HPI USA failliet?

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
Helaas.
Om toch nog even op het bouwen van huizen terug te komen.
Laat op hetzelfde stuk grond een huis bouwen door een Nederlandse bouwfirma, of door een Duitse bouwfirma.
Een collega heeft dat een paar jaar geleden bekeken.
Conclusie van hem was dat:
1 De Duitse firma goedkoper er een vergelijkbaar huis op kon zetten
2 De Duitse firma dit ook nog eens degelijker uitvoerde dan een Nederlandse firma dit zou doen.

Hij heeft dus door de Duitse bouwfirma zijn huis laten bouwen.
Waar zit dit nu in zo je zeggen?

Ach ja gelukkig zijn er nog idealisten, die om de winkelier vooral in ere te houden gerust bereid zijn om behoorlijk meer voor hun spullen uit te geven dan bij bijvoorbeeld een internet bedrijf.
Ik zal absoluut nog kopen bij de plaatselijke modelhandel, ook wetende dat ik daar meer moet betalen dan ergens anders.
Maar ik ga wel bij grotere aankopen eerst eens kijken op het internet om prijzen te vergelijken.
Ook voor er internet was vergeleek ik al prijzen tussen winkels onderling.
Ook vroeguh toen er in Leeuwarden een modelwinkel was en hier in Drachten werden de prijzen al vergeleken.

HPI USA failliet?

Hihi, ik bedoelde eigenlijk, dat een huis bouwen in leeuwarden door een NL firma, niet veel duurder of goedkoper zou moeten zijn dan een huis laten bouwen in zierikzee door een NL firma....
Natuurlijk zou de ene firma duurder zijn dan de andere.

Dat Duitse bouwbedrijven in NL goedkoper huizen neer kunnen zetten dan NL bedrijven, dát is gewoon domweg een kwalijke zaak en een teken dat niet de duitsers of de chinezen de boosdoeners zijn, maar onze eigen regering....

De hele tweede kamer tegen de muur wegens landverraad!

Groet, Bert

En modelbouw aftrekbaar voor de belasting, en wel zonder drempel!!!

We komen er wel hoor, Bert.

Groet,

Ad

Oh.... ik word blijkbaar slordig op mijn ouwe dag.... inderdaad, die belastingaftrek was ik nog vergeten.... dan komt alles weer goed met de economie....:proost:

Groet, Bert

voor zolang die duurt, zodra er schot in de zaak zit gaat men onzekerheden inbouwen...

Zoals je zelf al schrijft: SOMMIGE mensen...

De hobbyist, of hij nu in Nederland, Duitland of weet-ik-veel-waar woont, kan, net als ik, zijn geld maar één keer uitgeven.
En dan komt de hobby toch écht na: eten, een dak boven je hoofd, warmte enz enz. Ooit gehoord van ene Mazlov? Die heeft daar een mooie theorie over.

Knip

Ziehier mijn nuances.

Sterke post!

Nu is het wel ironisch dat bijna alle RC zooi in China specifiek of Azië (ex. Japan) wordt geproduceerd, maar onder de vlag van een Westers of Japans merk en ontwerp met bijbehorende prijs en marges relatief duur wordt verkocht.

Nu komen de Chinese Hobbywing & Co's en die beginnen hun eigen stempel nu goed door te drukken.

Anderzijds is na de Slash, RTR en Brushless revoluties de markt weer aardig verzadigd. Dat geldt in ieder geval voor de autootjes.

Forum fanatici en race clubs zijn maar een klein deel van de totale markt, die bestaat uit RTR klanten die na één bash auto (of iets anders) voorlopig verzadigd zijn. RTR is relatief goedkoop, met als doel dure hop up en onderdelen verkoop. Blijft dat uit, zijn de marges klein.

Blijft idd hobby spielerei en als ik moet kiezen gaat het er allemaal weer uit voor een gevulde maag en een dak boven ons hoofd.

Wat maakt een westers product duur en een aziatisch product goedkoop. Op de RTR markt kan ik de vraag niet helemaal beantwoorden dan dat het wel vaak voorkomt dat westerse producten wel iets vaker een betere kwaliteit aan materialen gebruikt.
De wedstrijdauto's (omdat je naar auto's verwijst) kennen veel meer ontwikkeling dan alleen even iets in elkaar flansen, de hele geometrie wordt proefondervindelijk uitgeplozen als ook de materiaalkeuze

Mooie voorbeelden:
XRAY: The art of performance - News

Wat maakt een westers product duur en een aziatisch product goedkoop. Op de RTR markt kan ik de vraag niet helemaal beantwoorden dan dat het wel vaak voorkomt dat westerse producten wel iets vaker een betere kwaliteit aan materialen gebruikt.
De wedstrijdauto's (omdat je naar auto's verwijst) kennen veel meer ontwikkeling dan alleen even iets in elkaar flansen, de hele geometrie wordt proefondervindelijk uitgeplozen als ook de materiaalkeuze

Mooie voorbeelden:

Back