HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Ik heb hem gister middag getest en zoals verwacht ging hij super. genoeg power. binnenkort een andere tandwiel verhouding en wat extra's shoppen.

Ja sowieso die 14t eruit gooien! Die is leuk voor een 6s maar veel te soft voor een 4s :)

Ik heb zelf een 17t en dat kan ook nog met een 5/6s

Vanavond eindelijk rijden met de 5s :)

De traxxas connectoren waren geen succes daar de 5s draden te dik waren. Aangezien er al 6mm bullets zaten op mijn regelaar (en ik voorheen een verloop had naar traxxas stekkers) heb ik samen met Wesley besloten om er bullets op te zetten.

Ik ben echt benieuwd naar de 5s. 4s vind ik persoon te soft geworden en 6s te veel van het goede :)

ff een zware offtopic update (hoewel er komt een Vorza in voor)

Gisteren eindelijk de Ofna GTP-E2 binnen

pakkie van 17 kilo HAHAHAHAHAHAHAHA

uitpakkken en al gelijk zoiets van WAUW

super koopje aan gehad want zit echt zoveel spul bij aan reserve onderdelen
als bodyposten , lipobuzzers , castle link usb , setjes extra wielen en banden welke nog als nieuw zijn
zelfs de batterijen bij en in de zender
ook zakken vol klein grut als boutjes en moertjes en kabeltjes enz enz

foto's zeggen meer als woorden dus bij deze
311252_385580941522725_1083357749_n.jpg

so happy tohether
E revo vxl 4600 kv MMP set up
me HPI Streetvorza op 6s en sweeps
me OfNa GTPE2 met 2200kv MMM setup en X0-1 wielen

664657_385575694856583_2037758671_o.jpg

de ofna GTPe2 met Mclaren2 body

169924_385612211519598_1709228403_o.jpg

vriendjes met de vorza LOL

664288_385878871492932_2082667955_o.jpg

54873_385879894826163_1126139387_o.jpg

gelijk begonnen vandaag met hem na te lopen en deans te solderen erop
78394_385880278159458_1864367677_o.jpg

665665_385882018159284_1914155775_o.jpg

de INSANE gearing
52407_385881608159325_509697433_o.jpg

x01 wielen onder een x01 killer (HAHAHA)

de vorza blijft er gewoon bij voor lekker af en toe te dollen
vind die veel te leuk om weg te doen en blijft dus gewoon erbij
maar de hele harde runs gaan we nu met deze doen
ouwe eigenaar heeft er 104 mph mee gehaald maar moet met een beetje mzl 115 kunnen halen

daarboven moet je net als de rustlers met gewicht op de voorkant gaan werken om airborn te voorkomen

@Westley -> chassis dus de alu plaat is echt precies als de vorza , alleen de plastic zijkanten zijn breder , aan de zijkant van chassis

@Wondertiger -> is een 29T en er gaat een 35T op volgende week, maar wel waar deze is al nie normaal meer kwa size

Heeft er iemand van jullie die big bore 112 mm vering op jullie vorza zitten?

Ik race vooral en met grote jumps.
wat is jullie set up?

Nu net gemonteerd op de vorza.

Ik vind dat hij rapper een donut maakt op gladde ondergrond.

bigbore is echt voor Bashen in modder en ruw terein , de meeste usa vorza rijders die springen en crossen door zand en modder gebruiken deze.

op rc tech zitten er heel veel met big bore 112 vering

Voor races gebruiken ook heel veel mensen big bore shocks.
Ik weet niet of je met racen, op het circuit bedoelt of heen en weer crossen maar big bores zijn altijd goede upgrades

Heeft er iemand van jullie die big bore 112 mm vering op jullie vorza zitten?

Ik race vooral en met grote jumps.
wat is jullie set up?

Nu net gemonteerd op de vorza.

Ik vind dat hij rapper een donut maakt op gladde ondergrond.

ik heb de lange bigbore 112 mm dempers achter. Hij springt daarmee fijner, bij de korte standaard achterdempers, dan wordt de achterkant soms omhoog gelanceerd bij het springen en dat heb je met de lange dempers (+hoge shocktower minder).

heb mij een setje 6s aangekocht, maar wat een POWER!

na 10minuten vlogen m'n onroad bandjes naar alle kanten (ze scheurde allemaal)
welke bandjes kan ik het beste nemen? liefst niet TE duur natuurlijk, want ik had niet gerekend op weer een extra kost...

mosfet, welke raad jij aan?

ps: als het kan een shop in NL of belgie...

heb het al wat vaker aangegeven als je deze topic terug leest en mooiste is helemaal hem te lezen

nogmaals : bij rijden op 6s de standaard banden vergeten want die trek je finaal aan vellen
je hebt nog mzl dat ze het 10 min vol hebben gehouden die van mij gingen er al na 5 min aan
en 2de setje na een min of 7 erna met 3 tegelijk de lucht in de stukken rubber

sindsdien
gebruik ik op de vorza alleen nog sweepracing GT banden en hun lichtgewicht velgen

de tip!
meeste ofroad banden op velgen zijn heel soft als je ze inkijpt
van echt elk merk of je nu traxxas hpi proline of weet ik wat voor merk neemt
voel maar eraan je kan ze tot de velg inknijpen.
voor ofraod (dus een zachtere ondergrond of wegdek) zijn dit prima banden
en dingen als badlands of dirt hawgs (superbanden)
voor onroad (en zeker op 6s wat echt killer SHIT is) krijgen deze banden zo koppel en kracht te voorduren dat of ze scheuren open
op komen van de velg af (zelfs de taping ducktape trick of draad spannen rond om helpt nie)
dat trekt tie er gewoon finaal af.

wat werkt wel ?
voor onraod op 6s moet je gaan naar banden van harder en stugger rubber
eigenlijk bijna foam achtig keihard touring car rubbber achtig
heel veel fabrikanten hebben 1/8 onroad banden (ansmann fasttraxx reely enz enz)
heb er echt veel geprobeerd op alle drie me RC's
maar voor onroad en hard gaan en gek doen zweer ik bij
GPR en sweepsracing of de x0-1 banden met velgen
gewoon keihard rubber wat stug is en niet ballonen doet en je nie tot de velg inknijpen kan
alle goedkope banden als bij conrad en ander ding dong dingen bij rc boeren zullen eraf komen of aan stukken gaan op 6s (al vaak gezegt inmiddels)
ik personelijk zweer bij sweepsracing banden en met deze rijd ik op de Street vorza voor echt wezeloos hard raggen als slippen en wegtrekken kwa
drags en speedruns.
ja ik weet ze zijn duur de sweeps = mijn Caraudio demo sponsor zei altijd je wilt formula 1 dan kost het ook formula 1 geld (Jan van KICKER)
wat klopt ben ik in der loop der jaren achter gekomen

sinds ik met sweeps rij geen setje banden meer verziekt op 6s en echt inmiddels meer als 20x op zodag morgen hele ochtende staan speedrunnen ermee

als je mijn filmpjes bekijkt die ik altijd posten zie je dat ik echt 180c of 360 doe ermee en echt runs van 120 kmph maar ermee of er met zwarte sporen trek
drags van door ga.
SWEEPS are the shit

oh ja sinds kort rijd ik voor echt hard gaan een Ofna GTPe2 met Traxxas x0-1 banden
afgelopen week heb ik deze ff onder de vorza gezet toen ik ff een test run ging maken met de Ofna de vorza ook mee genomen
na de ofna run van 109 mph (bijna 174 kmph op gps gezien) de x0-1 banden op de vorza gezet en JESUS de ............. wat rijd dat bizar
das pas een aanrader maar kost helemaal de hoofdprijs 58 euro per set en dan met je nog de hex aanpassen naar 17 met een dremel
maar gaat op een vorza nergens meer over zo stabiel en gek als die dan is kwa handeling en speed

tot zover de banden
mijn update
rijd de vorza nog steeds voor fun runs en gooien smijten maar de hele harde runbs doe ik nu met de ofna
van de week na wat spelen met gears 109 mph gehaald ermee
je weet echt nie wat je ziet als dat langs komt (weggestuurd door politie waar ik reed kwa gevaarlijk)
ben bezig nu met Monster RC Usa Mike die gaat een speed conversion koppeling draaien voor me zodat ik spurs van 34 36 kan monteren van ander merk
dit in combi met een 34 of 35 pinion gaat 120 mph lopen (bijna 200 kmph)
ook bezig de body te versterken met een laag shoe goo of flexfit en daarna 1 mmm polyhars erin aan binnenkant voor vervormen met rijwind
voor nu nog even met de oude kap van de vorige eigenaar de mc laren kap
maar ben van plan volgend jaar een mooiere kap te laten komen en die met een mooie air brush te laten doen

effin dat ofna spul is echt mijn ding snel en gek
iedereen weet springen en modder nie mijn ding maar sleutelen en uitzoeken en nog harder gaan (verslaafd)

Mooi verhaal en mooie autos zo mosfet :)
Ofna heeft zelf ook wel een setje belted banden meen ik voor onroads of GTs
Of ze goed zijn weet ik niet
Wel opletten dat je niks raakt he :D
Grts

ja die heb ik liggen de orginele ofna banden met velgen (zaten erbij)
ik heb ze alleen nog nie kunnen proberen maar ga dat zeker doen een keer

die schijnen ook goed voor onroad te zijn ( de ofna tires zelf)

het raken : ja das zeker wel een ding wat je noemt
als je hier wat meeraakt is dat echt een klap
heb wel is tegen me eigen voet aan gereden met de vorza en dat deed al goed zeer
laat staan met de ofna je voet raken (volgens mij dan tot het bot erin) :-(

werd van de week ook weggestuurd bij Shell pernis op de weg daar door politie wegens te gevaarlijk en waren hele aardige gasten en zeiden echt super dat ding zeg en wauw wat snel maar -> te gevaarlijk voor hier mee te rijden (staan LPG gevulde treinen langs die weg) en er loopt een fiets pad naast (jammer is echt een mega smooth pool table stuk weg) met van dat pikzwarte smoot fietspad asfalt

en aan zijkanten gras en geen stoepranden.

zweer het je nog best wel kut hoor om een goede run met de ofna te maken moet glas zijn en lang en geen putten en kuilen hebben en liefst ook niks van verkeer.

ben voorlopig weer druk aan de sleutel nu ermee en zal als ik weer wat gta doen een running movie posten ervan (gaat echt nergens over dat ding)

Back