Hubsan Micro Quad

2 Dagen geleden 2 setjes besteld: hubsan x4, 5 lipo's en beschermkap voor mijn vader en mij via banggood.com.

Vorige week al één aangeschaft in Engeland en de dag voordat we vertrokken vloog m'n broer m op t dak van z'n buren en niet meer terug kunnen halen.

Nu maar afwachtten tot het spul binnenkomt. Het vliegt in ieder geval erg leuk.

'Finished product':

vgxh.jpg

Heb wat schuim geplaatst tussen de lens en krimpkous.

wjiu.jpg

De microSD-kaart-slot en miniUSB-ingang open gehouden, LED zie ik nog aan de zijkant oplichten (even een lipo op de gefabriceerde stekker aangesloten).

lj6t.jpg

Zoals verwacht is het gewicht nu 10 gram.

Netjes gedaan, heb je al opnamens?, Foto's?

mooi ingepakt die camera. Ik heb mijn camera nog niet binnen.

Mijn Hubsan ligt nu even half uit elkaar aangezien twee motoren kapot zijn gegaan.

Ben ondertussen even bezig geweest met het knutselen van een koffertje voor mijn hubsan.

%255BUNSET%255D

%255BUNSET%255D

Het koffertje is te koop bij Conrad, je moet dan zelf nog even het schuimrubber op maat eruit halen/snijden.

Mijn Hubsan ligt nu even half uit elkaar aangezien twee motoren kapot zijn gegaan.

Ben ondertussen even bezig geweest met het knutselen van een koffertje voor mijn hubsan.

%255BUNSET%255D

%255BUNSET%255D

Het koffertje is te koop bij Conrad, je moet dan zelf nog even het schuimrubber op maat eruit halen/snijden.

Koffertje ziet er goed uit.

Zodra ik de mijne binnen heb ga ik ook voor een koffertje kijken.

Ik had een X4 V2 besteld tezamen met "oude" motortjes.
Daarna nog een keer de goede motortjes besteld (alhoewel ze hetzelfde zijn??)

Ik heb een mailtje gestuurd om te vragen of ze de motortjes nog konden veranderen in "nieuw" type (de bestelling met de X4 V2)

Ze wilden weten of ik soms wat anders wilde omdat de "oude" motortjes (de blauw/rode) niet leverbaar waren.
Enfin, gevraagd om de nieuwe (die wel leverbaar waren: de tweede bestelling is al onderweg.....de X4 V2 helaas nog niet) en nu maar wachten tot ze het opsturen.

Netjes gedaan, heb je al opnamens?, Foto's?

Thnx (eigenlijk m'n 1e projectje met een btje solderen en krimpkousen :squarewink:) !
Nog geen opnames van onder de Hubsan, want wacht nog steeds tot die binnen is.

Valt nog wel te bezien hoe het gewicht de prestaties beïnvloedt.
Ben nog rond aan het kijken om het gehele gewicht te verlagen. Er zijn er zat die vliegen met dezelfde setup, maar je wilt het toch altijd lichter om de motoren te ontzien. Ik denk aan een custom light weight frame, wellicht beter presterende props. Verwijderen van de rubberen voeten (alleen wanneer ik vlieg met camera).
Ben van plan om met de 380 lipo's te vliegen, en deze brengen ook weer extra grammetjes mee. Kan ook bijv de lens vervangen v/d 808 camera, die 120° weegt toch weer wat meer.
Wordt dus nog wel even zoeken naar het uiteindelijke geheel.

Bedankt. Krimkous krimpte niet tot tegen de lens, dus heb er wat schuim rondom tussen geplaatst tegen eventuele vibratie.
Welke camera verwacht je?

%255BUNSET%255D

%255BUNSET%255D

Mooi gemaakt zo!
Wil ook zoiets maken, thnx voor de tip. Past alles makkelijk? Drukken de props en remote tegen het schuim als je de koffer sluit?

PS:
Lees her en der (andere fora) toch tegenstrijdige berichten mbt tot het verschil in motors van de V1 & V2:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1892448&page=11

Als je die hele pagina er op na leest, zal je ook tot de conclusie komen dat BangGood de ene keer motors met korte shaft levert, de andere keer met lange shafts, maar andere props. Beide onder de V2-noemer.
Wat wel vast staat is dat de beide motors die zij verkope n dezelfde specificaties hebben, en dus zomaar upgraded worden genoemd. De korte shaft motoren zijn dus iig niet los via BG verkrijgbaar atm.

Ik heb zojuist dezelfde camera ontvangen. Bij mij blijft het lampje alleen niet branden als ik opneem volgens mij hoort dat wel

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Als je die hele pagina er op na leest, zal je ook tot de conclusie komen dat BangGood de ene keer motors met korte shaft levert, de andere keer met lange shafts, maar andere props. Beide onder de V2-noemer.
Wat wel vast staat is dat de beide motors die zij verkope n dezelfde specificaties hebben, en dus zomaar upgraded worden genoemd. De korte shaft motoren zijn dus iig niet los via BG verkrijgbaar atm.

Klopt... Ik kreeg zelfs verschillende soorten in 1 zending. Maar ik vlieg hier met alles doorelkaar heen, en het werkt gewoon goed. Oude en nieuwe motors doorelkaar en ook props... je merkt er niks van. Uiteindelijk maakt het dus niet uit.

De mijne is nu opgebouwd uit onderdelen van de V1, de v2 en de Revell QX versie...

Oke, Als mijne binnen Is dan, Stuur ik wel De foto's;)

Ben benieuwd.

Ik heb zojuist dezelfde camera ontvangen. Bij mij blijft het lampje alleen niet branden als ik opneem volgens mij hoort dat wel

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Hier de vind je alles over de 808 #16.

En hier de software waarmee je de camera makkelijk kan configureren.

En hier AMCap voor gebruik als webcam.

Klopt... Ik kreeg zelfs verschillende soorten in 1 zending. Maar ik vlieg hier met alles doorelkaar heen, en het werkt gewoon goed. Oude en nieuwe motors doorelkaar en ook props... je merkt er niks van. Uiteindelijk maakt het dus niet uit.

De mijne is nu opgebouwd uit onderdelen van de V1, de v2 en de Revell QX versie...

Dat is mooi om te horen! Want heb er het een en ander aan spare parts bij besteld waarvan nog niet zeker is of het daarmee een 'volwaardige' V2 blijft.

@ WesleyRoy:
Welke afmetingen heeft jouw koffertje? Welke van Conrad is dat?

Laatst bewerkt:
Maar die ledjes, Is daar een aan/uit Functie voor? Of blijven ze Constant aan?
Mijne is Is besteld Bij : RCSuperStore.nl - Traxxas modellen en onderdelen - RCSuperStore.nl , Als hij voor 16:30 werd besteld Dan werd hij op die Dag nog Verzonden. en in dat geval was die gisteren nog voor 16:30 Besteld.

De ledjes kunnen uitgezet worden zie link http://www.banggood.com/Upgrade-Hubsan-X4-H107-2_4G-4CH-Remote-Control-RC-Quadcopter-p-71838.html

Ook voor verdere specs.

Maar die ledjes, Is daar een aan/uit Functie voor? Of blijven ze Constant aan?
Mijne is Is besteld Bij : RCSuperStore.nl - Traxxas modellen en onderdelen - RCSuperStore.nl , Als hij voor 16:30 werd besteld Dan werd hij op die Dag nog Verzonden. en in dat geval was die gisteren nog voor 16:30 Besteld.

Zie:

Another difference is that the lights can be activated/turned off using the throttle trim. Click the down throttle trim for more than a second and it turns the lights on and off whilst retaining the throttle trim function at the same time. This is a nice power saving function for those of you who don't really fly at dusk/night.

..welke Mode levert RCSuperStore? Zie het niet staan op de site. M.a.w. throttle links of rechts?

Back