HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Ik haalde mijn wielen los voor onderhoud en meteen vielen er al 2 van de 17mm hexes spontaan van hun as en 1 van de dwarspinnetjes op de tafel. Bij mijn andere wagens zit dat normaal toch beter vast. Hebben anderen dat ook?

NIET ? :p
hij is episch...
btw @leo-rcc , bij alu hexen is dat wel vaker , maar als het niet bij alle 4 is , is het wel een beetje vreemd ja...

als je wiel er dus afvliegt onder het rijden ben je dus eigenlijk de l*l...?? Dan mag je nieuwe pinnetjes kopen + als je ze niet terug vind de hexes...

nouja, er zijn hier maar twee met een trophy dus vraag maar aan paul.
tot nu toe klinkt de auto niet super...

Dat valt wel mee hoor. Ik had gewoon pech, dat kan gebeuren. Alleen dat de hexes er zo makkelijk afvallen was onverwacht voor me.

.

Laatst bewerkt door een moderator:
sorry hoor maar mijn wiel is er ook al een keer afgevlogen door mijn eigen fout.
en de hex bleef bij mij gewoon zitten. samen met het pinnetje.
en de auto ben ik zeer positief over. rijdt erg lekker en gemakkelijk. ik ging gister maar weer eens met me bandit rijden en die was opeens knap lastig geworden. maar dat komt omdat de trophy mid motor en 4wd is en de bandit rear motor en 2wd.

Die dwarspinnetjes vielen er bij mij ook af. Raakte ze te vaak kwijt. Heb nu een stalen draad met de zelfde diameter waar je je eigen dwarspinnetjes van kan maken. Je kan die gratis bij mij ophalen. Ik heb namelijk mij Trophy 4.6 verkocht

Ik had met mijn Trophy 4.6 ook in het begin dat mijn wiel er gewoon afrolde tijdens het rijden. Eigenlijk moet je ze als je ze nieuw koopt gewoon even helemaal vast draaien, want daarna is hij er nooit meer afgegaan.

Bij de RC8Te heb je een soort breed clipje over het pennetje in de wielmeenemer zitten.
Dat clipje zit over de gaatjes waar het pennetje in/uit gaat en daardoor geblokkeerd word.

Groeten,

Ruud

EDIT : ik bedenk me nu net dat dat niet kan op een normale hex.
Ik heb namelijk deze op mijn RC8Te:

Team Associated Factory Team Narrow Front Aluminum Wheel Hex (2) (RC8T) [ASC89329] | RC Cars & Trucks - A Main Hobbies

En die zwarte clipjes gaan dan over het ronde gedeelte heen.
Ik vind het wel een mooi systeem.
Maar dat kan dus niet op de Trophy tenzij je die dingen van Asso over kan zetten.
Het voordeel is ook nog dat je auto iets breder word.

Wielen

hier het filmpje :)

heb gister de truggy opgehaald.

bij het instellen en proefdraaien op de standaard viel op hoeveel onbalans en vervorming er zit in de wielen en banden,

Zit er over te denken om hier niet meet te gaan rijden.

heeft iemand een een goed ide voor andere banden. zowel voor terrein als op asfalt, Gr

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon even uitbalanceren; alle banden die op de velg geleverd worden hebben onbalans...bij deze auto zullen de wielen/banden goedkoper geproduceerd zijn dan wedstrijd setjes en dus nog meer onbalans hebben.

Trophy Truggy/buggy

Hallo, ik ben vrij nieuw in de RC wereld en heb bijna alle reacties gelezen over deze auto, maar wilde graag eens weten van echte kenners als je zou moeten kiezen tussen deze 'nwe' Trophy en een E-MAxx brushless. Welke zou van jullie dan de voorkeur hebben? even gelet op een duurtest en de evt. te vervangen onderdelen als deze kapot zouden gaan. klopt het dat een e-maxx een dubbele motor heeft, of heeft ie een mamba (als ik het goed zeg):confused:

De normale E-Maxx heeft 2 Titan motoren, de E-Maxx Brushless heeft een Mamba aan boord.

Verder is de E-Maxx een monster truck en de Trophy is een buggy of een truggy. Deze moet je dus eigenlijk niet met elkaar vergelijken aangezien het een andere type/model auto is.

De E-Maxx is leuk om te stunten en te bashen...maar wil je echt hard door de bochten kunnen knallen dan is een van de Trophies een betere keuze (de E-Maxx is niet zo fantastisch in het bochtenwerk....zoals de meeste MT's).

Back