HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Ik vond hem al smal lijken, deze zal niet op de Vorza passen want dat chassis is breder.

Denk dat ik volgende keer voor een Losi Eight body ga, dat vind ik ook wel een mooie body.

Het is nu echter geen weer om body's te spuiten, dus dat komt van de zomer nog wel.

Nee past idd niet op de vorza past strak over het tekno v4 chassis de ve8 is een smalle auto
Losi 8ight body zou ik zelf niet doen.. gaat wel passen denkik maar beetje risico
Heb er nu hier een liggen wel een nitro, maar zowel de nitro als electro losi eight bodys zullen niet mooi gaan afsluiten om vorza denk ik eigenlijk. passen wel
Ik denk dat de losi 8ight ook wat smaller is, en die auto is ook aan de voorkant wijder dan aan de achterkant en dat zie je echt in de body
De losi 8ight 2.0 electro body word juist nog wel eens aangeraden voor tekno v4 chassis volgens mij..
Er zijn opzich enorm veel opties als je gewoon voor D8 bodys zoekt, heb zelf eens een proline bulldog d8 body gehad en die past gewoon echt 100% perfect op de vorza
Maar misschien kan je voor de winter wel een tekno v4 overwegen :p een body spuiten en dan mss nog een setje banden ofzo is al bijna net zo duur als de tekno v4 kit en dat is een mooie upgrade voor alle aspecten van de auto eigenlijk layout gewicht aandrijving alles word meegepakt
Vind je huidige body trouwens ook wel mooi
Hier nog een picture van het verschil
full

Grts

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zat nog wat te surfen dit is wel een mooie pic:
748450d1304706542-tekno-conversions-thread-3-front-corner-chassis.jpg

Deze heeft 2 extra sideguards erop gezet zodat hij normale d8 en vorza bodys kan blijven gebruiken zie je meteen het verschil in breedte verder ook wel mooie pic :p

Oh dat is zeker wel een flink verschil. Ja mooie auto die Tekno. Maar heb geen plannen om een 1/8 buggy erbij te kopen. Als er nou een 1/8 racebaan in de buurt was van Den Haag dan had ik er wellicht meer in gestoken. Maar voor wat ritjes door het bos en de duinen vind ik 1 1/8 buggy en een berg spareparts genoeg ;-).

Hey Wesley je hebt me ff verkeerd begrepen denk ik :p
De vergelijksfoto van hierboven is puur voor het vergelijken van de bodys.
De ene auto is een auto met truggy armen, de andere met buggy armen. (en ook truggy banden/towers/turnbuckles dus)
Het verschil in breedte wat dat betreft komt daardoor!!
Dus ik begrijp de verwarring.. sorry

Dit is de tekno kit
TKR4502-complete.jpeg

Het ging dus aleen over de breedte van het chassis en de bodys geen extra auto dus

Tekno heeft wel hun eigen auto hoor dat ziet er zo uit:
EB48.jpg

Die tekno v4 conversie kit is eigenlijk gemaakt om D8 nitro autos om te bouwen naar brushless maar das is praktisch hetzelfde als de vorza dus zijn er ook genoeg vorza rijders die hun auto zo ombouwen/upgraden
Een paar paginas terug had ik een bouwverslag geplaats voor een tekno built zie daar voor meer info en andere info om te sleutelen/upgraden
Hopelijk is het zo duidelijk :)
Grts

Yep duidelijk. Ja erg mooi die tekno heb de brace van tekno (geloof van jou overgenomen)

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

heerlijk

eindelijk weer is wat tie zien en te lezen

toppie upgrades jongens , SUPERB

at Wesley : thx for the tip master

en oja Integy is idd heeeeeeel zacht alu en heb niet echt een goede reputatie kwa hop ups. (boterzacht)

Hey wesley ik kwam nog een pic tegen
04070029.jpg

Een losi electro body op de tekno v4

En deze vond ik wel cool een 2012 losi bulldog
24EA41B0-91FE-445D-95E8-28243DF9A90C-463-0000004C64F347E8.jpg

Oude type bulldog van mede forum lid
DSC04968.JPG

Grts

Ja die bulldog vind ik wel gaaf. Ik heb hem ook op mijn Team Associated B4.1. Worlds Car zitten.

Op mijn B4.1. Factory Team Worlds Car.
IMGP3941.jpg

523325_308847362555678_1582539925_n.jpeg

Op mijn B4.1.
IMGP4099.jpg

Op mijn B4.1. vind ik hem niet mooi staan, maar op de B4.1. Worlds car wel omdat die 8mm langer is en daardoor de kap wat meer in verhouding is.

Volgend jaar maar weer wat kapjes spuiten, maar dan moet het wel wat warmer :onweer:zijn want anders is het gedoemd te mislukken.

Ben het met je eens denkik.. lijkt mij ook mooier op de worlds vind ze alle2 wel goed uit zien eigenlijk maar die worlds mooier
Bij de 1/10 bulldogs lijkt de cabine naar verhouding ook iets groter
Ja met nat weer kan je het beter uit je hoofd zetten

Hallo iedereen,
Even een vraagje voor de vorza eigenaars, ik heb zojuist mijn 3S lipo pack kortgesloten en dit heeft dus de geest gegeven, ik ben nu op zoek naar 2 nieuwe packs. Aangezien ik van plan ben om in de toekomst (over een paar maanden) nog een vorza te kopen zou het natuurlijk best zijn dat deze packs hier ook in passen, ik heb nu al gevonden dat de afmetingen van de tray 160x51x50 mm zijn, maar hoe komt het dat de hoogte beperkt is, op fotos zie je toch dat de batterijen met velcro strips vastzitten, dus is volgens mij de hoogte toch niet beperkt ? Of wordt deze beperkt door de kap van de buggy en kan je dit dan niet oplossen door de steuntjes waar de kap op vast zit hoger te plaatsen ?
Verder zie ik ook nog op fotos dat de batterijen altijd naast elkaar zitten, is het niet mogelijk om deze op elkaar te plaatsen en op die manier toch wat dikkere lipos te kunnen gebruiken ?

Hallo er zijn vaste bevestigingspunten voor de bodymounts.
Dus je moet zelf iets fabriceren of verzinnen om echt iets aan de mounts te doen.
De hoogte wordt dus beperkt door de body idd..
Er zijn ook wel andere bodys die evt daar hoger zijn.
Ik zet zelf mij bodys met velcro vast omdat ik toch geen races doe en dus geen zorg heb om ooit mijn body te verliezen. op die manier kan je ook best wel weer wat smokkelen.
Er is iig ruimte voor enorm veel lipo in deze auto dus dit gaat wel goed komen!
Grts

OK, dank je,
en is de tray 50 of 51 mm breed ? ik weet klinkt stom, maar zag een pack bij HK en dit is juist 50 mm breed.
En kan je de lipos op elkaar leggen ? of zitten de kabels of zo dan in de weg ?

Er zit foam aan de kanten die mm kan je mss zo wegsmokkelen
Hangt er vanaf waar de kabels eruit komen
Misschien kan je zelf een breder bakje fixen of dremelen..
HPIVorza.jpg

op een USa rc forum staat hier een heel leuk stukkie over (over lipo's en wat past en hoe hoog) en ook wat mod tricks en tips

ken het alleen nie zo snel terug vinden meer (als ik hem vind pm ik hem je )

Leuk filmpje :D
Wel behoorlijk glibberen daar dat word schoonmaken :p
Ook leuk dat je weer aan het rijden bent volgens mij heb ik destijds nog een partij onderdelen van je overgenomen..
Mooi kleurtje trouwens je auto :)
Grts

Ja zou goed kunnen. Ben er een tijdje uit geweest. Maar ben van plan dit seizoen weer wedstrijden mee te gaan rijden. Heb een nieuwe vorza gekocht en van een vriend een hotbodies d8 hara. Dus ga binnen kort maar snel trainen in Purmerend.

Back