HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Ik zou voor 1 pack gaan hoor, 2 is aleen maar onnodig veel gedoe.
Het bakje aanpassen, of er iets tussen leggen eventueel zodat het goed past en je het bakje niet hoeft bij te stellen is MINDER moeite dan klooien met 2 packs.
Er zijn ook andere voordelen.
Sommige turnigy hardcases zijn bagger, slechte dunne behuizingen, slecht gelijmd, cellen die los in het rond vliegen, ruimte om te cellen, etc, het schijnt als ik de verhalen mag geloven allemaal voor te komen.
Als ik goedkoop spul haal wil ik het wel graag zien als er wat mee aan de hand is, en het niet pas te weten komen op het moment dat ding al zon beetje flam vat.
Beetje overdreven allemaal, en het valt ongetwijfeld mee maar zo denk ik er toch over.
 
Idd jouw mening gok ik ;-) Softcase nemen omdat je kunt zien wat er mee aan de hand is... Daarnaast "er iets tussen leggen zodat het goed past", tja 2 accu's met een stekkertje ertussen lijkt me niet echt een probleem. Beter dan je softcase op zijn plek houden met een stukje schuimrubber toch?
 
Heb begrepen dat Ruben ze ook in zijn slash wil gaan gebruiken.
Als je accus zou halen aleen voor in een vorza zou ik niet weten waarom je 2 packs zou halen.. Afgezien van de pasvorm (in sommige gevallen) zijn er alleen maar nadelen

Tis allemaal nog big deal uiteraard, de auto zal er niet echt sneller of langzamer om gaan.
 
Yup, daar heb je gelijk in maar het ging alleen om de hard/softcase discussie toch?

1 accu is zeker makkelijker dan 2 losse. 100% met je eens dat er meer nadelen zijn dan voordelen hoor.
 
Hier een video van onboard op mijn vorza: Rbz9L0ipP2k[/media] - ‪Test OB vid Vorza‬‏
Bij de eerste beelden zwabbert de camera wat in het rond, totdat ik in een plas beland (was ver weg zag het niet :( )
De rest is van vandaag, had aleen niet zoveel beeldmateriaal want dacht dat ik aan het filmen was af en toe maar bleek niet zo te zijn, niet goeg opgelet..
Helaas nog niets van een lange speedrun, maar daar zal ik zeker nog een filmpje van maken, zeker als ik de zwaardere gearing er op heb.
Enjoy
Grts
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja gaat het ook :p.. tis nog steeds met 46/19 op 6s.
Om eerlijk te zijn nu ik deze 6s heb betwijfel ik of mn 4s nog actie gaat zien.
Jou schatting was 90+ geloof ik zei je een paar paginas terug, ik heb geen idee verder denk dat je daarmee wel een goede schatting maakt.

Ben verder niet echt zuinig,.. tbh die ene rit heeft me ook een setje banden gekost want ik begon met goede spikes en toen ik klaar was zaten er al wat kale plekken maar bon..
Ik blijf denk ik gewoon op deze gearing en lipo rijden, lekker gestoord temps vallen heel goed mee.. af en toe een kleine pauze en die blijf prima koel.
Wel ga ik even filmen als ik de 44/22 er op heb zitten maar ik weet nu al dat dat er gestoord an toe gaat en moet nu al opletten op vol gas dat de neus niet te ver omhoog komt want dan komt de wind er onder :P

In dit filmpje geef ik wel een ieder geval 1x v ol gas waneer ik die wheelie maak, maar rij steeds maar korte stukjes heen en weer, had wel lange runs gedaan maar toen liep de camera blijkbaar niet :( Binnenkort weer een filmpje ;)


Grts
 
Laatst bewerkt:
Je zult in ieder geval andere banden moeten monteren, als ik zie hoe ze nu ballonnen dan zal ie op 22/44 het echt niet meer aankunnen !
 
heb 5 setjes maar volgens mij maakt het weinig uit welke ik er op zal doen, ze balonnen allemaal. Heb er nu 3 getest en die hebben allemaal ongev evenveel last van het balonnen.

ik ga het in ieder geval wel proberen op 1 van deze setjes... denk je dat de banden zullen afscheuren? zal hoe dan ook wel leuke beelden geven denk ik :P
anders moet ik foams halen of dr iets van visdraad omheen maken denk ik.. maarja die 44/22 gearing heb je verder toch niets aan, dus ik denk niet dat ik daar veel meer dan een paar speedruns op ga doen.
 
Zag dit filmpje net langskomen op het Slash topic :-)


Denk dat je zoiets moet verwachten !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou dat zijn in ieder geval leuke beelden haha :P
Ga het gewoon proberen, heb wel wat afgesleten setjes.. dus geen probleem
Tis inderdaad duidelijk dat ze nu al aardig veel te lijden hebben, we zullen zien of en hoe snel ze het begeven ^^
 
geloof ik meteen..
Heb weer gereden met 2 andere setjes banden: [URL="
- ‪Vorza Onboard Vid2‬‏[/URL]
Afgesleten stockers en een kant en klaar setje duratrax.
De stockers trokken het erg slecht duidelijk vervormd ook na het rijden. maar waren dus ook al ver heen.

Hier zit wel een iets langere run bij maar is niet erg goed te zien.. wel leuk om tek ijken hoe de banden zich gedragen,, enjoy
Misschien doe ik wel tape aan de buitenkant icm visdraad heb geen zin om te lijmen :P..

ps nog steeds dezelfde setup.
Grts
 
Laatst bewerkt door een moderator:
onroad, vind ik zelf niet zo leuk met de Vorza. Ga vanavond rijden het baantje in Leiderdorp..

hier nog wat foto's van toen ik zondag ging rijden

2011-07-03%25252017.39.38.jpg


2011-07-03%25252017.39.12.jpg


2011-07-03%25252017.40.50.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-.../05dQXGF9vMM/s640/2011-07-03%252017.39.12.jpg
 
Die laatste foto is het toen nog goed gekomen :p??

oh ja geen probleem. Ik heb mijn Vorza, nu 1,5 jaar, bij aankoop had ik meteen heeel veel reserveonderdelen erbij gekocht (draagarmen, hubs etc). Heb slechts 2x schade gehad, 1x verbogen achtershocktower, en 1x kapot diffhuis.

Als ik dan dat ding soms zie vliegen denk ik echt... oh oh nu is er wat kapot, maar vervolgens rijd hij dan weer vrolijk door ;-)

2011-07-03%25252017.40.01.jpg


2011-07-03%25252017.43.28.jpg
 
Hier een video van onboard op mijn vorza: [URL="
- ‪Test OB vid Vorza‬‏[/URL]
Bij de eerste beelden zwabbert de camera wat in het rond, totdat ik in een plas beland (was ver weg zag het niet :( )
De rest is van vandaag, had aleen niet zoveel beeldmateriaal want dacht dat ik aan het filmen was af en toe maar bleek niet zo te zijn, niet goeg opgelet..
Helaas nog niets van een lange speedrun, maar daar zal ik zeker nog een filmpje van maken, zeker als ik de zwaardere gearing er op heb.
Enjoy
Grts


zo nu is hij in 1x te zien ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top