HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Hey RCNoob,

ik ben nog lang niet klaar met mijn Trophy truggy, mede ook omdat er nog veel onderdelen onderweg zijn vanuit de USA.

Hij staat er nu zo bij.. (gepoetst, gesmeerd, geolied, diffs gevuld)

zie hier nog meer foto's [post1079]

%255BUNSET%255D

dus een begin is er al.

Ik wacht nu nog op de plastic chassisparts (radiotray, batterytray etc), de motormount en de center aandrijf assen.

Ik kwam erachter dat de HB Lightning Stadium center assen niet hetzelfde zijn als de HPI Trophy versie, dus die moest ik helaas ook nog bestellen.

Wat wel weer leuk is, is dat ik heb ontdekt dat er in mijn HB Lightning Stadium Pro, de extra stevige (hardened) diffs in zitten, dit in tegenstelling tot de Trophy.

Ik probeer het projectje een beetje uit te spreiden, dus niet alles in 1x te bestellen, aangezien mijn geldboom nog steeds niet goed wil groeien. :rolleyes:

Daarnaast wil ik ook nog een mooie body kopen en leuk spuiten.. (Proline Bulldog body ofzo).

Mooi die alu draagarmen:D

Heb je trouwens de HPI101801 niet nodig?
Dit plaatje zit bij mij onder de motormount en diff houder. Direct op het chassis.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi die alu draagarmen:D

Heb je trouwens de HPI101801 niet nodig?
Dit plaatje zit bij mij onder de motormount en diff houder. Direct op het chassis.

Ja die heb ik denk ik wel nodig, maar die zit ook bij mijn bestelling. Heb de complete motormount, met onderplaat.

Ja aluminum draagarmen vind ik ook wel gaaf eruitzien, de Hotbodies Lightning stadium pro wordt (werd) er standaard mee uitgevoerd.

Die draagarmen zijn nog wel los te koop, maar wel erg duur.
http://www.ebay.com/itm/Hot-Bodies-...adio_Control_Control_Line&hash=item35c6735409

Via de info op de hotbodies site kwam ik er ook achter dat mijn truggy uitgevoerd is met hardened diffs.

"The 'LSP-R' is the 800-pound gorilla of the truggy scene. Featuring 7075-T6 aluminium, carbon fibre, hardened diffs, more aluminium than you can shake a stick at...this is the monster that keeps other trucks awake at night!

Let's start with the biggies: A long wheelbase chassis made from 7075-T6 aluminium keeps everything in place and is the backbone of this monster. With front and rear chassis braces, plus an aluminium rear chassis brace mount, this is one stiff beast! Adding to the overall rigidity of the Lightning Stadium Pro-R is the carbon fibre radio tray and center gearbox brace. The low-profile radio tray and fuel tank add to the truck's racing pedigree.

The engine (not included) sits on finned heatsink mounts and spins up a 3-piece racing clutch, which turns a sealed & hardened center differential. Front and rear centre CVA driveshafts turn the front and rear diffs, which also feature a sealed and hardened construction. Spiral-cut bevel gears increase efficiency and durability! The entire drivetrain spins on rubber sealed bearings, and stops using a triple-disc brake system (2 front, 1 rear) which is adjustable for the ultimate in control under braking!"

foto's van de Hotbodies website, zo zag mijn Truggy er dus oorspronkelijk uit toen de 1e eigenaar hem in de winkel kocht

DSCN9306m.jpg

DSCN9314m.jpg

en zo ziet het oude Hotbodies chassis er nu uit, heb er niks meer aan vanwege conversie en het nieuwe trophy chassis wat ik gekocht heb.

%255BUNSET%255D

Hot Bodies Online - Cars - Lightning Stadium Pro-R

Succes met de verkoop Pwnd.

Ik ben vandaag weer wat verder gegaan met mijn projectje. Ik heb mijn plastic chassisparts (sideguards, radiotray, accutray, bumpers) en de motormount vandaag ontvangen, helaas moest ik op een bedrag van 40 euro aan onderdelen, 22 euro duanekosten betalen, maar ja dat is het risico zullen we maar zeggen.

Helaas kom ik nog niet helemaal uit met schroeven, ik had voor de Hot Bodies Lightning een extra schroevenset bij de koop erbij gekregen echter dit zijn met name tap-schroeven en niet van die mooie hex schroeven met fijne schroefdraad.

Een beginnetje heb ik al wel gemaakt, met behulp van mijn HPI Vorza schroevenset.

sideguards en radiotray gemonteerd
%255BUNSET%255D

nieuwe voorbumper
%255BUNSET%255D

nieuwe achterbumper
%255BUNSET%255D

bling bling bling (veel hex (imbus)-schroeven gebruikt)
%255BUNSET%255D

een bovenplaatje van carbon (een aandenken van de donorauto ;-))
%255BUNSET%255D

20130505_140207.jpg

Ik heb nog niet de juiste schroeven om de motormount en de accutray goed vast te schroeven (volgende maand maar even dit setje bestellen Trophy Truggy Screw Tool Set Screws Hardware Wrench HPI Flux 107018 | eBay)

De motormount zit nu nog maar met 4 schroeven aan de onderzijde vast.

Op dit moment zijn alleen nog de stuurinrichting en de center aandrijfassen onderweg naar mijn brievenbus.

edit... heeft iemand een idee wat een goede diffolie set up zal zijn voor de Trophy truggy? Ik heb een vermoeden dat mijn buggy setup wellicht niet goed gaat werken (8000 10000 5000)

to be continued....

Laatst bewerkt:
bedankt Wesley. Het moet gezegd worden: je wagen ziet er echt goed uit! Bling bling met een leuk kleurenpalet :). Ik stap over op een brushless Savage. Mochten de alu armen het ooit begeven... (ik weet niet hoe hard je bashed) er zijn gasten geweest die de Savage ophanging pas gemaakt hebben op dit chassis. Succes met het opbouwen kerel!

bedankt voor de complimenten. Ik zag trouwens dat je voor de HPI Trophy ook een stainless steel screw set heb, maar kost zo'n 44 dollar inc. shipping. ouch..

RC Screwz HPI Racing Trophy Flux Buggy Series Stainless Steel Screw Set | eBay

Hoe bevallen de standaard schroeven van de Trophy, draaien ze snel door? Ik neem aan dat de motor wel met imbusschroeven vast zit?

Ik had de manual van de Trophy Flux gedownload en wat bleek, op sommige pagina's staat gewoon de HPI Vorza afgebeeld en vind geen exploded view en dat vind ik altijd wel erg handig.

Pro-Line

Ik heb een HPI Trophy Flux Truggy, ik wil er proline big joe 40 series onder leggen, kan dit in verband met sturen dat het nergens tegen aankomt.
Alvast bedankt

edit... heeft iemand een idee wat een goede diffolie set up zal zijn voor de Trophy truggy? Ik heb een vermoeden dat mijn buggy setup wellicht niet goed gaat werken (8000 10000 5000)

to be continued....

Ik rijd met de truggy 10k voor, 20k midden en 7k achter en ben daar wel tevreden mee. Veel grip en acceleratie uit de bochten. Ik zou voor het middendiff niet lager gaan dan 12,5k.

Ik rijd met de truggy 10k voor, 20k midden en 7k achter en ben daar wel tevreden mee. Veel grip en acceleratie uit de bochten. Ik zou voor het middendiff niet lager gaan dan 12,5k.

oke bedankt.. ik las op het mugen topic dat mijn set up ook wel zo werken, afijn mijn truggy is nog lang niet rijklaar maar zal eerst denk ik proberen te rijden met wat ik er nu in heb gedaan.

Je advies om niet lager te gaan dan 12,5 k is dat omdat anders de voorbanden te veel gaan balloonen?

Ander vraagje, wat voor servo hebben jullie er in zitten?

Ik heb nog een Savox 1257 servo liggen, is dat goed genoeg? Volgens de website zou het kunnen, maar aangezien het maar een 10kg servo is begin ik te twijfelen.

» Savöx SC-1257TG ? Digitale servo 10kg en 0.07 sec/60° Savöx Servos

Wesley,

Ik had er een Savöx 1283SG inzitten, maar die trok zoveel stroom dat m'n Trophy niet erg lekker reed. Heb gauw weer de originele analoge er in gedaan. Moet binnenkort eens kijken hoe ik dit op een goede, degelijke manier kan oplossen.

Hoi, weet iemand wat de standaard maat is van de wielmeenemers. Kunner er ook proline big joe 40 series onder zonder dat het iets raakt met sturen.

Avast bedankt

Fluxdriver

10 kilo moet kunnen, maar ik zou zelf voor iets meer gaan, persoonlijk.
De ace 1015 is een veel gebruikte servo en die heeft ongeveer 15 Kilo kracht, dus het moet wel kunnen denk ik.
Maar inderdaad wel een losse BEC gebruiken met Savox servo´s..

Wbt de meenemers die zijn 17MM geloof ik?
Als dat zo is moet je de Axial oversize velgen hebben, die hebben ook een 17MM hex, en adapters van 14MM naar 17MM hexes.
Aanlopen zou je kunnen voorkomen door je stuuruitslag wat te minderen, dat heb ik op mijn RC8Te ook gedaan, en dat ging perfect!

Bedankt voor de tips. In mijn Vorza heb ik ook een Savox zitten, een 1258 geloof ik. Ik heb daarvoor op aanraden van de winkel zo'n extra voltageding op mijn ontvanger aangesloten en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Wat voor regelaar heb jij erin zitten RC NOOB? Ik wil eerst denk ik gewoon mijn electronica overzetten van mijn Vorza (MAMBA monster set +2200 kv) en dan later een nieuwe set kopen voor de Vorza of voor de Trophy.

Iemand ervaring met de xerun 150a regelaars? en past die in de standaard plastic houder van de Trophy?

Ik zit aan zoiets te denken op de lange lange lange termijn en dan een 1950kv of 2200kv motor.

http://www.funshobby.com/index.php/product-569-ADVANCED+1%3A8+RC+OFF+ROAD+TRUGGY++COMBO+INCL.+TENSHOCK+X802L+V2+%26HOBBYWING+XERUN+BRUSHLESS+150A+%26+3+IN+1+LCD+BOX+%28FREE+SHIPPING%29.html

of toch maar doorsparen voor een Mamba Monster combo.

beb7e19387e6ecbaad97b7f17287d7a3.jpg

ik zou absoluut naar de hobbywing versies gaan, rijden veel aangenamer als de Mamba regelaar/motor combinatie!

Ikzelf heb in mijn eerste eco ook een mamba setje gehad, erna een hobbywing setje in mijn 2de eco en zou geen mamba meer overwegen.

Plus ik hoor toch goede dingen over de tenshock motoren...

Oke bedankt, ja ik neig ook eerder naar de xerun regelaar met de tenshock motor.

Alleen zou dan even moeten kijken of die in de oorspronkelijke houder past. In mijn 1/10 auto's zitten mijn regelaars simpelweg vast met dubbelzijdig tape, maar weet niet of dat een goede oplossing is voor in een 1/8.

edit...
ik zie nu dat er bij de xerun een mountingplate wordt geleverd.

Back