HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Bedankt.

Ik had een standaard Trophy body besteld bij mijn lokale hobbyshop, alleen wil bij nader inzien toch upgraden naar de HB D8t Shocktowers in combinatie met de bodyposts en een HB D8T Proline Bulldog body. Dus heb gevraagd aan mijn LHS of hij de bestelling nog kan wijzigen.

Als ik het nog kan wijzigen duurt het nog wat langer voordat hij af is, want dan ga ik dus ook nog de D8t towers bestellen.

Hier een paar foto's van iemand van RC Tech, die heeft dus de Tekno D8t towers en de bulldog body.

De bulldog body past ook op de standaard trophy towers/bodyposts alleen dan staat hij wat hoog en sluit hij aan de onderkant niet geheel af.

1070221d1369048454-hpi-trophy-truggy-flux-truggy-1.jpg

1070219d1369048386-hpi-trophy-truggy-flux-truggy-8-2.jpg

1070218d1369048360-hpi-trophy-truggy-flux-truggy-3-2.jpg

Het zal een paar keer gevraagd zijn, maar wat voor olie is goed voor in de shocks van de Trophy Truggy? Ik rijd nu met een 18t pinion, maar vind hem veel te veel inzakken.

Hier in de buurt is een kunstgras baan, maar je kiept best snel om in de bochten (misschien te veel grip?)

Wat zou ik daar aan kunnen doen? Bandjes met minder profiel?

Ik vind persoonlijk de Tekno shocktowers mooier en die zijn gewoon op ebay te vinden.

Deze foto's heb ik inderdaad gezien bij RC Tech

In de aanbieding bij HPI UK:

Rear Shock Tower (D8T) (#67810) | HPI Racing UK
Front Shock Tower (D8T) (#67815) | HPI Racing UK

Ik heb twee sets besteld via een engelse kennis want ze sturen helaas niet naar Nederland. Ik was ook van plan om deze op de truggy te monteren en voorzien van een Pro-line bulldog body :D

Die badlands zijn ook vet :cool:

Zit ook te denken aan de T-Bone Racing bumpers.

Hier in de buurt is een kunstgras baan, maar je kiept best snel om in de bochten (misschien te veel grip?)

Wat zou ik daar aan kunnen doen? Bandjes met minder profiel?

Kunstgras heeft ontzettend veel grip.
Dikke swaybars, dikke olie in diffs (7k-10k-5k oid, ikzelf rijdt 10k-10k-7k), harde veren en dikke olie in shocks, eventueel de shocks een beetje schuiner zetten.
Banden AKA EVO citiblock eronder en rijden maar.

Hiermee ga je een heel eind komen. Rijhoogte moet je ook goed zetten, net zoals droop. Deze zijn zeer circuit afhankelijk. Je moet hier een goede balans in zien te vinden.

De AKA band is heel vergeefelijk en je kan daar zeer vloeiend mee rijden zonder dat er veel stuurcorrecties nodig zijn. Op droog astro een zeer goede band om te rijden.

Dikke swaybars, dikke olie in diffs (7k-10k-5k oid, ikzelf rijdt 10k-10k-7k), harde veren en dikke olie in shocks, eventueel de shocks een beetje schuiner zetten.

Hiermee ga je een heel eind komen. Rijhoogte moet je ook goed zetten, net zoals droop. Deze zijn zeer circuit afhankelijk. Je moet hier een goede balans in zien te vinden.

De AKA band is heel vergeefelijk en je kan daar zeer vloeiend mee rijden zonder dat er veel stuurcorrecties nodig zijn. Op droog astro een zeer goede band om te rijden.

Voor mij (nog) niet van toepassing maar wel top info! :thumbsup:

Super :D En die AKA banden, ik zie die alleen voor de truggy? ;(

Back