HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

de trophy passen inderdaad 2x 2s of 1x 4s in, het is maar net wat je zelf wilt/hebt

ps. kun je in het vervolg aub je posts editen ipv. 3 postings achter elkaar te plaatsen?

ga dan misschien toch maar effe voor andere connectoren kijken. zijn immers toch niet duur.... alhoewel de deans er ook niet slecht uikomen dan:p

Weet niet of dat geldt dan :ec5 > 5,5 mm, ze zijn 5mm in diameter .

Tsja snap niet dat de fabrikanten dan een esc met deans uitvoeren , maarja rtr is rtr en niet iedereen is een ster in solderen ........:cool:

hoezo meer C?
de standaard regelaar is 80A en de lipo's leveren 125A continu en 250A burst
moet imo ruim voldoende zijn?

Is het niet zo dat een lipo die het net kan bijsloffen ook eerder zal in zakken qwa celspanning ivm de hoge belasting?, igg is 30c of hoger beter bij 5000mah , maar das eigen ervaring ...

Om te beginnen vind ik EC5 een pak lekkerder solderen, en maken een solide verbinding.

Deans is ook niet zo moeilijk hoor maar net even iets lastiger.

@motorsports: ik ben het eens dat EC5 lekkerder is. Maar als je een RTR neemt ga je er niet van uit dat iemand die meteen gaat omzetten. Dat ik dat wel deed is meer een uitzondering dan een regel naar mijn idee.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik soldeer altijd gelijk om naar ec5 omdat het gewoon een prettige stekker is , qwa stroefheid inelkaar als de amperage's die ze aan kunnen........;)

Het is imo wel goed advies van motorsports voor degenen die een accu uitzoeken voor hun Trophy.
Bijna altijd moet je nog connectors op lipos solderen.
Kan je dus net zo goed meteen een single 4s halen en er EC5 op zetten.
Het is evenveel soldeer werk als 2 lossu accus voorzien van connector. en voor de rest heeft het eigenlijk aleen maar voordelen.
Van veiligheid tot gebruiksgemak.
En dat gebruikersgemak begint inderdaad al bij het solderen... meteen weer een extra reden om het te doen zeker als je daar toch al over in zat.
Grts

Ik heb zowel deans als ec-5, vind het allebei goed werken hoor. Ec-5 zijn makkelijker te solderen met dikkere draden, ook hebben ze wat betere grip om uit elkaar te halen.

Voor de rest als de deans al op de accu's zitten (en de auto) zou ik het lekker zo laten, als het de echte deans zijn (dus niet de deans style) kunnen ze de amps makkelijk verwerken in je buggy,truggy,monstertruck, etc. En de meeste deans ultra plugs gaan gewoon goed in en uit elkaar dus dan vind ik het wel een voordeel hebben dat ze lekker klein zijn.

Het is dus meer een persoonlijke keuze wat je beterr vind werken, beide kunnen de amp's verdragen.

Ik zou wel ec-5 gebruiken als je accu's koopt die bijvoorbeeld 8 Awg draden hebben. Gebruik nu zelf deans op een 150A esc samen met de Gens ace 4s 5000mah 40C pack (deze gebruikt 12Awg draden), werkt toppie!

Ik rijd op dit moment o.a. met een Traxxas Stampede 4x4 met een Mamba Max Pro en een 2650Kv motor en wat upgrades in de aandrijflijn. Dat gaat redelijk debiel hard en het is een redelijk stevige auto.

Ik moet zeggen dat ik de Truggy een aantrekkelijke auto vind. Heeft iemand een soortgelijke auto en kan me vertellen of ik blij ga worden van de Truggy?
Ik rijd voornamelijk op straat en ben op zoek op iets wat het ook off road goed doet.

Ik heb ook nog een wat gepimpte Bandit met MMP/2400 die nog debieler hard gaat dan de Stampede, maar die is niet te vergelijken voor off road werk.

truggy is absoluut het betere voor het off road werk. maar een truggy 1/8 heb ik nog niet goedkoop kunnen vinden. rond de 700 a 1000 euro ben je wel klaar. van 1/10 truggy's heb ik geen verstand maar voor goed off road werk is een 1/8 aboluut goed.
misschien is er wel een 1/8 offroad baan in de buurt..... daar zullen vast wel 1/8 truggy rijders zijn

Gaat het anders met het laden van 2 accu's voor een auto of gewoon eerst eentje ale kabels in doen instellen en opladen en daarna tweede???

En er staat dat trophy ultra plugs deans heeft dan zal dit accu toch goed passen - (http://www.rcracingtwente.nl/epages/...PPC25-5000-2SD)

Als je lader 4S kan laden, kun je ze zelfs serieel laden. Moet je een verloopje van 4S naar 2S hebben en een seriele laadkabel.
Het ziet er zo uit voor 2 x 3S als 6S laden (Traxxas pluggen ipv Deans):
DSC01221.JPG

Dat kan je doen maar heeft geen nut...Laden duurt even lang, tenzij je een voeding aan je lader heb hangen, anders maakt het kwa laadtijd niks uit.

Back