HPI USA failliet?

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
sommige mensen vinden hun hobby het meest belangrijkst en bezuinigen daar niet op.
Dus ja daar zijn wel wat nuances in aan te brengen.

sommige mensen vinden hun hobby het meest belangrijkst en bezuinigen daar niet op.
Dus ja daar zijn wel wat nuances in aan te brengen.

Zoals je zelf al schrijft: SOMMIGE mensen...

De hobbyist, of hij nu in Nederland, Duitland of weet-ik-veel-waar woont, kan, net als ik, zijn geld maar één keer uitgeven.
En dan komt de hobby toch écht na: eten, een dak boven je hoofd, warmte enz enz. Ooit gehoord van ene Mazlov? Die heeft daar een mooie theorie over.

En, net terug uit Neurenberg kan ik je uit eerste hand mededelen dat het in RC-land niet zo rooskleurig gaat als een paar jaar geleden.
En dat is niet alleen te wijten aan de oosterse prijsvechters, maar minimaal net zo goed aan de economische recessie.

Als je op straat wordt gezet of je salaris jarenlang op de nullijn staat, terwijl de dagelijkse lasten alleen maar stijgen zul je moeten bezuinigen.
Als je alleenstaand bent, kun je ervoor kiezen om elke dag Suzi Wan te eten; als je een gezin hebt, heb je die keuze niet. Of je hebt even later geen gezin meer.

Slimme fabrikanten kunnen anticiperen op hun klanten door beter te luisteren. Fabrikanten die dat niet doen en vanuit hun ivoren toren denken te weten wat wij (de klant) willen, gaan in deze tijd hard op hun snuffel.

Ziehier mijn nuances.

En dat zijn zo ongeveer inderdaad de nuances waar ik aan dacht Roel..

Luiheid of arrogantie wordt in dit soort tijden met hard gelach betaald.. Het maakt de (niet alleen de RC) markt eigelijk schoon.. Of dat goed, of slecht is is dan weer een 2e..

Roel van Essen schreef: En dat is niet alleen te wijten aan de oosterse prijsvechters,.....

Zou ik zo niet durven omschrijven Roel, mensen beginnen via het net ook in te zien hoeveel schandalige winsten de "gerenomeerde merken" (zij kochten bij die oosterse prijsvechters in!!) opstreken en krijgen daar nu cash de rekening voor gepresenteerd!

mensen beginnen via het net ook in te zien hoeveel schandalige winsten de "gerenomeerde merken" (zij kochten bij die oosterse prijsvechters in!!) opstreken en krijgen daar nu cash de rekening voor gepresenteerd!

Hierin zit toch een zekere tegenstrijdigheid. Hangt Graupner nu vanwege die "schandalige winsten" aan het infuus?

Ontwikkelen kost vreselijk veel geld, en kennelijk heeft men in deze wereld de zaken onvoldoende tegen "klonen" kunnen beschermen. Kennelijk hadden ze wat dat betreft wat beter naar andere bedrijfstakken moeten kijken. Ik betaal echt wel aanzienlijk meer voor m'n Apple iMac dan de Windows gebruiker. Maar je hoort me niet brommen, want ik vind het driedubbel en dwars waard. Maar waar zijn die Chinese iMac klonen? En geloof me, als je Chinees roept komt 90% van m'n iMac kwispelend naar je toerennen.

Groet,

Ad Bakker

further staff reductions and lay offs will take place as the company is restructured and slimmed down to only keep Research & Development and marketing departments in the US
Goed zo jongens, vooral doorgaan met het sponsoren van de copycats/slavendrijvers, zodat alle producerende bedrijven in het westen óf kapot gaan, óf hun productie naar lage lonen-landen verplaatsen. Nog even en we zijn voor al onze gebruiksgoederen volledig afhankelijk van het verre oosten. En dan komt een keer de dag dat de gemiddelde loonslaaf daar bedenkt dat hij óók een normale woning en een auto wil. En dan kost je nieuwe LED televisie opeens 3000 Euro...

En dan kost je nieuwe LED televisie opeens 3000 Euro...

Ga je er gewoon weer 15 of 20 jaar mee doen, zoals gebruikelijk was.

Als alles een "fair trade" prijs zou krijgen zou de wegwerpmaatschappij z'n langste tijd gehad hebben, en de recycling markt nog eens een extra duwtje in de rug krijgen.

Zou het erg zijn? Ik denk van niet. Zou het pijn doen? Ik denk van wel.

Groet,

Ad Bakker

AD Bakker schreef: Ontwikkelen kost vreselijk veel geld, en kennelijk heeft men in deze wereld de zaken onvoldoende tegen "klonen" kunnen beschermen....

Ook een fabeltje: bijna 30 jaar geleden hebben in België met enkele cubs tesamen rechtstreeks motoren bij Saito aan gekocht: legaal en met vervoer kwman we nog niet eens aan 1/4de van de prijs die je hier moest ophoesten !

Micropuller schreef: Goed zo jongens, vooral doorgaan met het sponsoren van de copycats/slavendrijvers,..

Héél kort door de bocht Micropuller...waar denk je dat zowat 100% van de ons bekende modelbouwlevaranciers al decennia lang hun materiaal aankopen om ze hier met
monsterwinsten te verkopen....juist ja...daar!
En nu is het jammeren en steen en been klagen......eigen schuld hadden ze de mensen maar niet moeten bestelen!!!

Ik bekijk het iets breder Paul. Ik zie dat wie hier al tientallen jaren bezig zijn om producerende bedrijven weg te jagen. Ten eerste willen we dit werk zelf helemaal niet doen, zelfs niet tegen een normaal salaris. Waarom zou je ook, als je je geld kunt verdienen met inkopen en verkopen van spullen die anderen al geproduceert hebben? Iedereen die loopt af te geven op importeurs, tussenhandelaars en winkeliers, omdat zij een flinke marge op hun producten zetten heeft boter op zijn hoofd, want zelf willen ze namelijk ook graag een (goed) salaris verdienen.
Ten tweede willen we onze spullen het liefst zo goedkoop mogelijk (en natuurlijk ook het liefst zoveel mogelijk, in de logeerkamer moet natuurlijk ook een TV hangen), zodat die tweede auto en derde vakantie ook gewoon bekostigd kunnen worden. Dat ergens in een ver land andere mensen in een soort hondenkooi moeten wonen en soms jarenlang hun familie niet zien, ach ja wat doe je eraan? Eigenlijk mogen ze nog blij zijn dat we zulke grote afnemers zijn, nu hébben ze tenminste werk, nietwaar?
We leven al héél lang boven onze stand, maar dat willen we liever niet weten. Op een dag krijgen we echter de rekening gepresenteerd, daar ben ik van overtuigd. En dat zal, zoals Ad ook zegt, flink pijn gaan doen.

Micropuller schreef: Ik zie dat wie hier al tientallen jaren bezig zijn om producerende bedrijven weg te jagen.

WIE jaagt wie weg.....het zijn de bedrijfsleiders toch zelf zeker die dat bewerkstelligen!
Als ze iets ergens anders kunnen fabriceren aan eenn halve eurocent minder hebben ze geen enkele scrupules om hier de fabrieken te sluiten!
En DAT zijn dan de mensen die beweren dat ze hier te lande geen werknemers vinden...pure leugens....!

Als consumenten iets ergens anders kunnen kopen aan een halve eurocent minder hebben ze geen enkele scrupules als daardoor hier de fabrieken sluiten! (zolang ze niet zelf afhankelijk zijn van diezelfde fabrieken voor hun eigen inkomen)
Je zou het ook eens van de andere kant kunnen bekijken...

Micropuller mag ik je vragen als je een citaat plakt om dit in de oorspronkelijke staat te laten!!

Ik heb mijn loopbaan altijd in een grote multinational gewerkt en daar had je en hele batterij mensen die niks anders deden dan de wereld afschuimen om toch noch dat ene stukje aan een x/10de procent goedkoper te kunnen aanschaffen.
En geloof nou toch niet dat de consument daar ook maar van mee kon genieten!

AD Bakker schreef: Ontwikkelen kost vreselijk veel geld, en kennelijk heeft men in deze wereld de zaken onvoldoende tegen "klonen" kunnen beschermen....

Ook een fabeltje: bijna 30 jaar geleden hebben in België met enkele cubs tesamen rechtstreeks motoren bij Saito aan gekocht: legaal en met vervoer kwman we nog niet eens aan 1/4de van de prijs die je hier moest ophoesten !

Dus je hebt de distributiekanalen overgeslagen om goedkoper aan je producten te komen. Natuurlijk is dat een goed recht maar als je even een plugje of een kogellinkje bij de winkel om de hoek wilt halen moet je natuurlijk niet raar staan kijken dat die of je de deur wijst of de winkelier er niet meer zit.

Micropuller schreef: Goed zo jongens, vooral doorgaan met het sponsoren van de copycats/slavendrijvers,..

Héél kort door de bocht Micropuller...waar denk je dat zowat 100% van de ons bekende modelbouwlevaranciers al decennia lang hun materiaal aankopen om ze hier met
monsterwinsten te verkopen....juist ja...daar!
En nu is het jammeren en steen en been klagen......eigen schuld hadden ze de mensen maar niet moeten bestelen!!!

En ook dit is erg kortzichtig. Winkeliers zijn vaak door economische wetten verplicht om bij officiele distributeurs af te nemen. Zij zijn daarmee ook gewaarborgd van een correcte garantieafhandeling en ander support. Het zijn juist de loesje handelaren die denken snel geld te verdienen en hun spullen bij bv. HK inkopen en het hier voor een leuke prijs op de markt zetten al dan niet met een eigen label (soms ook met betere specs) erop. Veelal is de garantie tot de deur (of in veel gevallen de postbus).
En nogmaals, de factor goedkoop wordt vaak verkeerd uitgelegd want ik weet zeker dat alle HK klanten hier op het forum niet netjes de BTW aan de staat betalen tenzij de douane er een extra factuurtje bij stopt.
En ja, natuurlijk zijn we moe om maar alles aan de staat te betalen maar zonder die extra inkomsten zal ook de totale economie aangetast worden.

Maar om op HPI terug te komen, wat ik zo begrepen heb is het niet failliet maar is er een reddingsplan geweest om een voorraad (auto's/onderdelen) over te nemen zodat er geld is voor reorganisatie en doorgang.

Back