Helaas.
Om toch nog even op het bouwen van huizen terug te komen.
Laat op hetzelfde stuk grond een huis bouwen door een Nederlandse bouwfirma, of door een Duitse bouwfirma.
Een collega heeft dat een paar jaar geleden bekeken.
Conclusie van hem was dat:
1 De Duitse firma goedkoper er een vergelijkbaar huis op kon zetten
2 De Duitse firma dit ook nog eens degelijker uitvoerde dan een Nederlandse firma dit zou doen.
Hij heeft dus door de Duitse bouwfirma zijn huis laten bouwen.
Waar zit dit nu in zo je zeggen?
Ach ja gelukkig zijn er nog idealisten, die om de winkelier vooral in ere te houden gerust bereid zijn om behoorlijk meer voor hun spullen uit te geven dan bij bijvoorbeeld een internet bedrijf.
Ik zal absoluut nog kopen bij de plaatselijke modelhandel, ook wetende dat ik daar meer moet betalen dan ergens anders.
Maar ik ga wel bij grotere aankopen eerst eens kijken op het internet om prijzen te vergelijken.
Ook voor er internet was vergeleek ik al prijzen tussen winkels onderling.
Ook vroeguh toen er in Leeuwarden een modelwinkel was en hier in Drachten werden de prijzen al vergeleken.
HPI USA failliet?
Hihi, ik bedoelde eigenlijk, dat een huis bouwen in leeuwarden door een NL firma, niet veel duurder of goedkoper zou moeten zijn dan een huis laten bouwen in zierikzee door een NL firma....
Natuurlijk zou de ene firma duurder zijn dan de andere.
Dat Duitse bouwbedrijven in NL goedkoper huizen neer kunnen zetten dan NL bedrijven, dát is gewoon domweg een kwalijke zaak en een teken dat niet de duitsers of de chinezen de boosdoeners zijn, maar onze eigen regering....
De hele tweede kamer tegen de muur wegens landverraad!
Groet, Bert