HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

persoonlijk rijd ik 2x 2 cell 4500mah Nvision
Heel goed betaalbaar bij een modelbouwzaak uit eindhoven.... sponsor van forum.

zaterdag in de post de glitch cap van pk binnen gekregen, stond in backorder.
straks even een rondje gedaan, hij doet wat ze zeggen. SUPER!

chassis 'brug'

Op youtube gezien en nu zelf even één gemaakt. :)
Een brugmodificatie om het chassis wat te verstevigen. Kijken of het verschil maakt.
Hier de totale 'brug' te zien, gemonteerd op 3 punten. Aan de voorzijde het montagepunt gebruikt van de anti bending rod. Hier moet wel een spacer tussen van 4mm. Op het center diff plate is het een kwestie van vastschroeven met de bestaande schroefjes.

full

Montage aan de bulkhead achter is simpel, de voorziening is al aanwezig!
full

Zelf heb ik een stukje aluminium koker gebruikt van 15x15mm omdat ik dat nog had liggen. Dit zou ook iets kleiner kunnen of een u profiel kunnen zijn.
Qua gewicht stelt het niets voor.

Ik probeer het om te kijken of de bodemplaat wat rechter wil blijven aangezien ik de indruk heb dat hij net achter de voorste bulkhead de neiging heeft om door te buigen waardoor ook de anti bending rod niet meer blijft zitten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik nu olie in me dempers moet veranderen en ik wilde vragen welke jullie mij aanraden voor me truggy? Ik heb echt geen idee wat ik moet kopen want ik ga het voor het eerst doen.

Alvast bedankt,
KrsK77

gras, zand en ik spring best vaak. Ik heb ooit ergens gehoord dat ik olie van 500(iets) moet nemen, maar ik weet niet wat dat betekent.

Dus, wat raden jullie mij aan? Of wat gebruiken jullie zelf?

Laatst bewerkt:
Vandaag de standaard schokbrekers van de truggy vervangen door de schokbrekers van de HPI Pulse. De achter schokbrekers van de Pulse kun je voor en achter zonder problemen monteren op de truggy! Je moet alleen even de shock holders op de shock tower vervangen door die van de Pulse.
Voor de geinteresseerden heb ik een complete lijst met onderdelen.
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet olie in me dempers hervullen, maar ik heb het nog nooit gedaan. Ik wilde vragen welke jullie mij aanraden of welke jullie zelf gebrukken. Ik rij meestal op gras en zand.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb net een Buggy aangeschaft. Wat zijn de beste lipos die ik kan gebruiken? Wat raden jullie aan.
Graag zoveel mogelijk vermogen.

Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag, al kwam ik deze tegen voor € 43,00 p.st. ( PYTHON POWER 35C Cont. 70C Burst 5000 mAh 2S1P 7,4V ) hier moet hij het toch wel goed mee doen;)

Jan

Python power zijn hele goede accu's gebruik ze zelf ook.

Maar kan iemand alsjeblieft mij een goede olie voor in me dempers aanraden? Of helpen met kiezen?

Qua LiPo's, kijk eens in het DE of NL warehouse van Hobbyking.com.
Die hebben veel keuze in LiPo's, voor leuke prijzen.
Ik zou kijken naar een 5000Mah LiPo, met minimaal 30C constant.

@ Krsk77 : bevalt de stock olie niet dan?

Gewoon proberen denk ik, misschien wat dikkere olie gebruiken dan stock?
Maar zoveel kosten die flesjes ook niet, ik zou gewoon wat dikkere en wat dunnere olie kopen, en even testen.

word het dikker en dunner in iets gemeten net als bijv. centimeter zodat ik bij de winkel weet dat ik olie van zo veel (iets) wil?

Even zoeken op google..
Maar diktes van Diff en shock olie worden gemeten in Cts, of in Wt.
Zoek uit wat er stock in zit, en koop iets dikkere olie, en iets dunnere.
Ik weet alleen zo niet wat je auto meer laat veren, dikkere of dunnere olie.
Ik denk dat dit misschien zelfs beter is op te lossen met nieuwe veren ipv olie.
Dus de stock olie, en wat stuggere veren erop.

Maar dat moet je allemaal even uitzoeken, ik heb zelf namelijk geen Trophy.
En, eerst even zoeken, als je er dan nog niet uitkomt kun je het hier vragen.
Zoals de vraag hoe de dikte van diff en shock olie word gemeten had je makkelijk kunnen vinden, maar ik hoop je zo even op weg geholpen te hebben.

We willen je best helpen, daar is het forum tenslotte voor, alleen een beetje zoekwerk word wel gewaardeerd hier.

Even zoeken op google..
Maar diktes van Diff en shock olie worden gemeten in Cts, of in Wt.
Zoek uit wat er stock in zit, en koop iets dikkere olie, en iets dunnere.
Ik weet alleen zo niet wat je auto meer laat veren, dikkere of dunnere olie.
Ik denk dat dit misschien zelfs beter is op te lossen met nieuwe veren ipv olie.
Dus de stock olie, en wat stuggere veren erop.
Hoe dikker de olie, hoe moeilijker het door de gaatjes van je zuiger gaat, hoe stugger het geheel wordt.

Ah, oké, dat dacht ik al, maar ik wist het niet zeker, dus ga ik het ook niet aanraden :)

@ Krsk77 : Dus dikkere olie, of nieuwe stuggere veren..

Ok, heel erg bedankt voor jullie antwoorden!!!

Ik ga een set met verschillende veren kopen en een dunnere en dikkere olie dan stock.

Nogmaals BEDANKT!!!

Back