Hubsan Micro Quad

En de UDI heeft 4 axis gyro .. De Hubsan 6 axis gyro ... maar ben ook wel eens benieuwd naar de bevinding van de UDI ...

Groet Dennis

Toch staat er op de doos Six-acis Gyro :x-mas:

2012101508013332-48619-0.jpg

voor - achter
links - rechts
boven - onder

dat zijn er 6 ... maar assen maar 3 ... ma denk dat onze chineze vrienden gewoon creatief tellen.

Over de U817 niks dan lof. Ondertussen al een 30 tal vluchten verder en toch een aanzienlijk aantal crashes verder still going strong. :-)

Heb een X4 in bestelling ma in het verre china dus da valt afwachten wanneer die door de kerstdrukte geraakt.
Ma zo snel ik kan vergelijken laat ik het horen.

Greetz
Tim

Fabrikanten zijn daar altijd lekker vaag mee. Kan het zijn dat de 3 assige systemen enkel gyroscopen hebben en de 6 assige systemen ook nog een acc (bewegingsensor)?

[Edit] ik zag het bericht van Dutch over het hoofd. Bij gyro's is yaw volgens mij de 3e as.

Gisteren de hubsan binnen gekregen.... :p en natuurlijk geprobeerd... Toch moeilijk voor iemand zonder vlieg ervaring.. Dus wordt nog even oefenen voor de kerst8)...

Maar de hubsan voelt stevig...en kan toch wat klappen verdragen:rolleyes:...

Groet Dennis...

Vraagje:

Ik wil eigenlijk de lipotjes die ik bij de UDI U816 mee krijg geleverd (en los ga kopen bij HK) gaan laden op mijn eigen lipo-lader en niet via zon gaar usb ladertje.

Maar weet iemand misschien waar ik zon laad kabeltje of stekkertje vandaan kan halen? Zoek me een ongelijk maar tot nu toe zonder succes.

voorbeeld stekker:

SKU039826.5.JPG

20384.jpg

ZIjn inderdaad lastig te vinden. Een alternatief kan zijn om een USB ladertje van 2 dollar te halen en 'm daar van af te knippen.

6 axis betekend dat er een accellerometer in zit. Er zijn er zelfs met 10, dan zit er ook nog een magnetometer en barometer in.

Een object kan namelijk 6 bewegingen maken.

330px-6DOF_en.jpg

Een gyro neemt de rol bewegingen voor zijn rekening, een accelerometer de verplaatsing. Een barometer is enkel een extra sensor die op/neer bedwingt, magnetometer is net een kompas maar dan op 3 assen ipv. 1.

Zo, genoeg gereutel. ;)

Kom maar op met die vlieg videos, ik wil ze wel eens zien!

het weer is er niet zo naar en in huis is ook geen goed id met al die kerst spullen.
kaarsen uit blazen gaat prima met de quad humor.

Amai filmpje ziet er mooi stabiel uit.
Lijkt toch stabieler als de UDI 816.

De mijne zit nog altijd in china te wachten om tot hier te geraken.

Mijn hubsan is al binnen :)

Ziet er lekker stabiel uit. Bij mijn wl toys v939 krijg ik de maw alleen een beetje behoorlijk als ik de stabilisatie op' stuntmode' zet. Heb je nog een link naar het type dat je hebt. Volgens mij zijn er een aantal verschillende in omloop.

Laatst bewerkt door een moderator:
@markjuhh: heb je dat groen op de Quad zelf aangebracht, of was dat al vanaf fabriek?
ik heb een hubsan ''cloon'' = Revell QG-550
nadeel is dat de Hubsan zender een schermpje heeft.
die van Revell heeft die niet, en ik merk ook dat de TX de trim settings niet onthoud...
full

Hey

Ik heb hem hier besteld, type H107: Hubsan X4 kopen
Donderdagavond besteld, zaterdag in huis!

full

Het groen heb ik er zelf op gemaakt. Heb dit met oracover gedaan.
Eerst de streepjes op een vloeitje uitgetekend, vervolgens uit het vloeitje gesneden, vloeitje achter op folie leggen, met potlood aftekenen op het folie, knippen, verwarmen/plakken en klaaar :)

Groeten

Back