HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Pinky: dus stel je koop degelijke 3S packs van bvb 4500 a 5000mAh 40 a 45C...

Zou voor de regelaar/motor geen probleem moeten zijn dan???

dafke, je maakt het er zo niet beter op... en die pbtje hoef je van mijn part ook niet te sturen hoor.

Wat Pinky-II zegt klopt; minder kv en meer V zorgt voor een koelere set-up. Waarom ESC's uitfikken is inmiddels al 1000x besproken en een member dat al zo lang op MBF ziyt als dafke zou dit ondertussen toch moeten weten.

kurtje, dat is doorgaans genoeg ja. Natuurlijk heb je altijd extreme zware set-ups (zoals de 14S Savage op RCM) die dan net weer wat meer nodig hebben.

Als de accu door of te lage C waarde of teveel weerstand dit niet kan verwerken wordt de energie omgezet in warmte in de regelaar met natuurlijk POEF als gevolg.
Zie je dafke, dan helpt je 90c protectie niet meer.

Laatst bewerkt:
Het is simpel je moet 2000W ziet te dissiperen in worst case.
6S = 25V dus met een 3000mah 30C pack moet je weg kunnen komen. Probleem met 6S 5000mah is dat je een blok beton in je wagen legt kwa gewicht.

En tja mijn mening blijft 6S setups wat heb je eraan mits doordacht gemaakt met dus een lagere KV waarde. Dit is ook waarom wij in No-Nitro de regels aan gaan pakken en 6S gaan limiteren kwa KV waardes om absurde setups (lees onbestuurbare kanonskogels) uit te sluiten. Het gros wat op 6S rond kachelt weet net zijn zender vast te houden laat staan een wagen op een track.

[mod]
Zo heren... is het speelkwartiertje over, of hoe zit het?
Ga lekker op MSN verder of zo, maar stop met dat geklier hier.[/mod]

Met trekken wordt hier optrekken (accelereren) bedoeld. Niet het trekken van stroom wat jij bedoelt.

Heeft er iemand een idee hoe ik het standaard 48T spur kan veranderen naar 46T?

Ik heb het center differentieel er al af gehad, en ook open gedaan... Maar ik zag niet echt een mogelijkheid om het spur eraf te krijgen...

Waarschijnlijk gewoon die 4 vijzen losdraaien die het diff openmaken? En dan kan je het spur er af nemen. Is toch zo bij Losi en Mugen, dus ik vermoed bij jouw ook wel. Zorg wel dat je diff olie in huis hebt want je moet je diff helemaal openmaken daarvoor.

Heeft er iemand een idee hoe ik het standaard 48T spur kan veranderen naar 46T?

Ik heb het center differentieel er al af gehad, en ook open gedaan... Maar ik zag niet echt een mogelijkheid om het spur eraf te krijgen...

Ik zou zeggen kijk in de manual, maar het staar er niet in.
Ik dacht dat je al met spur 46T reed?
Rij je dan nu 17/48?

Inderdaad het diff moet helemaal open, en na het losmaken van de 4 bouten zaten de lagers etc nog aan de as... Zal het nog eens moeten opzoeken :)

@Stewie ja inderdaad standaard zit er 15-48 in... Nu dus 17-48, het 46 spur zou nog iets sneller zijn...

@stewie ,

heb je nu al besteld? of aangekocht?

@kurtje haha t'is idd niet makkeijk zo'n drift open te maken, heb dit een met een andere auto gedaan, en fijne olie zit daar niet in, t'is gelijk meer smeervet,

tot wil ik graag nog even terug komen op die 6s rijden,
heb me gisteren bewust niet gemoeid in dit gesprek,

als het in het boekje staat dat erop 6s kan gereden worden , is dat zo!!

de wagen ziet daar niet vanaf!! zolang je de temp goed in het oog houd en de juiste vertanding heb, als hij fikt is dat meestal je eigen schuld , door te weinig controle,

je kan B.V niet met je gearing van 4s ineens op 6s rijden, dan vraag je gewoon om problemen,

je moet je gearing aanpassen voor verandering naar zware lipo's, dat kun je toch wel denken en in het begin alle 5 min meten,

maar je kan gerust met 6s rijden en dat hij dan heel snel gaat en dat je meer brokken rijd is normaal toch!
je hebt zelf de controller in je hand, dus jij bepaald hoe snel je gaat zo simple,

als je met je 1/1 altijd het max gas geeft zal je ook eerst of laast rond een boom hangen, ik spreek uit ervaring

Ik heb gisteren met de 2x 3s gereden met standaard vertanding en de motor/esc en lipo's werden niet warmer dan 38 graden, dus dat valt dan wel mee.

Is een failsafe nu wel of niet nodig in een electro?

En een castle link, is dat wat? zag dat er nu ook iets nieuws is voor in het veld.

Castle Creations | Field Link

gr
Menno

Failsafe vraag ik me ook af, volgens mij stopt een elektro wagen gewoon.

Castle link is om de ESC in te stellen. Dan hang je hem aan de pc en is hij in te stellen met behulp van een GUI (graphical user interface). Met de field link is alles met lichtsignalen/pieptonen.

@erevobe,
Er is nog niets besteld, ik ga deze avond kijken om mss ene te bestellen, de vorza is zoiezo niet in voorraad.
Het zal wel de vorza worden daar er niet echt een betere RTR buggy te koop blijkt te zijn.
Ga eerst naar Kurtje, kan ik de vorza die al vertand eens zien rijden (als hij hem nu niet sloopt met zijn middendiff ;-)).
Enige wat er effectief gekocht is (nog niks aangekomen) zijn 4 Turnigy 4S 5000mAh lipo packs (40/50c) en 1 zippy flightmax 5000 mAh 30c.

Een castle link had ik al, maar die had ik al voordat ik tot bij u ben geweest.

Laatst bewerkt:
Haha nee nee het middendif staat mooi terug in elkaar hoor :)
En is inderdaad een serieus dik smeervet wat erinzit amai :D

De meeste die een Vorza kopen hebben een 2.4ghz zender met failsave, of stappen erop over... Dus extra is niet nodig...

Ik heb gisteren met de 2x 3s gereden met standaard vertanding en de motor/esc en lipo's werden niet warmer dan 38 graden, dus dat valt dan wel mee.

Is een failsafe nu wel of niet nodig in een electro?

En een castle link, is dat wat? zag dat er nu ook iets nieuws is voor in het veld.

Castle Creations | Field Link

gr
Menno

een 2.4ghz zender met fail-safe moet je direct bij bestellen,
reden , een fail-safe werkt als een auto buiten het bereik of in een storing komt van de zender komt, dit wil zeggen als je in een storing komt of einde bereik reageert de fail-safe naar hoelang de instelling van voorheen , b.v remmen en wielen naar links,

mocht je geen fail-safe hebben , kan het volgende gebeuren,

je komt weer in storing of einde bereik , de wagen weet niet wat doen , hij kan volgas doorrijden of wie weet wat!!
daar dat er voorheen niets in gesteld is( geen fail-safe) weet de wagen niet wat doen !!

t'is mss wat raar uit gelegt , maar hoop dat jullie het begrijpen

Ik heb een losse failsafe ingebouwd en dit werkt ook erg goed.
Ik vroeg me alleen af of er wel 1 nodig is bij electro omdat je geen servo hebt die de snelheid bepaald.

Vandaag spullen binnen van PK dus meteen de hub vervangen en straks maar de deans solderen.

gr
Menno

een 2.4ghz zender met fail-safe moet je direct bij bestellen,
reden , een fail-safe werkt als een auto buiten het bereik of in een storing komt van de zender komt, dit wil zeggen als je in een storing komt of einde bereik reageert de fail-safe naar hoelang de instelling van voorheen , b.v remmen en wielen naar links,

mocht je geen fail-safe hebben , kan het volgende gebeuren,

je komt weer in storing of einde bereik , de wagen weet niet wat doen , hij kan volgas doorrijden of wie weet wat!!
daar dat er voorheen niets in gesteld is( geen fail-safe) weet de wagen niet wat doen !!

t'is mss wat raar uit gelegt , maar hoop dat jullie het begrijpen

Mijn zender/ontvanger heeft een ingebouwde failsafe functionaliteit, deze blijkt ook te werken.
Had ervoor ook een aparte fail-safe in mijn nitro wagen.

Echter heb ik éénmaal de gasservo kapot gehad (was geen beweging in te krijgen) en dan helpt ook een failsafe niet meer.
Gelukkig was ik aan het wachten op de andere en gaf ik geen gas.

*EDIT*
PS.: in het te koop topic vraagt iemand of uwe vorza nog te koop is.

Aangenaam kennis te maken Stewie ;)

Het ritje met de Vorza had je toch aangestaan :D

Inderdaad aangenaam kennis te maken. Zie er al naar uit om samen eens de autokes uit te laten ;-)..

De vorza bevalt heel goed, de top is niet overdreven hoog maar trekken doet hij goed. Had er een beetje schrik voor op 4s, maar dat valt reuze mee. Op 6s zou het een onbestuurbare kanonsbal zijn. Als we 17/48 gewend zijn kunnen we nog anders gearen voor meer top.
Me wants a vorza; En ik ga hem blijkbaar heel snel hebben dus.

PS.: Meerijden met de gti was ook tof, zit veel kracht achter.
Jammer dat ik over slechts 120 pk beschik. Een heel ander slag auto dan ik gewoon ben, al mag ik zelf ook niet klagen.

Back