HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Zelf rijd ik met 4s pakketten in mijn 1/8 auto's en dat is goed te doen. Het scheelt wat dradenwirwar.

Uit de regelaar komen 2 accudraden een rode en een zwarte. dat zijn ook uiteindelijk de draden die je aansluit op je accu. waar je bij een 2x2s combinatie juist te maken hebt met verloop stekkertjes etc. Hoef je dat bij een 4s accu niet te doen.

Gewoon goudstekkertjes solderen op je accudraden en op je +- draden van je regelaar. en voila ;-)

De Gens Aces 4s 45c accupakketten kan ik aanraden.

Voor gewoon rijden (geen wedstrijden) raad ik 5s aan. Dit rijd echt veel lekkerder dan 4s. De auto heeft iets meer top en vanaf 45C trekt ie als de malle. Vanaf 50c maakt de auto bijna wheelies, zoveel power. 6s rij ik ook maar dat is echt gestoord. De auto is dan echt gevaarlijk.

Wat is de eenvoudigste manier om de vorza met grotere wielen/banden uit te rusten?

Even een vraag over de aandrijving van de vorza. Klopt het dat er speling hoort te zitten op de wielen? Kan de banden een paar mm heen en weer bewegen. Vroeg me af of dit normaal is.

Even een vraag over de aandrijving van de vorza. Klopt het dat er speling hoort te zitten op de wielen? Kan de banden een paar mm heen en weer bewegen. Vroeg me af of dit normaal is.

Kan wat speling op zitten ja. Na een tijdje slijten de lagers. En gaat er speling zitten op het stuur mechanisme. Oplossing ervoor is lagers vervangen etc. Ook kan je nog even checken of je wielen goed vast gedraaid zitten

Sent from my 2.8Ghz (533Mhz GPU) Galaxy Note 3

Ik heb ook een Vorza en eigenlijk zat er van begin af aan al speling op de wielen en draagarmen. Met slijtage heeft het weinig te maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
De lagers moeten wel heel erg ver versleten zijn willen ze speling vertonen. Een lager zal in eerste instantie niet meer zo soepel draaien, maar speling op het lager zal nog wel meevallen. Rij je veel door plassen met je Vorza?

Hoi iedereen, ik heb ook pas een Vorza gkocht prachtige wagen, alleen heb ik nog enkele vragen!

- de regelaar ziet die zelf hoeveel cell lipo er aan hangt? Dus moet je niets instellen?
- wat voor 6s lipo raden jullie aan?
- en zijn er upgrades of dingen die er zeker aan moeten gebeuren aan een stock Vorza?
Alvast bedankt iedereen!

Je hoeft alleen in te stellen op de regelaar dat je lipo accu's gebruikt ivm de automatische afslag van de regelaar, anders worden de lipo's te diep ontladen. Op mijn Vorza ga ik tzt de aandrijfassen vanaf de diff upgraden. Helaas zijn die upgrades niet goedkoop :-(

Owke thanks Nick en kan iemand mij helpen met de gearing voor 6s ik had gedacht aan 20/46 op 6s voor te bashen dan!

Ja van een maat van me dan weet ik wat ik koop en voor een mooi prijsje toch bedankt!

Persoonlijk zou ik voor 2x 3s gaan. Mocht er iets mis zijn met een accu, hoef je er maar 1 te vervangen. Daarnaast kan je ze eventueel ook makkelijker voor andere dingen gebruiken (kleinere auto's als je die ooit hebt of heli's of als je ze wilt doorverkopen).

Zelf heb ik overigens de Traxxas accu's en die gaan als een speer! Ik maak daar bijna wheelies mee met de Vorza.

Owke bedankt voor de tips alvast en weet jij als de koeling van de Vorza automatisch aan gaat ?

Back