HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

De standaard aansluiting op de buggy is 2x2s. Als je op 4s wilt rijden kun het beste omsolderen naar 1 aansluiting.
Ik heb dat ook gedaan toen ik hem net kocht maar daar ben ik al snel op teruggekomen. Simpelweg omdat je voor 2s lipo's veel meer keuze hebt, met name de hardcase lipo's. De 4s lipo die ik had was dat niet en was na 3x rijden uit zijn voegen gescheurd, ondanks dat deze goed vast zat in de tray.
Ik ben dus blij weer terug bij 2x2s hardcase :thumbsup:

Zelf heb ik deze. Daar moet je wel even een dean connector op (laten) solderen. Let wel op dat je de lipo's in serie oplaadt aangezien ze ook in serie aangesloten zitten op de esc.

Je kunt ook even hier kijken. Een set van twee lipo's met dean connector. Dan hoef je helemaal niet te solderen ;)

Top :D Bedankt!

Dus nu is het lijstje:

auto
2 accu's (2s 5800 mAh)
1 Lipo startset (lader + 2x 2s 5800 mAh)
Multi charger voor 2 x 2s lipo.

En dit allemaal keer 2 natuurlijk omdat het voor 2 auto's gaat.

Maar meer hebben we niet nodig om te gaan toch?

Is dit niet wat prijzig? Lekker zelf solderen, ben je voor 5 euri klaar... Oké, balanceerkabeltje 2x2S -> 4S erbij, 2,75 meen ik. Zo'n losse zelf gemaakte kabel is ook nog voor andere doeleinden te gebruiken. Het laadblokje bouw je vast niet in een auto, dan wordt je 2de acuu laden erg lastig ;)

Alleen nog dit, om in serie te laden (ik weet niet of er standaard een kabel bij de lader zit om in serie op te kunnen laden)

KLIK en dan kijken naar de TCR2917 Dual Laad systeem voor twee 2 cellen Lipo Accus

Is dit niet wat prijzig? Lekker zelf solderen, ben je voor 5 euri klaar... Oké, balanceerkabeltje 2x2S -> 4S erbij, 2,75 meen ik. Zo'n losse zelf gemaakte kabel is ook nog voor andere doeleinden te gebruiken.

Ik kreeg de indruk dat zelf solderen geen optie was :D

Het laadblokje bouw je vast niet in een auto, dan wordt je 2de acuu laden erg lastig ;)

Dat snap ik niet :confused:. Het laadblokje koppel je gewoon aan je laadsnoer en kun je gewoon laten zitten.

Hoeveel laders en gimmicks heb je nu ?, maw je besteld een starterset met lader , en daar naast een multilader, dus twee , en dan nog een gimmick.

Beter , alleen lipo's kopen en een goede lader , bv een duo lader .

Je zal daar zeker meer plezier aan gaan beleven op de langere termijn, ook omdat het vaak een eenmalige aankoop is ....

Het is al eerder gezegd , je gaat met de gimmick in serie laden, dat kan je alleen blijven doen bij , twee gelijkwaardige lipo's met inwendige weerstand, capaciteit ect . Ga je na serie laden de lipo's enkel gebruiken en daarna weer in serie krijg je onderling onbalans en dus korte levensduur lipo's

Suc6

Top :D Bedankt!

Dus nu is het lijstje:

auto
2 accu's (2s 5800 mAh)
1 Lipo startset (lader + 2x 2s 5800 mAh)
Multi charger voor 2 x 2s lipo.

En dit allemaal keer 2 natuurlijk omdat het voor 2 auto's gaat.

Maar meer hebben we niet nodig om te gaan toch?

Wat is een gimmick nou weer?:worship: Briljant, ik weet er echt niks van af.

Even voor de duidelijkheid:

Dit hebben we ( alles x2 )

SETLIPHC2
LIPO START SET MET TWEE 5800mAh LIPO ACCU'S, LIPO LADER EN EEN SAFETY BAG, T-STEKKERS

LIP5802T-2
TWEE STUKS KPM LIPO ACCU 5800mAh - 7.4V - 35C T-STEKKER

TCR2917
Dual Laad systeem voor twee 2 cellen Lipo Accus

En dan de auto natuurlijk.

Maar dat dual laad systeem, dat is toch geen onafhankelijke lader? Dit is toch een hulpstuk waardoor je 2 2s batterijen tegelijk kan laden via een gewone lader?

En gimmicks? Waar moet ik dan aan denken? :p

Inwendige weerstanden enzo... zijn alllemaal 5800 mAh batterijen dus zullen toch wel het zelfde zijn allemaal?

Runalf wat is niet duidelijk van mijn verhaal eerder ?, gimmick ( snufje , foefje , truukje ect ) is dat bordje om met 4s instelling lader twee maal een 2s lipo in serie kan laden .
Lees nog eens het advies voor een enkele lader ipv twee of drie met bordjes e.d er tussen ......
Lees ook eens de stickies mbt lipo's , zeer leerzaam

wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar dat dual laad systeem is toch geen lader?

TCR2917
Dual Laad systeem voor twee 2 cellen Lipo Accus € 22.95

LAAD TWEE 2 CELLS LIPO PACKS TEGELIJKERTIJD MET 1 LADER
Als je in je auto een 4 cellen lipo accu gebruikt die uit twee 2 cellen packs bestaat, kun je deze met behulp van dit Dual 2S Charge board tegelijkertijd laden. Zowel de laadkabel als de 4 cellen poort van de lader wordt op het dual 2S charge board aangesloten, en beide accu's worden op de twee laaduitgangen en balancer poorts van het dual 2S charge board aangesloten. De lader moet dan op 4 cellen ingesteld worden, en het pack wordt als 4 cellen lipo accu geladen, waarbij alle 4 de cellen apart gebalanceerd worden. Nu kun je dus met 1 lader twee accu's tegelijkertijd laden. De twee 2 cellen lipo accu's moeten wel gelijk aan elkaar zijn, en ook als één 4 cellen lipo gebruikt worden. Je kunt dit niet gebruiken voor twee verschillende packs of packs die niet een vrijwel gelijke ontlaadstatus hebben.

2917-dual-battery-charging.jpg

En deze startset:

SETLIPHC2
LIPO START SET MET TWEE 5800mAh LIPO ACCU'S, LIPO LADER EN EEN SAFETY BAG, T-STEKKERS

SPECIALE AANBIEDING, NORMAAL: 222.00
STAP NU VOOR EEN AANTREKKELIJKE PRIJS OVER OP LIPO'S.
SET VAN 2 X 5800mAh LIPO ACCU'S EN LADER, VOORZIEN VAN HIGH AMP T-STEKKERS, SAFETY BAG EN AANSLUIT BENODIGDHEDEN.

Om het nog aantrekkelijker te maken om naar lipo accu's over te stappen, bieden we nu een set aan bestaande uit een Karate B6-50Watt Lipo/NiMh snellader, twee stuks 5800mAh Hard Case Lipo accu's, een safety bag voor het veilig laden en opslaan van lipo accu's en een balancer verlengkabel om de lipoaccu makkelijk aan de Karate B6 lader te koppelen. Met deze set kun je nu zelf ervaren hoeveel sneller een Lipo accu in je auto is.
LADER
De lader heeft een ingebouwde schakelende voeding van 50W en kan dus direct op het lichtnet aangesloten worden, maar kan ook met een 12V voedingsbron als b.v. een auto accu gebruikt worden. Deze lader met interne balancer laadt op een veilige manier alle soorten Lipo accu's op. Hij kan ook voor NiMh en NiCad accu's gebruikt worden.
De laadstroom van deze lader is max. 6A, wat dus 20% sneller is dan normaal in deze klasse.
Ook is deze lader voorzien van een processor gestuurde koelventilator, waardoor de bedrijfstemperatuur van de lader op peil gehouden wordt. Dat komt de betrouwbaarheid van de lader enorm ten goede.
klik hier voor uitgebreide informatie over de lader
LIPOACCU
De lipo accu's zijn 35C (cont. piek belasting 203A - Burst 410A) Hard Case 5800mAh 2 cel lipo accu's van 7.4 volt, met vrijwel dezelfde maat als een stick pack. De accu is uitgevoerd met kabels welke in de hoek uit de accu komen, en zowel opzij als naar boven als naar voren bij de accu vandaan geleid kunnen worden, zodat ze vrijwel overal in passen.
De accu is van een passende balancer stekker voor de lader voorzien, maar omdat zo'n kabel nogal kort is, leveren we bij de set een balancer-verlengkabel, zodat de accu wat verder bij de lader vandaan aangesloten kan worden
De accu en de laadkabel zijn uitgevoerd met High AMP stekkers die geschikt zijn voor hoge stromen. Als je regelaar dus nog met een normale Tamiya style stekker is utgevoerd, moet je er een High Amp stekker voor aan de regelaar bij bestellen (PK100310M). Je bent dan meteen af van stekkers die aan elkaar smelten door een hoge stroom!
Als extra veiligheidsvoorziening is bij de set ook een brandvrije safety bag inbegrepen waar de accu in gaat tijdens het laden. Mocht er wat mis gaan, dan voorkomt deze safety bag erger.

setlip5800-2.jpg

Dan heb ik toch geen 2 laders, maar 1 lader en een hulpstuk om 2x 2s tegelijk te laden?

Bedankt voor jullie hulp in ieder geval, ik snap er gewoon geen zak van. Ik hoef het ook niet zo goedkoop mogelijk. Als het maar werkt :P

Het is niet zo dat ik niet luister naar jullie berichten, maar meer gewoon dat ik er niks van begrijp. Ik heb zoiets nog nooit gezien, en nog nooit in mijn handen gehad dus ik heb werkelijk geen idee waar ik het over heb.

Dat ik misschien een paar tientjes te veel heb betaald maakt ook niet uit, als het maar werkt :p

Hij is binnen hoor :) Ik heb gelijk de dikste spacers erop gezet en staat lekker hoog op zijn pootjes :p

De banden staan nog wel schots en scheef, maar daar moet ik nog even naar kijken.

Wat voor upgrades kunnen jullie mij aanraden? Schijnt dat de tandwielen van de stuurservo van kunststof zijn en snel kapot gaan. Wat is hier een goeie vervanging voor? (Geen goedkope rommel)

Groeten,
Runalf.

Ik heb de Savox 1256tg erin zitten en ben daar erg tevreden over.

Verder zou ik sowieso de 17mm hex upgrade nemen. De meenemers zijn standaard wel 17mm, maar de asjes zijn zoals je ziet 5mm. Deze breken vrij snel. Door de upgrade ben je van dit probleem af. Als je wilt heb ik wel een lijstje met onderdelen voor je.

Plaatje van de upgrade.
full

Wat ik ook (persoonlijk) een super upgrade vind is de

HPI Alum. Front Chassis Anti Bending Rod Trophy Series [FONT=Calibri,Calibri][FONT=Calibri,Calibri]HPI101770 [/FONT][/FONT]
Hiermee vervang je de standaard anti bending rod aan de voorzijde en wordt het geheel echt heel wat sterker! In mijn foto album kan je de foto's van de upgrades bekijken.

Ik heb de Savox 1256tg erin zitten en ben daar erg tevreden over.

Verder zou ik sowieso de 17mm hex upgrade nemen. De meenemers zijn standaard wel 17mm, maar de asjes zijn zoals je ziet 5mm. Deze breken vrij snel. Door de upgrade ben je van dit probleem af. Als je wilt heb ik wel een lijstje met onderdelen voor je.

Plaatje van de upgrade.
full

Wat ik ook (persoonlijk) een super upgrade vind is de

HPI Alum. Front Chassis Anti Bending Rod Trophy Series [FONT=Calibri,Calibri][FONT=Calibri,Calibri]HPI101770 [/FONT][/FONT]
Hiermee vervang je de standaard anti bending rod aan de voorzijde en wordt het geheel echt heel wat sterker! In mijn foto album kan je de foto's van de upgrades bekijken.

Is dit voor een buggy of voor een truggy? Of voor beide? :p

Back