Hubsan Micro Quad

Op zich vind ik het slim wat Traxxas doet, alleen dat schijnheilige gedoe over de onderscheiden support en de beschikbaarheid van onderdelen (werkelijk niet te betalen) zouden ze achterwege moeten laten.

Ben wel benieuwd hoe snel die dingen van rcmaster.de binnen zijn. Onderdelen kosten daar ook erg weinig. Als je een quad in losse onderdelen besteld, zit je nog steeds ruim beneden de prijzen van de Nederlandse shops.

Ik zat daar ook al aan te denken, gewoon een "casco" hubsan quad kopen van los frame, motortjes en propellers ( bij elkaar slechts 10,37 euro) en er dan mijn eigen controller in zetten:
a5415467-88-IMG_2434.jpg

32 x 17 x 5mm en slechts 3 gram, ontvanger + multiwii met barometer. ;)

Een probleem weerhoud me ervan om et te proberen, en dat is het vinden van geschikte borstel regelaartjes. Met name dat ze snel genoeg moeten zijn, want de meeste zijn geloof ik standaard met softstart geprogrammeerd en dat werkt niet met multicopters. Dus als iemand toevallig geschikte micro ESCs kent, roep even, dan probeer ik het. ;)

Sunsky stocked ze niet meer helaas, en ik was telaat. ;)

Met in et buitenland bestellen heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen.
Goed, af en toe es douane maar dat risico hoort erbij.

Goed, af en toe es douane maar dat risico hoort erbij.

altijd uit gaan van extra doane kosten, zo hoort het eigenlijk.
Hoef je niets te betalen aan de douane, valt het alleen maar mee ;)

En sven, leuk idee van die controller :P maar die regelaars idd he...

Alleen draaien doe je met je gasstick links of rechts te duwen

Een bochtje maken is wat lastiger, dan heb je alle 4 de assen nodig!
Je begint vanuit voorwaardse vlucht met een beetje aileron(rechter stick links/rechts) en een beetje rudder (gasstick links/rechts) maar dan gaat ie wat in hoogte zakken en dat moet je weer compenseren door wat meer gas te geven.

hoe kan het dat als ik draai met alleen de stick naar links en recht bewegen de quadcopter wel draait maar ook helemaal uit zn koers raakt

Vandaag eerste onderdeel vervangen. Een motor draaide niet zo lekker als je een tijdje had gevlogen. Ik had de reserve motoren al liggen. Na een diepte investering van ruim $2 vliegt ie weer als een zonnetje.

Ook nog een Turnigy 300mAh omgebouwd die ik voor mijn mCP X had liggen, maar die is voor het mooie net een tikkie te lang. Je moet dan flinkt naar voren bijtrimmen om netjes te kunnen hoveren.

calibreren doe je toch door te landen en dan na 3 seconden weer op te stijgen???

EDIT: kan ik trouwens op de yellow rc versie van de x4 gewoon de hubsan propjes zetten want ik kan de yellow rc propjes nergens op vooraad vinden.

ik bedoel de acc callibratie procedure ;) doe die maar eens opnieuw en goed waterpas!

Was hier namelijk precies t zelfde ;)

wil je me misschien uitleggen hoe ik dit moet doen want in de beschrijving kan ik er totaal niks over vinden. ik ben niet zo spectaculair op dat gebied :D

Zet de quad aan, zet je zender aan. Zet de zender nu in expert modus, doe.vervolgens je linker stick naar rechts onder, en wiebel met je rechter stik van links naar rechts (vrij snel). Als t goed.is gaan op n gegeven moment de blauwe leds knipperen.

Dit is even snel uit mijn hoogd hoor.

En zet de x4 dus eerst waterpas!

ok ik zal het proberen
ik heb trouwens de yellow rc versie maar ik zie totaal geen verschil met de x4 dus ik denk niet dat dat uitmaakt
bedankt

Back