HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

De CVD's van de buggy hebben een kortere schacht naar de diff toe, dus in de truggy zouden die te kort zijn. Daarom heb ik de schachten van de truggy uit de truggy CVD's gehaald en die weer samengevoegd in de de CVD's van de buggy.
Zoals dit:
DSC00884.jpg

Bedankt allemaal :banana:

En die LiPo accu's he. Moet je die gelijk gebruiken als ze opgeladen zijn? Of kan je ze ook opladen en dan 3 dagen later gebruiken?

En moet je ze dan in 1 keer oprijden ( Niet helemaal natuurlijk ). Of kan je ook na 5 min stoppen en over 3 dagen nog een stukje rijden?

Wat is het beste voor de accu's?

Bedankt allemaal :banana:

En die LiPo accu's he. Moet je die gelijk gebruiken als ze opgeladen zijn? Of kan je ze ook opladen en dan 3 dagen later gebruiken?

En moet je ze dan in 1 keer oprijden ( Niet helemaal natuurlijk ). Of kan je ook na 5 min stoppen en over 3 dagen nog een stukje rijden?

Wat is het beste voor de accu's?

Verplicht lees voer , voor al jouw vragen

wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

Laatst bewerkt door een moderator:
het beste is om ze leeg te rijden. je kan ze wel laten staan alleen als je een deel hebt leeggereden en daarna weer gaat laden is minder voor je accu. ik laad me accu's meestal een dag van te voren op om te rijden. een tip voor als je dit nog niet wist: nooit je accu in je auto laten zitten als je niet rijd. dat is erg slecht voor je accu.

Ja hoor je kan ze best opgeladen weg leggen. Kijk ga je ze voor een paar maanden niet gebruiken (winterstop bijv..) dan is het beter om ze op ~3.7v per cell te houden. Ook kan je gerust de ene dag paar minuutjes rijden en paar dagen erna weer een stukje gaan rijden. Ik zou ze alleen niet voor langere tijd leeg laten liggen (voor een paar weken bijv.).

Ik ben vandaag lekker gaan bashen in Zandvoort duinen en ook een beetje door zand, ik weet dat dat niet zo goed is maar het was maar een klein stukje zand (landings plek van een jump). Toen ik het ging schoon maken moest ik heel veel uitelkaar draaien want het zand was overal.
Bestaat er zo'n hoes of een binnen body om elektronica te beschermen en zand tegenhouden?

Laatst bewerkt:
Waarvoor kan diff shimmen handig zijn?

En is er nog een andere naam voor outerwear want onder deze naam kan ik niks vinden?

Laatst bewerkt:
En is er nog een andere naam voor outerwear want onder deze naam kan ik niks vinden?

:google: ...beetje beter je best doen.

Er is alleen geen shroud gemaakt voor de truggy flux.
Een kennis uit Duitsland heeft deze erop zitten. Dat schijnt na een kleine aanpassing goed te passen. Hij moest iets wegknippen ofzo, weet niet precies wat.
Verkrijgbaar in allerlei modieuze kleurtjes :olympic:

Dit is de outerwears shroud voor de traxxas e-maxx. Na een kleine aanpassing passend op de truggy flux.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Bednakt voor linkje naar deze outerwear ik denk dat ik zo eentje moet kopen.
Kan de esc en alles iets warmer worden met zo'n outerwear?
Kan zand doorheen?

Diff shimmen is toch iets dat je zo'n kleine spacer tussen spur en gear (of iets anders) doet zo dat de tandwielen niet "overspringen", toch?

Alvast bedankt

Joost zou je nog kunnen vragen wat je moest wegknippen om hem goed op trophy truggy te kunnen gebruiken?

Ik ben al een beetje aan het voorbereiden op vakantie want ik ga voor 5 weken weg en vraag me af welke reserve onderdelen zijn handig om te meenemen?

Laatst bewerkt:
Bednakt voor linkje naar deze outerwear ik denk dat ik zo eentje moet kopen.
Kan de esc en alles iets warmer worden met zo'n outerwear?
Kan zand doorheen?

Diff shimmen is toch iets dat je zo'n kleine spacer tussen spur en gear (of iets anders) doet zo dat de tandwielen niet "overspringen", toch?

Alvast bedankt

Echt goed referentie materiaal heb ik niet, ik heb namelijk altijd de outerwears erop zitten dus kan niet goed het verschil tussen wel of niet erop vertellen. Het scheelt gewoon erg veel schoonmaak werk met zo'n outerwears. Zand komt er niet doorheen, alleen via de opening vind het zijn weg naar binnen. Na een dagje zand had je enkel een soort van smoor aan zand op je elektronica, viel reuze mee. Sneeuw komt er niet tot amper doorheen, sneeuw zal blijven liggen op de hoes, en daarna smelten en eraf glijden, maar er komt amper water doorheen :). Temperaturen zijn wel gewoon prima bij mij in ieder geval, zal misschien 5C schelen. Het idee van deze stof is dat de maasgrootte van het stofje zo klein is dat lucht er wel doorheen gaat, maar water en stof niet. En dat werkt aardig goed!

Back