HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

10.000? Das wel een hele grote sprong omhoog. Ik heb me een flesje 600gehaald en hoop net zoals jij de goeie te hebben. Al lijkt me 1000ook al veel. Je zou ook van die de plastice rondelen met aantal gaatjes kunnen verwisselen ,die krijg je standaard erbij met 1,2,3gaatjes erin . Die ook na gelang de gaatjes olie door laten en zullen dempen.
't ís wel een lekkere smeerboel

1000 in je shocks is nog veel teveel hoor.

Ik rij in mijn truggy met 550 voor en 500 achter en dit werkt op de meeste banen perfect.

1000 begint al diffolie te worden ipv shockolie :).
600 Is tch wel zo ongeveer het maximum dat je zou moeten nodig hebben en daarvoor moet het al serieus warm zijn.

Ja ik weet het maar mn schocks zijn maar 112mm lang... Iets te kort dus, dus ik moest iets verzinnen om hem niet meer zo slap te laten veren. Het is nog niet perfect had beter gewoon schocks voor truggy kunnen kopen. XD

Ik heb een probleem... Maakt niet uit hoe hard ik me pinion vast draai hij gaat langzaam van zelf los. Oplossing?

Off-topic : Als ik een body heel erg dik (veel lagen) wit spuit en dan 2 strepen blauw kan je dan nog steeds vlekken omheen zien? Als ik blauw over wit doe?

Beetje loctite. En waarschijnlijk ga je dat blauw er wel door heen zien. Maar zoals ik al eerder zei. Je kan ook nadat je wit heb gespoten de hele body blauw spuiten. Dan zou het wit wat donkerder uitvallen maar krijg je niet het 'vlekeffect'...

Probleempje: De banden van mijn truggy zijn best al wel een beetje kapot. Er zitten al aardig wat scheuren erin. Hoe krijg ik de banden los? Volgens mij zijn ze vastgelijmd, misschien met een hetelucht pistool??

Hopelijk hebben jullie wat tips!!

gr. vinnie

Ah, mij is vertelt dat er in bandenlijm een bepaald stofje wel of niet in zit, waardoor de banden niet weg gevreten worden?
Maargoed, dan kun je beter lijm kopen bij de bouwmarkt inderdaad, dit scheelt vast in prijs.

'Speciale banden lijm' = CA glue. Dus koop een flesje seconde lijm van pattex of bison en je zit goed :)

Niet alle secondelijm werkt lekker hoor, ik heb Pattex lijm gebruikt (zwart flesje) en dat hechtte niet lekker.

Daarna heb ik van Bison kleine tubetjes gebruiikt en toen gingen de banden ook sneller los..

Dus nu toch weer "speciale" lijm bij de hobbyshop gekocht en dat werkt gewoon top.

Kijk anders naar pattex secondelijm industrieel. Dat werkt echt goed. Je moet wel eerst even ontvetten, zowel de banden als de velgen

Banden lijm en seconde lijm (lees van redelijke kwaliteit) is hetzelfde, zitten geen stofjes oid in :p. Zolang je de velg en band een beetje opschuurt en goed ontvet werkt het allebei precies hetzelfde.

Ik schuur ze nieteens op. Ik ontvet ze gewoon heel grondig en dan lijm ik ze. De banden laten in ieder geval niet meer los.

Heb het filmpje bekeken en ga eerst morgen de banden met aceton eraf
proberen te krijgen, zal wel even duren.

Alvast bedankt voor de advies jongens!!

Hallo,
ik heb nu al tijdje de hpi truggy flux ik zat er aan te denken om de mamba creations erop te zetten om met 6cellen 22,2 v te gaan rijden inplaats van 4 cellen 14,8
nou is mijn vraag of iemand dat al heeft gedaan of ervaring mee heb, want ik ben benieuwd of de assen dat wel houden, lijkt me zelf wel want ik heb al gekke dingen er mee gedaan en die assen tonen weinig punten van slijtage..
ik heb al ander tandwiel erin waardoor ik op top iets harder ga nu haal ik op gps 73km/h maar met 22,2 volt lijkt me toch wat leuker ;-)

Ik denk dat 6s toch eerder overkill is voor je auto hoor. Ik heb in mijn Truggy een Hobbywing esc met een Tenshock 2200 motor en dat gaat echt heel hard ook op 4s.

hmm oke dan, en wat bedoel je precies met overkill ? te veel vermogen waardoor de auto onbestuurbaar word of te veel vermogen waardoor de auto kapot gaaT?
ik zou net ff wat meer pit wille hebben waardoor die als je gangetje of 40 rijd nog steeds op ze achterwielen gaat :)
Doet hij natuurlijk nu ook wel alleen met lagere snelheid en het is zowiezo neit dat hij nu langzaam gaat want het blijft een beest.
Hoe hard loopt jouw auto nu ? en is het een groot verschil met standaard setup ?

Back