Hubsan Micro Quad

FPV hubsan x4. ;)

pyrRu.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Doordat de lens op de microcamera zo verschrikkelijk nauw is, is het moeilijk inschatten hoe dichtbij iets is. ;) Daarom zat ik regelmatig ergens tegenaan. Gelukkig weegt het ding niks dus is er geen schade.

De lijntjes in beeld komt omdat de zaak recht op de vlieg accu aangesloten is zonder filter. Normaal gesproken moet daar nog een ferriet kern en een elco tussen, maar daar is op zon klein ding geen plaats meer voor. ;)

Wat een grappig speeltje is dit zeg.
Geweldig stabiel en kan fel reageren.
Mooi voor de koude dagen om binnen te spelen.
Al wel een motor verknald maar inmiddels al weer gerepareerd.
Inmiddels ook een voor de kleinzoon besteld te leuk om te laten lopen.
Petje af voor Sven die door zijn zaak vloog met dat extra vlieg gewicht.

Geweldig dingetje.. Ideale Nose in trainer..
Enige nadelen vind ik dat bij het aanzetten ik hem altijd opnieuw moet calibreren.. Als ik dat heb gedaan vliegt ie weer perfect. Alleen bij de volgende accu heb ik bij het opstijgen gelijk weer enorme drift..
2e nadeel vind ik dat ie minimale yaw input weer terug corrigeert. Maarja, voor het geld mag je geen perfectie verwachten natuurlijk.. Al met al een super leuk ding.

Bij mij komt de yaw pas in actie als ik de stick al op een goeie 30% uitslag heb.
Is dat bij iedereen zo? Valt daar wat aan te doen? Ik heb hem liever iets directer. ;)
Is dat toevallig ook waar jullie het over hebben met minimale yaw input?

Je kan je uitslag vergroten, dat heb ik bijna meteen gedaan omdat ie dan veel fijner vliegt! (Handleiding pagina 7)

Minimale input bedoel ik mee de stick maar minimaal verplaatsen om een hele slappe bocht te maken, soms draait de quad dan een paar graden terug.

Yup, precies wat we bedoelen.. Korte rukjes werkt wel, en de stick vast houden ook, maar heel rustig een klein beetje draaien en hij draait gewoon weer terug.

Back