Hubsan Micro Quad

In normal mode kan alleen als de rates op 50 of hoger staan, van daar dat het makkelijker is om het in expert modus te doen ;)

Behalve als de rates in expert mode ook op 50 of lager staan, want dan doet ie het ook niet....

De conclusie: zorg dat je aileron op >50 staat als je de procedure uitvoert.

Idd! Maar omdat standaard de rates in expert wel hoger staan werkt dat meestal wel. Maar je hebt idd gelijk ;)

Idd! Maar omdat standaard de rates in expert wel hoger staan werkt dat meestal wel. Maar je hebt idd gelijk ;)
In expert mode is inderdaad handiger, maar ik dacht laat ik het even vermelden.:cool:

Er heb zelf de standaard mode maximaal staan.
Wel jammer dat je expert en normal niet helemaal kunt omwisselen, of opstarten in expert mode.

Ik heb sinds een kleine week de hubsan x4 ook gekocht.
Nu reeds een 20 tal vluchten erop zitten zowel buiten als binnen.
Vandaag een redelijke crash gedaan door buiten te vliegen en met redelijk lage accu spanning toch nog een flip te willen doen.Uiteindelijk 1 motortje stuk gegaan daardoor,prop draaide niet meer soepel.Had op youtube een filmpje gezien waarop iemand de truc met de tang liet zien dus geprobeerd.Lukte wel maar door iets teveel kracht te zetten schoot ik eraf,kabeltje afgebroken van de motor.Zijn er tips om een nieuwe motor te solderen?Aangezien het een miezerig werkje is...1ste minpuntje aan de hubsan dus ontdekt voor mij,bij sommige andere micro quads zitten de motortjes aangesloten met een klein plugje.Gewoon nieuwe motor insteken en klaar.

Misschien stom maar heb er een beetje bang van...zo fijn priegelwerkje...
Even een mm verkeerd of iets teveel soldeer en je print is naar de zak :s
Achja we zien wel als ik de motortjes binnen krijg.
Zijn er daar misschien goede adressen voor die wat goedkoper zijn?
Heb nu de rc winkel laten mailen naar yellow rc om ze te bestellen en zouden 20 euro kosten voor 4.Even afwachten of ze ze nog op voorraad hebben.

Hiermee moet je oppassen,alhoewel ze wel juist lijken.
Was in de modelbouwwinkel en heb daar 4 verschillende motortjes in mijn handen gehad.
Goed dat ik mijn motortje bij had want geen 1 van allemaal was hetzelfde als dat van de hubsan.
Zo op het zicht had ik ze waarscheinlijk alle 4 goed gevonden tot ik de originele ernaast hield.
Waren ook allemaal motortjes van mini heli's enz.
Als de modelbouwzaak ze niet kan leveren bestel ik waarscheinlijk die van banggood aangezien hier al ervaringen mee zijn.
Bedankt voor de linkjes allebei.

Ik vraag me af of de motortjes ook in spiegelbeeld gemaakt zijn, aangezien je met borstel motoren moet opletten welke kant de borstels op staan, toch? Of deze dingen hebben geen borstels, dat kan ook nog.

Hiermee moet je oppassen,alhoewel ze wel juist lijken.
Was in de modelbouwwinkel en heb daar 4 verschillende motortjes in mijn handen gehad.
Goed dat ik mijn motortje bij had want geen 1 van allemaal was hetzelfde als dat van de hubsan.
Zo op het zicht had ik ze waarscheinlijk alle 4 goed gevonden tot ik de originele ernaast hield.
Waren ook allemaal motortjes van mini heli's enz.
Als de modelbouwzaak ze niet kan leveren bestel ik waarscheinlijk die van banggood aangezien hier al ervaringen mee zijn.
Bedankt voor de linkjes allebei.
Oke, dank je.
Weten we dat ook weer.

Ik vraag me af of de motortjes ook in spiegelbeeld gemaakt zijn, aangezien je met borstel motoren moet opletten welke kant de borstels op staan, toch? Of deze dingen hebben geen borstels, dat kan ook nog.

Ze hebben geen borsteltjes.Heb het kapotte motortje open gehad.
Ze kunnen beide kanten opdraaien moest je nu een rechtse motor hebben en een linkse stuk.Gewoon plus en min draadje wisselen.
Ik denk wanneer het solderen van de motor goed lukt,ik ook gelijk de 3 andere doe.
Je weet nooit of deze een andere wikkeling hebben ofzo...Maak ik dan nog eens eentje stuk soldeer ik een oud motortje en zal dan wel zien.

Die komt pas als het buiten weer vliegweer is ;)

Ondertussen een Lidl muntenkoffertje omgebouwd:

20130112182843.jpg

20130112183046.jpg

20130112182957.jpg

Back