja die bushings zijn wel wat suf. Bij mij zaten er kogellagers in, maar dat kwam omdat het eerst een Hotbodies Lightning Stadium Pro was met diverse opties.

    Het is ook aan te raden om de voorste stuurblokken te upgraden naar aluminium, het is standaard van een zacht soort metaal.

    HPI Trophy 3.5 Aluminum Front Knuckle Arm - 1 Pair Silver GPM Racing TRO21

    Die van mij wil ik ook nog eens upgraden naar 17mm hexes zodat er echte Truggy velgen op kunnen.

    Maar voorlopig lijken de banden die ik erop heb zitten niet te kunnen slijten.

    :p
     
  12. xxsanderxx

    xxsanderxx

    Lid geworden:
    23 okt 2009
    Berichten:
    1.506
    Locatie:
    Alkmaar
    De stuurinrichting hoef je niet echt te veranderen. De busjes houden het prima. Ik rij al meer dan 1,5 jaar met de truggy en de speling valt ontzettend mee.
    Wat idd goede upgrades zijn, zijn de allu voor hub's , de dikke aandrijfassen met 17 mm moer.
    De plactic draagarm houders vervangen voor allu.
    De plastic houder onder de stuurinrichting breekt vrij snel als je lekker aan hoog vliegen bent. ;)

    Gr Sander.
     
  13. Greggy666

    Greggy666

    Lid geworden:
    10 mrt 2011
    Berichten:
    63
    Ik was ook al niet echt onder de indruk van die knuckles, ze zien er nogal bros uit. Lijkt wel van een of ander gegoten metaallegering te zijn.
    Bedankt voor de link, die zijn een stuk vriendelijker geprijst dan de originele HPI variant (~€50).
    Als ze sneuvelen zal ik ze upgraden.

    De 17mm hubs had ik ook al over gelezen, maar ook hier zal ik eerst de originele kapot rijden voordat ik upgrade...

    Die plastic draagarm houders ga ik wel eens naar kijken al, want ik verwacht wel dat die het snel zullen begeven.
    Ook die van GPM of liever HPI?
     
  14. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. HobbyRC

    HobbyRC

    Lid geworden:
    12 mrt 2013
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Asperen (Gelderland)
    Ziet er wel goed uit zo. Maar ja 1 A4 grams papiertje strookje ertussen aanduwen en je bent goed! Of dubbel 80grams papiertje en heel hard aanduwen en dan ben je er ook. Kan beide. Zo is het lastig te zeggen hoor.
     
  16. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Volgens mij zit hij wel goed, probeer zoals hobbyrc zegt de papiertruc te doen en dan kan je later het leren aan te voelen..

    Als je het een paar keer gedaan hebt heb je geen papier meer nodig.

    Mijn Truggy ligt nog even uit elkaar na de klap die ik had gemaakt, ik wacht nog op mijn voorste suspension mount.

    Maar ik had dit filmpje nog op mijn telefoon staan en vind het zelf wel leuk.

    Ik heb dit led-printplaatje gekocht bij Hobbyking, vervolgens heb ik hem zwart geplasti-dipped en zit met 2 tieraps vast aan de binnenzijde van mijn bumper, voor de nep-koplampen.

    [​IMG]

    Two LED PCB Strobe Red and Blue 3.3~5.5V

    en zo ziet het eruit.. geinig toch..

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Ik heb vandaag echt een super coole stunt plek gevonden! Uiteindelijk heb ik een jump gemaakt dat ie 3m in de lucht was...en verkeerd geland. :p

    Nu ga ik die onderdelen met alu vervangen.

    [​IMG]
     
  18. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.869
    Locatie:
    Velserbroek
    Nadeel van aluminium is dat het krom gaat... je auto lijkt dan heel, maar rijdt met kromme delen een stuk slechter.
     
  19. krsk77

    krsk77

    Lid geworden:
    19 apr 2012
    Berichten:
    553
    Locatie:
    Hoofddorp
    Ja dat weet ik maar alsnog zou alu deze klap wel beter opvangen. En soms kan je het recht buigen ;-)
     
  20. WesleyK

    WesleyK

    Lid geworden:
    2 apr 2013
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Roosendaal
    Alu en buigen is eigenlijk een dikke no go. Dan is het al helemaal zijn kracht kwijt, en scheurt het de eerst volgende klap gewoon mooi door. Nu is dit opzich wel een deel waar aluminium wel kan, op deze plek is het zelfs een upgrade naar mijn mening.
     

Deel Deze Pagina