HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Heb een Savöx ''1283SG'' liggen, maar de truggy doet moeilijk door het feit dat dit een digitale is en extra stroom vraagt. Moet binnenkort maar eens kijken voor een BEC, zodat deze wel gebruikt kan worden.

De schakelaar is weer gemaakt bij de lhs.top service. Er zat behoorlijk wat zand in de schakelaar waardoor hij klemde. Daar is door hpi niet goed over nagedacht.
En gelijk even navraag gedaan over de kabels van de motor naar de esc, daar is nl. Geen kleurcode of nummers te herkennen dus goed opletten welke kabel waar zit,.

Iig bedankt voor jullie antwoorden.

P.s. rijdt er iemand van jullie op 5s met een stock regelaar en motor?

En gelijk even navraag gedaan over de kabels van de motor naar de esc, daar is nl. Geen kleurcode of nummers te herkennen dus goed opletten welke kabel waar zit,.

Bij niet gesensorde motoren maakt het allemaal niet zo uit.
Even proberen, draaid hij verkeerd dan moet je gewoon 2 willekeurige motorkabels switchen.

Nieuw projectje gekocht...

Heb een oude Hotbodies Lightning Stadium truck gekocht (roller nitro) en die ga ik ombouwen naar een HPI Trophy Truggy brushless.

Heb alvast een Trophy Truggy chassis, motormount en wat plastic chassisparts besteld.

Binnenkort eerst maar schoonmaken en diffs vullen/nakijken (iemand tips voor diff olie).

Hier wat foto's, van hoe het er nu bij staat (net uit verpakking gehaald).

Ik miste 1 axle pin, dus die heb ik meteen even besteld, van de Lightning kon ik ze niet meer vinden maar die van de Savage zijn hetzelfde dus heb die besteld via ebay.

%5BUNSET%5D

%5BUNSET%5D

%5BUNSET%5D

%5BUNSET%5D

En een heleboel parts en body's erbij.

Ik heb ook een Vorza en in het ergste geval zou ik hem voor onderdelen gebruiken (sommige onderdelen zijn uitwisselbaar) maar aangezien ik er vandaag achterkwam dat de Trophy de opvolger is van de lightning en 99 % hetzelfde is, heb ik het plan opgevat om hem brushless te maken.

Eerst wil ik er een fatsoenlijke brushless roller van maken, electronica zal wat langer duren aangezien mijn bankrekening weer even op adem moet komen.

Het is al een tijdje geleden dat ik een 1/8 truggy in levende lijve had gezien, dus het was even een wow momentje toen ik zag hoe groot het ding was!!

Mijn vriendin vond het geen wow momentje... die vond hem nogal erg groot...

Hey Rc Noob,

Ja ben al lekker bezig met mijn Lightning/Trophy. Gisteren het oude chassis schoongemaakt (niet perse nodig, aangezien er toch een nieuw Trophy chassis onderweg is).

Ik ontdekte dat er in 1 diffcase een schroef was afgebroken, maar bij de aankoop zaten ook reserve diffcases dus die ga ik vervangen.

Ik maak mij wel wat zorgen om de assen. De wielen/banden die ik erop heb zitten zijn grote Proline Street Fighters met een 14mm hex.

Op de as kunnen zowel 17mm hex als 14mm hex. Waar wordt de standaard flux mee geleverd?

Daarnaast heb ik een vraag over vertanding. Wat is de standaard vertanding van de Trophy flux (truggy), spur en pinion, las ergens dat pinion 15t was, maar weet niet zeker of dat voor de Truggy of Buggy was. (edit zie net dat pinion stock 15t is, maar hoeveel tands is het standaard spur?)

Heeft iemand nog geexperimenteerd met diff-olie. Ik heb in mijn HPI Vorza 8000 10000 5000 zitten.

De standaard set in de HPI Trophy Flux is een Hobbywing 80 amp met een 1965 kv motor, is dit voldoende? In eerste instantie wil ik mijn Mamba Monster regelaar + 2200 kv motor uit mijN Vorza erin stoppen.

Maar wil uiteindelijk, of wel een nieuwe set in mijn Vorza doen of een nieuwe set in mijn Trophy.

Dit lijkt mij wel een leuke set voor de Trophy. Immers denk dat je in een Truggy meer hebt aan een motor met veel koppel ipv veel kv dus liever onder de 2000 kv.

http://www.hobbypartz.com/07e-combo-m4a.html

yhst-62196343123315_2256_113000879

voor mij ging stock hard zat, ben er met de stock setup nog 2e mee geworden in de rookie klasse tijdens de truggycup in Zoetermeer. De wagen is op zich licht genoeg om met de 80A regelaar en motor vooruit te kunnen. 6S is absoluut niet noodzakelijk voor deze wagen.

Oke, hij lijkt mij zo zwaar vandaar. Die van mij heeft dan ook aluminium draagarmen en aluminium suspension mounts, wellicht weegt dat wel wat extra.

Ik denk dat ik uiteindelijk ga voor een 150a regelaar met een 2000 kv motor of zo..

Iemand nog tips voor diff olie?

Truggy updates

Even een plaatje met wat updates op mijn truggy:
full

De meest voornaamste updates:
  • 17mm hex update voor en achter
  • savox 1256 tg servo
  • alu servo horn (HOT67169)
  • big bore shocks (4x rear shock van HPI Pulse) met stijvere veren
  • alu anti bending rod aan de voorzijde (HPI101770)
  • dubbele rear brace
  • geharde tandwielen in alle diff's (HPI101142) en olie 10F/20C/7R
  • alu rear hubs
  • alu servo saver/steering bellcrank met kogellagers
  • 17T pinion

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er goed uit. Was die 17mm conversie duur en wat had je er allemaal voor nodig?

Omdat mijn Truggy begonnen is als Lightning Stadium Pro, zitten er al wel wat opties op.

Waaronder de aluminium bellcrank, aluminium suspension mounts en heb voor aluminium hubs.

Ik heb ook nog een 6mm dikke shocktower voor de D8 liggen misschien past die ook wel, dan ga ik die ook monteren.

Vanmiddag ga ik mijn diffs vullen, ik moet even kijken wat ik heb liggen, maar ga denk ik eerst uit van mijn buggy set up, 8000 -10000 - 5000. Dat heb ik zeker nog wel liggen.

Ik heb begrepen uit filmpjes dat de Trophy vrij licht is voor een Truggy. Ik weet alleen niet wat die van mij uiteindelijk zal wegen, heb het idee dat de shocktowers en draagarmen zowieso wat zwaarder zijn dan de Trophy versie.

Zo ligt mijn Stadium Lightning er nu bij.... in afwachting van onderdelen..

Het Stadium Lightning chassis heb ik schoongemaakt en weer in elkaar gezet, maar zal ik niet gaan gebruiken.

%5BUNSET%5D

Back