HugoWs Tamiya Cup avontuur

Wegens omstandigheden gisteren mijn verjaardag al gevierd, en vanavond maar eens de stift op één van de cadeaus gezet:

full

Ik had snode plannen met veel kleuren, maar ik moet nog zoveel kopen voor de kleine racer dat ik me voor deze klap en de kap van de M-06 maar even tot geel en zwart beperk. Ik ga wel voor het eerst fasmask proberen, lijkt me fijn spul als ik de reviews en tutorials zo zie. Gaat wel even duren, morgen ondergaat mijn vrouw een zware operatie en de komende 6 weken ben ik dus even extra druk voor het gezin.

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, gisteren avond de meute vroeg in bed, snel boodschappen gedaan, en toen even lekker aan de M-06 gesleuteld. Ik heb wat hop-ups:

full

Kogellagers, carbon aasjes voor de tandwielkast, carbon en alu dempersteunen, en turn buckles voor de camber instelling voor en achter. De lagertjes hebben een nachtje in de tiener gelegen. Toen goed gedroogd, ook met perslucht, en daarna een nachtje in lichte olie. Het boeltje gaat makkelijk in elkaar:

full

De servo is besteld, ESC is al in huis. Het gaat de goede kant op. Wel heb ik nog een vraag aan de M-chassispiloten, over de banden. Ik weet welke banden zijn toegestaan en heb diverse adviezen gehad over welke te gebruiken voor de 06. Er zijn ook verschillende inserts, daar heb ik diverse rijders over gehoord bij de races. Hebben jullie allemaal 34756938456948 setjes bij jullie, van elke band / insect combinatie? Of is er een manier om de inserts te wisselen, bijvoorbeeld door de banden niet te verlijmen? Ik zou me kunnen voorstellen dat de banden bij deze snelheden niet noodzakelijkerwijs vastgelijmd hoeven te zijn.

Dank,

Hugo

Hugo,

Ik heb in Rucphen een experiment gedaan met nieuwe inserts met onverlijmde band/velg omdat ik dacht daar kan het wel, minder stuuruitslag, minder zijwaartse krachten door de vloeiende bochten. Dus niet, voorband liep vrolijk van de velg. Je zult ze echt moeten verlijmen.

Je kunt echter onverlijmd al een beetje inschatten hoe de insert zich zal gedragen door deze gemonteerd met band/velg op de auto zijwaarts te belasten en in vooraanzicht kijken hoe het contactoppervlak vervormd. Sommige insert/band combinaties veroorzaken een holle of juist bolle vervorming in het contactoppervlak onder belasting en dus minder grip.

De enige goede remedie is en blijft testen op de baan en dat lukt alleen verlijmd is mijn ervaring.

Groeten,
Fons

Hugo, je schiet al lekker op
het TC regelement gaf dit aan als toegestaan

50683 Tamiya M-chassis 60D radial tires
50684 Tamiya M-chassis 60D M-grip tires
53340 Tamiya M-chassis A-slicks
53254 Tamiya M-chassis S-grip tires

Cool die M-06 alleen vind ik het jammer dat hij achterwiel aandrijving heeft. Ik zit zelf al een tijdje te twijfelen om er een M-05 bij aan te schaffen maar ik weet het nog niet. Ik ga volgende jaar sowieso TC rijden met de TT-02 en misschien F1, dan vind ik 3 auto's ook teveel van het goede.

De Audi R8 LMS heb ik inmiddels ook besteld voor op de TT-02, erg mooie body is dat.

... jammer dat hij achterwiel aandrijving heeft...

Auw! Tegen het zere been... Ik wil juist een achterwielaandrijver, rijdt super en het klopt ook met de Alpine body; achterwielaandrijver met motor achterin. Ik gruwel ook van Fiat's met voorwielaandrijving.

Hugo, je schiet al lekker op
het TC regelement gaf dit aan als toegestaan

50683 Tamiya M-chassis 60D radial tires
50684 Tamiya M-chassis 60D M-grip tires
53340 Tamiya M-chassis A-slicks
53254 Tamiya M-chassis S-grip tires

Dank, en daar zijn ook nog veel verschillende inserts bij mogelijk. Veel keuze, dus.

Hugo

Auw! Tegen het zere been... Ik wil juist een achterwielaandrijver, rijdt super en het klopt ook met de Alpine body; achterwielaandrijver met motor achterin. Ik gruwel ook van Fiat's met voorwielaandrijving.

Hopelijk niet letterlijk hoor want zo was het niet bedoeld. Aan de andere kant heeft achterwiel aandrijving natuurlijk wel wat. Zoals ze vroeger bij BMW al zeiden, de voorwielen zijn om te sturen en niets anders.

Ik doelde er alleen op dat een M-05 juist lekker rijdt en vrij wendbaar door zijn voorwielaandrijving.

Niks aan de hand ;) ! Ik hobby vrolijk door aan de auto, ik wil er nog wat rondjes mee rijden voordat het seizoen echt begint. Ik heb de kunststof 50746 dempers van de TT overgezet naar M, en de TT krijgt (mooie roze) alu dempers. Helaas had ik de verkeerde besteld, maar dat is niet zo erg; met iets grotere kogelkoppen erbij past het wel.

Ik baseer mijn auto op deze post op rctech:
R/C Tech Forums - View Single Post - TAMIYA M-06 Thread

Ik kreeg gisteren nog wat geld voor mijn verjaardag waar ik niet op gerekend had, dus ook maar het kogeldiff en de stabilisatoren besteld.

Nou nog wat banden en inserts, ook maar uit de gelinkte post om mee te beginnen. Wat ik binnen in Vianen nodig ga hebben weet ik nog niet, geen enkele binnenbaan ervaring. Maar dat komt later wel.

Hugo

Dank je wel, die komen toch al in het standaard assortiment. Gek dat de A-slicks niet beter presteren op het kleed.

Gisteren even geknipt aan de Audi body, ik vind hem toch wel stoer:
full

En de Alpine body met wat spuitbussen te lijf gegaan:
full

full

Het is nu nog wat kaal, maar met de stickers en lampen erop wordt het denk ik wel wat. Helaas weer wat afplakfoutjes, maar het is nou eenmaal een racer, geen trailer queen. Voor de Audi ga ik met fasmask aan de slag, dat voorkomt nog foutjes en de Audi stickers zijn helaas grotendeels rood, dus ik moet het wel spuiten en niet plakken.

Hugo

Voilà, niet mooi maar wel lelijk:

full

full

Helaas schijnt het zwarte dubbelzijdig tape van de lamphuizen door de verf heen:

full

Hugo

Nee, ik dacht dat dat alleen nodig was bij fluorescerende kleuren. Helaas. Het zit nu te stevig vast om zonder schade los te halen. Nou ja, zoals ik al zei, het is geen trailer queen. Als ik er maar heel hard mee rijd zie je er niks van!

Hugo

Hugo, bij alle lichte kleuren altijd een deklaag erachter ivm doorschijnen (voor de volgende keer dan maar (Audi R8 8))
verder is hij wel netjes geworden alleen had ik de deurlijnen niet gedaan of iig met een veel dunnere lijn
dus je ga nu twee klasses rijden met de TC?

Ja, ik ga M en Top Stock rijden. Lijkt me wel leuk. De nadruk zal liggen op de Top Stock, de M er voor de lol bij.

De R8 zal ik voorzichter doen, maar krijgt denk ik geen backing kleur. Dat doorschijnen is niet zo erg, alleen die zwarte tape is jammer. De deurlijnen moet ik inderdaad nog over doen. Die deed ik om middernacht, ik had even moeten zien dat ik de verkeerde stif (te dik) te pakken had. Met wat cleaner poets ik deze wel weer weg.

Hugo

Laatst bewerkt:
Inderdaad, Top Stock met deze TT-01. Hij gaat vrijwel ongewijzigd mee naar het nieuwe seizoen, met de Audi kap erop.

Hugo

Ik ben heel benieuwd dan! Ik twijfel zelf nog over een M-Chassis maar misschien moet ik het gewoon eerst bij Top Stock houden. Komen we elkaar in iedergeval daar tegen :D

Back