HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Ik laad mijn 2x2s ook apart (wel tegelijk op de hyperion duo lader) maar ik gebruik ook altijd dezelfde packs samen...

Ook zie ik na het leegrijden dat het voltage in de cellen grotendeels gelijk is zodra ik ze aan de lader hang!!!

Lijkt erop dat we dezelfde lader hebben (Hyperion 615 duo net3?) Toch gebruik ik 1 channel met split kabel (balancer en stroom) om 2x 2S packs als 1 4S pack te laden. Als de packs splinternieuw zijn hoeft ie inderdaad niet veel te balancen, maar je zult zien dat na een tijdje dit wel iets meer wordt. Op jou manier zul je altijd wel iets verschil houden tussen de packs.
Ander voordeel is dat je eventueel 2 split kabels kunt maken, lader is sterk zat (2x 180 watt) om 4 packs in 1x te laden ! Zelf doe ik dit niet, ik gebruik het andere kanaal voor de losse packs voor de Slash.

Ik laad de 2x 3s apart dus dat is niet goed?

Je moet ze dus als 6s in serie ook laden?

gr
Menno

Dat is nog niet zo erg. Maar je moet ze dan wel als 1 6s pack gebruiken. Dus nooit gebruiken als 3S voor iets anders. En als je ze apart laadt, zorg dan zeker dat het laden volledig gedaan is en niet aan 90-95% van de lader nemen.

Ja, vertanding komt in orde.

Morgen testen. Net nog eens de instellingen van de ESC nagekeken

Ahja als je u namiddag verveelt met Marc :D komt eens langs bij NBR :)
Gooi de Vorza's in de koffer, en zie als je daar ene te pakken krijgt kunde mssn ook eens testen en lid worden :D

@snoebel inderdaad we hebben dezelfde lader, en die is inderdaad sterk zat :)

Nu ik gebruik deze lipo's tcoh altijd samen en voorlopig zie ik nog altijd geen problemen. Indien het wel zou voorvallen, zal ik jouw methode zeker overnemen! Die split kabel heb je die zelf gemaakt, of is dat zo een kabeltje wat je bij pk kan bestellen?

Ik heb de kabel zelf gemaakt. Maar da's best een flink klusje en je hebt wel wat spullen nodig. Met name het balancer stuk is niet echt makkelijk.

Sham heeft trouwens een versie op een klein printje, die is veel goedkoper als die van PK en erg fraai. Dacht 15.95 euro. Is een printje met de balancer aansluitingen erop, samen met banaan stekkers voor het laadcircuit.

Net eens met de vorza's gereden. Gaat best goed.
In optrekken geen verschil tussen stock en 18/46, voor topsnelheid was het veld wat klein.
We zullen morgen eens zien op het parcours.

Maar eerste indrukken zijn heel goed (Marc was ook content :D).

Toch best lang kunnen rijden met 1 lipo, toch zeker een half uur.
@Kurtje, ik heb namiddag al vanalles te doen. NBR zal voor een andere keer zijn.

Heb net ook de eerste rondjes (voorzichtig op de 20c packs van mijn zoontje) gemaakt.
Eerste wat me opvalt is de idd de zeer matige standaard stuurservo, da's het eerste wat ik ga vervangen !

Hoop dat ik snel de skidplates binnen heb, na twee sprongen meteen al wat krassen op bodemplaat. Denk dat ik ook ga kijken voor de bigbore schoks aan de achterkant.

Qua gearing weet ik het nog niet, durfde niet voluit te gaan op deze packs.

Maar jeetje, wat is dit een heerlijke auto, zoveel meer controle als een Revo ;-)

Heb net ook de eerste rondjes (voorzichtig op de 20c packs van mijn zoontje) gemaakt.
Eerste wat me opvalt is de idd de zeer matige standaard stuurservo, da's het eerste wat ik ga vervangen !

Hoop dat ik snel de skidplates binnen heb, na twee sprongen meteen al wat krassen op bodemplaat. Denk dat ik ook ga kijken voor de bigbore schoks aan de achterkant.

Qua gearing weet ik het nog niet, durfde niet voluit te gaan op deze packs.

Maar jeetje, wat is dit een heerlijke auto, zoveel meer controle als een Revo ;-)

Je springt toch niet op asfalt hoop ik? Als je in het zand en gras blijft krijg je niet snel krassen? Nuja, krassen zijn sowieso onvermijdelijk, maar als je gaat springen op de asfalt.. tjah

Nee, de sprongen waren in het parkje hier in de wijk, dat is gras met wat heuveltjes met een grindpad ertussen, landen doe je dan in het gras, maar de knik de 'heuvel' op is net nog ff op het grind. Ik merk dat met name de aanzet van de heuvel zorgt dat ie achter door de 'knieen' gaat, dat raakt ie achter net de bodemplaat.
Balans was ook niet helemaal goed, de 20c packs zijn blijkbaar aan de lichte kant, hij helde wat over naar de kant waar de motor zit. Op zich wel goed nieuws, want was bang dat de Turnigy's aan de zware kant zouden zijn. Auto laat zich wel erg fraai corrigeren in de lucht met het gas !!

Ff lui.. Welke servo bevelen jullie aan ? (Ik weet, zal al tig keer langs geweest zijn in dit topic..)

Nja, de veren gaan hard in als je over een sprong gaat he. Dus schuurt ie ff kort over dat grind.

Servo: Ace 1015 of Hitec 7955TG (krijg je bijna niet kapot)

Ik heb zowel op mijn truggy als op de vorza de ace DS1015 servo erop staan.
Deze kost wel wat, maar is echt een goede servo.

Ik heb op gras gereden en 1x over een padje met stenen en heb ook lichte krasjes hoor (een steen tegengeslagen). Ben verder met de velg tegen een muurtje geschuurd en ook hier staan krasjes op.
Dit is part of the game, maar heb de skidplates en grotere shocks reeds besteld. Iets of wat protectie en een langere veerweg zullen wel helpen.

Ik ben wel full throttle gegaan en dit is eigenlijk al moeilijk te controleren op vol gas. 5 of 6s is voor op een track gewoon overdreven.

Met welke spur ?

Ik zat de specs te bekijken van beide aanbevolen servo's, de Ace is een stuk rapper dan de Hitec, de Hitec is wel weer een stuk sterker. Weet eigenlijk niet goed hoeveel kracht ik nodig heb, bij de on roads zijn we meestal al dik tevreden met 10KG, maar kan ie niet snel genoeg zijn. Het zijn wel echte servo's trouwens :-) Qua specs, maar ook qua prijs...

Ik had eerst een 12kg servo erin gedaan, nadat die was uitgebrand ( cheap-ass servotje ) had ik er een hitec 8kg in gedaan als 'nood middel'.. Heb er nog geen problemen mee gehad. Alleen de snelheid mag wel iets meer zijn.

Maar waarom raad iedereen een 15kilogram servo aan.. Ze zullen vast wel goed zijn maar ik rijd best met een 8kg.. Je kan zeker strakker sturen met een 15kg servo?

gr koen

Conclusie na een halve voormiddag en namiddag rijden op mol: bangelijk haha!!!
Dik fun gehad en rustig begonnen :)
Stilaan harder gereden ...

De krikke (voorzitter nbr) ook even met de Vorza laten rijden! Vond hem goed rijden ;)

Schade: 1 bevestiging voor de body over :)

Met welke spur ?

Ik zat de specs te bekijken van beide aanbevolen servo's, de Ace is een stuk rapper dan de Hitec, de Hitec is wel weer een stuk sterker. Weet eigenlijk niet goed hoeveel kracht ik nodig heb, bij de on roads zijn we meestal al dik tevreden met 10KG, maar kan ie niet snel genoeg zijn. Het zijn wel echte servo's trouwens :-) Qua specs, maar ook qua prijs...

De ace voldoet in alle opzichten. Is sterk zat (14kg) en snel 0.108/60°.
Prijs varieert tussen 75 en 99€, al naargelang de winkel. (75€ en 84€ betaald geloof ik). Hij is zelfs sterk en snel genoeg voor mijn HongNor en die is toch een stukje zwaarder en heeft 2x zo brede banden als de vorza

Een forza rijdt dan nog maar 48km/h op 4S. Met een 18T pinio ga je rond 65km/h zitten zoals de meeste buggy's :D

Mijn vorza heeft een 18T pinion en een 46T spur, de snelheid zal idd iets van een 65 km/h zitten. In elk geval hard genoeg om mee te beginnen.
Had de thermometer niet bij, maar kon ESC en motor blijven vasthouden na het leegrijden van de lipo. De lipo zelf was een beetje warm, maar zeker niet overdreven.

@Kurtje, ik ga binnenkort ook wel eens meegaan naar Mol, wil het best wel eens proberen. Morgen eerst eens proberen op het zandparcours.

Laatst bewerkt:
Inderdaad ook den Ace in de Vorza steken en je voelt gewoon dat hij zijn stuur beter kan vasthouden... En de reactie is een stuk sneller haha :D

Ja morgen ga ik ook mee eh Stewie, alleen wel met de Ishima wat crossen dan :D
Ja Mol moet je zeker proberen, moeilijkheid ligt enorm hoog, maar als je daar wat weg kan kunde overal wel makkelijk rijden!

Met welke spur ?

Niet twijfelen ... Ace nemen....

Rij al 2 jaar met een setje in de truggy en ze werken nog steeds perfect.

De rating van 14kg schijnt redelijk voorzichtig te zijn , heb weleens iets gelezen dat ze richting de 20 zouden gaan.

Hoe dan ook tis in mijn ogen de beste servo die je kan scoren.

Voor een beetje schappelijke prijs ff bij JEspares in de UK kijken , daar heb ik ze per 2 weggehaald voor iets van 125,- destijds via e-bay. Maar je kan ook rechtstreeks in de gewone shop ff kijken ;)

Back