HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

nee enkel op de baan hier ( klinkers) idd veel optrekken,
in 20min mijn banden kaal, maar zware stromen ! gelijk altijd 6s lipo 4500mah 30/40 c

vind dat wat vreemd dat de ESC warmer word dan de motor; op mijn andere modellen, blijft de ESC altijd koeler dan de motor,

Boeit niet veel hoor. Mijn regelaar zit ook altijd tussen de 45 en 55°C. Denk dat zijn fan op 55°C ofzo aanslaat. Zolang uw regelaar onder de 90°C blijft ist goed :D

Sinds een paar dagen heb ik mn Vorza binnen. Het valt me op dat de assen een heel stuk dunner zijn dan de Savage Flux die precies dezelfde motor heeft. Dat vind ik zo raar. Iemand enig idee waarom dat zo is?

Sinds een paar dagen heb ik mn Vorza binnen. Het valt me op dat de assen een heel stuk dunner zijn dan de Savage Flux die precies dezelfde motor heeft. Dat vind ik zo raar. Iemand enig idee waarom dat zo is?

Dat ding is 2 kilo lichter???

Das wel zo. Een buggy kan je hoger gearen dan een MT met gelijke temps.
Als je dezelfde gearing hebt zal het niet veel uitmaken daar een brushless auto zodanig veel power heeft dat het verschil klein zal zijn. Temps zullen wel hoger oplopen bij de MT dus moet je lager gearen uiteindelijk.

Gisteren bericht van TNT "bericht van aankomst" voor mijn bestelde Vorza uit de States.
Heeft iemand hier ervaring mee omtrent het invullen van dit formulier.

gr
Menno

Wie kan mij helpen, passen volgende lipo's?

Turningy 5000mAh 4s 25c
Turningy 5000mAh 6s 25c

Passen deze in de wagen en is 25c genoeg?
In de handleiding staat minimum 25c, maar is het effectief genoeg?
Ik zou vooral 4s lipo's kopen, maar wil één 6s lipo.

Tnx,
Stewie

Hey Stewie

Ik zou toch opteren voor zo sterk mogelijke lipo's.
De modellen die je zegt voldoen de minimum eisen, maar net als met de Revo raden ze toch een setje aan die continu 150A kan leveren...

Maar ze zouden eventueel wel voldoen hoor :) Gewoon de instellingen van de ESC wat aanpassen dat hij minder bruut is bij het vertrekken en vooral het remmen :) Heb ik ook gedaan, rijdt hij net wat leuker :)
Heb je er al eentje gevonden :) ??? :D

Ohja en 6S lipo, damn je gaat je verschieten als je hem gaat vertanden ... :D

Hey Stewie

De modellen die je zegt voldoen de minimum eisen, maar net als met de Revo raden ze toch een setje aan die continu 150A kan leveren...

Maar ze zouden eventueel wel voldoen hoor :) Gewoon de instellingen van de ESC wat aanpassen dat hij minder bruut is bij het vertrekken en vooral het remmen :) Heb ik ook gedaan, rijdt hij net wat leuker :)
Heb je er al eentje gevonden :) ??? :D

Ohja en 6S lipo, damn je gaat je verschieten als je hem gaat vertanden ... :D

Dank voor het antwoord.
Ge dan eens kijken voor andere lipo's.

Er staat er net ene te koop in het te koop forum.
Proberen he, anders ga ik zaterdag eens naar shamrock in maastricht en eentje kopen/bestellen.

Ja inderdaad dat is die van Steven, doe je volgens mij geen miskoop aan! ;)

Op het forum staan verschillende 4S turnigy / zippy lipo's te koop die wel voldoen hoor ;)

Hey Stewie

:D

Op de castle site geven ze maar 120 continu aan, het is natuurlijk altijd veiliger als je meer neemt.

Ik ga me toch aan de 30c continue houden. Zal wel eens rondkijken voor lipo's.

Er is een 6s lipo bij de wagen. Hiermee zal ik het voorlopig op stockvertanding moeten doen.

Heb vandaag een voeding gekocht voor de lipo-lader en een castle link om de esc in te stellen. Moet enkel nog een juiste laadkabel voor de lipo hebben, maar dat komt wel goed.

Als ik de wagen heb mijn ace DS1015 servo en de ontvanger voor de spektrum DX3S inbouwen en we zijn klaar om te gaan rijden en testen (zondag morgend).

Alleen met 30c continu ben je er nog niet he? 3000mah 30c is dus veel te weinig bv.

Veel plezier ermee iig, lijkt me een erg leuke wagen!

Alleen met 30c continu ben je er nog niet he? 3000mah 30c is dus veel te weinig bv.

Veel plezier ermee iig, lijkt me een erg leuke wagen!

ale, dan. Zal zien dat ik minimum 150A continue haal, dus 30c 5000Mah ;).

Merci, de wagen zal mij wss wel bevallen. Kan stiekem al niemeer wachten.

Hij zal je zeker bevallen hoor :)
Ben ik zeker van!!!

Inderdaad gewoon een goed setje lipo's kopen, en met de standaard vertanding en 6S gaat hij ook als een speer hoor...

ale, dan. Zal zien dat ik minimum 150A continue haal, dus 30c 5000Mah ;).

Merci, de wagen zal mij wss wel bevallen. Kan stiekem al niemeer wachten.

ik heb lang met 5000mah en 20c gereden (100A dus) en nooit problemen gehad hoor.
ondertussen heb ik 5000mah en 30c (150A) en merk niet echt een verschil bij mijn mmm

Back