HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Welke Proline, BK, VTEC, KingPin of Digits banden raden jullie mij aan voor bashen en op een baan racen/rijden? (Ik vraag alleen maar om een mening of een tip) en btw bryan aan begin van deze topic vroeg je ook om alles hier.

Kan iemand een foto maken van de pinion ten opzichte van de radiotray? Ik vraag mij af of de standaard motor een kortere shaft heeft of pinions gebruikt die minder breed zijn.

20130525_193126.jpg

Ik heb de oorspronkelijke motorschroeven gebruikt (14mm lang) vind ze best lang dus heb van die zwarte dikke ringen gebruikt (die je ook bij je turnbuckles ziet) echter nu zie je wel dat de imbussen iets uitsteken ten opzichte van de motormount en als ik een groter pinion ga gebruiken kan deze mogelijk de imbusskoppen raken.

20130525_193149.jpg

Weet iemand hoe bij hem de motor vast zit, met extra ringen of enkel de imbusschroeven?

@ Skiwie,
leuk gespoten body!, ik heb pas ook een body gespoten met een blokjes motief, lekker klusje he.:confused: en mooie dempers hoor.. Ik heb ze op mijn Vorza en vind ze echt super..

Het is inderdaad een lekker klusje met de blokjes :) en van de veren ben ik ook heel tervreden,dat is een goede upgrade geweest :D

Ik heb net eens gekeken en ik heb gezien dat mijn pinion omgekeerd zit zodat hij verder van de radiobox zit ,en mijn moter zit vast met enkel de inbusschroeven.ik zal kijken om vanavond eens een foto te posten

Het is inderdaad een lekker klusje met de blokjes :) en van de veren ben ik ook heel tervreden,dat is een goede upgrade geweest :D

Ik heb net eens gekeken en ik heb gezien dat mijn pinion omgekeerd zit zodat hij verder van de radiobox zit ,en mijn moter zit vast met enkel de inbusschroeven.ik zal kijken om vanavond eens een foto te posten

oke thanks,
ja ik weet dat de pinion andersom moet, alleen dat past niet met deze pinion, het platte gedeelte van de motoras loopt niet ver genoeg door, dus dan kan ik de setschroef niet geheel aandraaien en dan steekt hij uit en loopt tegen de motormount aan.

Welke Proline, BK, VTEC, KingPin of Digits banden raden jullie mij aan voor bashen en op een baan racen/rijden? (Ik vraag alleen maar om een mening of een tip) en btw bryan aan begin van deze topic vroeg je ook om alles hier.

Ik vroeg om alles hier? Hahahha
3 vragen kan je niet ALLES noemen.
En als ik wat vraag heb ik al even gezocht met google.
Misschien is dat een tip....

Kan iemand een foto maken van de pinion ten opzichte van de radiotray? Ik vraag mij af of de standaard motor een kortere shaft heeft of pinions gebruikt die minder breed zijn.

20130525_193126.jpg

Ik heb de oorspronkelijke motorschroeven gebruikt (14mm lang) vind ze best lang dus heb van die zwarte dikke ringen gebruikt (die je ook bij je turnbuckles ziet) echter nu zie je wel dat de imbussen iets uitsteken ten opzichte van de motormount en als ik een groter pinion ga gebruiken kan deze mogelijk de imbusskoppen raken.

20130525_193149.jpg

Weet iemand hoe bij hem de motor vast zit, met extra ringen of enkel de imbusschroeven?

@ Skiwie,
leuk gespoten body!, ik heb pas ook een body gespoten met een blokjes motief, lekker klusje he.:confused: en mooie dempers hoor.. Ik heb ze op mijn Vorza en vind ze echt super..

Niet van heel dichtbij maar er zit 8mm tussen de pinion en het ontvangerhuis.
full

De motor zit met 2 inbusboutjes met ringetjes vast.
Andersom moet kunnen zolang het niet aanloopt :) De inbusjes steken bij mij niet uit de motormount vandaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
En als je een beetje doorzoekt op andere forums (nee, dit is niet het enige rc forum) dan zie je dat de Pro-line badlands 3.8 ook op de trophy truggy gebruikt worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ten opzichte van deze auto waar staat dan de vaterra Glamos Uno. zag deze in een boekje en kwam er zeer goed uit vandaar mijn vraag.
dank

Hallo ten opzichte van deze auto waar staat dan de vaterra Glamos Uno. zag deze in een boekje en kwam er zeer goed uit vandaar mijn vraag.
dank

Trophy Truggy is een 1/8 brushless 4wd truck. De Glamis Uno is een soort van dune buggy en is 2wd.

Ik heb een tijdje geleden ook sterk zitten twijfelen om wellicht een Glamis te kopen, leek mij wel grappig. Echter in mijn ogen is het niet veel meer dan een opgerekte 2wd buggy met ook 1/10 schaal electronica.

Door de duinen rijden is mij op den duur ook gaan vervelen en daar is die Glamis bij uitstek voor bedoeld.

Een 1/8 Truggy zal denk ik ook een stuk breder zijn dan de Glamis en heb een voorgevoel dat de wegligging ook een stuk beter zal zijn.

Ik zie namelijk dat ze voor 400 Euro compleet te koop zijn dus met acculader etc.
Welke auto is dan goed vergelijkbaar en ook beter in jullie ogen.
voor ongeveer dezelfde prijs.
bedankt

Ik zou voor die 400 euro toch wat anders kopen. Als je 1/8 wilt kijk anders naar de Trophy Truggy of buggy, die zijn geloof ik net iets over de 500 euro.. dus iets langer doorsparen.

oke thanks,
ja ik weet dat de pinion andersom moet, alleen dat past niet met deze pinion, het platte gedeelte van de motoras loopt niet ver genoeg door, dus dan kan ik de setschroef niet geheel aandraaien en dan steekt hij uit en loopt tegen de motormount aan.

de pinion is wel al redelijk afgesleten dus daar moede niet op letten ;)
hier zijn 2 foto's van hoe het bij mijne trophy is .de pinion is een 15T

Bedankt voor de foto's. Ik denk dat de as van mijn Castle Creations motor, gewoon wat langer is en dat de pinion ook wat breder is. Afijn het loopt niet aan ondanks dat het heel krap is.

Bij mij zit er een 17t op en een 2200 kv motor.

Back