Hubsan Micro Quad

Ik heb de rudder eens van 90 naar 100 gezet, ik merk wel iets, maar niet super veel. ;)
Normale mode vind ik helemaal bagger vliegen, duurt 5 meter voor die weer stil hangt dan.
Maar met alles op 100 knalt hij als een dolle, de centen dubbel en dwars waard.

Weet ik, daarom staat normal mode nu etzelfde als expert mode.
Dan staat hij meteen goed als ik de boel aanzet. ;)

Er heeft trouwens weer een of andere chinees liggen slapen op zijn werk.
Mijn reserve setjes hebben allebei twee counter-clockwise oranje propellers.
Daarvan moet er natuurlijk eentje clockwise zijn, anders werkt et dus niet..
Dus ik kan weer naar propellers gaan jagen, want op die helpdesk ga ik niet zitten wachten.

Laatst bewerkt:
Armpje van de body gebroken tijdens een landing. De arm heb ik gelijmd maar de Hubsan is niet meer vliegend te krijgen. De motoren draaien wel, ik heb de calibratie uitgevoerd maar krijg hem niet meer vliegbaar. :-( :-(

Iemand een tip?

Wat doet ie precies? Of wat doet ie juist niet?

Zijn je propjes nog heel en recht?

Filmpje is ook altijd makkelijk!

Propeller links voor is iets mis mee!
Het kan zijn dat ik het verkeerd zie, maar het lijkt wel alsof je voorop 2 dezelfde witte props hebt zitten!
Links voor moet een B prop en rechts voor een A prop.

Is je prop zo ver verbogen dat ie niet meer efficient werkt?
Heb het laatst ook al eens gehad, voorzichtig terug recht buigen heeft het opgelost!

Laatst bewerkt:
Propellor links voor is nog goed, maar de motor gaat nauwelijks draaien. Dus of motor, of ontvangerboard werkt niet lekker? (motor asje kan ik makkelijk op en neer bewegen, de andere motoren hebben dat niet..)

Als er niks met je prop aan de hand is ben ik bang dat je het idd bij de motor moet zoeken.
Boardje verdenk ik nog niet want hij draait nog wel! Of heb je de verbrande electrogeur al geroken?

Ik kan het filmpje niet zien, maar heb je al geprobeerd de achterkant van het motortje naar binnen te duwen?
T'is dat het beroerd is op de weg, anders had ik gezegd haal een motortje op hier.

Dit heb ik ook met 1 motor, daar is de onderkant los geschoten (het zwart kunststof gedeelte) als je het motortje terug naar beneden drukt met de nagels van je duimen op de motorrand dan heb je kans dat hij het weer doet.

De sleepcontacten raken dan het asje niet meer of nauwelijks.

Sven , zo'n klein Fpv quadje op is wel top voor thuis of in de tuin!
Ga ik binnenkort ook aanschaffen , spijtig dat er geen futaba ontvanger in kan, de range van de bijgeleverde zender zal wel tegenvallen of niet?

Laatst bewerkt:
De motor was, door het crashje, inderdaad uit het zwarte gedeelte geschoten waar de sleepcontacten in zitten. Bij het terug duwen zijn de sleepcontacten verbogen. Het is echt klein/micro spul..

Als er niks met je prop aan de hand is ben ik bang dat je het idd bij de motor moet zoeken.
Boardje verdenk ik nog niet want hij draait nog wel! Of heb je de verbrande electrogeur al geroken?

Die ruik ik nog steeds;)
Fatshark VTX 100 Mw laten klappen door een 3s lipo erop aan te sluiten!!!

Die ruik ik nog steeds;)
Fatshark VTX 100 Mw laten klappen door een 3s lipo erop aan te sluiten!!!

das balen zeg.. Heb je de micro ondertussen al wel binnen?

Propjes zijn trouwens niet erg stijf.. Als ik de props op ooghoogte houd en wat gas geef is er niets aan de hand, maar als ik op ooghoogte hover, zie ik duidelijk dat de bladen van de prop linksvoor ongelijk zijn..

Back