HugoWs Tamiya Cup avontuur

ik hou het ook bij 1 klasse (Topstock met TT-01) er is wel een M-03M (tweede hands) onderweg maar die gaat waarschijnlijk alleen indoor gebruikt worden....
overweeg ook de aansluiting bij MBC de Sluis.....

Zo, de afgelopen avonden maar eens aan de slag met de Fasmask en spuitbussen op de Audi body.

Fasmask. Raar spul. Wel handig, maar ik moet er nog wel mee leren omgaan:
full

Verf erop, van de voorkant:
full

En van de achterkant:
full

(Weinig) stickers erop, van de voorkant:
full

En van de achterkant:
full

En klaar, met de spoiler en alles op het chassis:
full

full

Al met al redelijk tevreden, wel moet ik nog handiger worden met Fasmask, het aftekenen en het uitsnijden. Maar voor een eerste keer wel leuk.

Hugo

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor de reacties. De M-06 rijdt sinds eergisteren, met de motor en servo en ontvanger van de TT. Daarvoor zijn nieuwe besteld. De M rijdt goed, zo is de eerste indruk op de klinkerweg voor mijn huis.

Ik wil binnenkort eens met de beide auto's een keertje gaan rijden bij MRC in de hal in Nieuwegein. Iemand tips over de banden en de gearing van de TT, en de gearing van de M?

Dank,

Hugo

Voor het M-chassis zou ik indoor kiezen voor een 18t pinion (op een ruimere baan met 20t), met de standaard gearset.
Qua motor wordt er normaal gereden met de Cupmachine, maar omdat deze op het moment nauwelijks leverbaar is, wordt er bijvoorbeeld bij de TIM-wedstrijd gereden met de Tamiya Torque Tuned motor, min of meer vergelijkbaar met de Cupmachine.

Mvg
Marcel

Dank. Ik heb voor beide auto's de Cupmachine, FF zoeken en er blijken nog winkels met voorraad te zijn. Ik zal voor de M de gears ook aanschaffen, voor de TT heb ik al een vrij complete set.

@Madhouse; OK, klinkt gezellig!

Hugo

Ik wist wel dat het MRC in Vianen was. Maar maakt niet uit. Als ik kan ga ik mee maar alleen met de TT-02 en misschien de F1 mee.

Hugo,
ik had gehoord dat de normale banden voor de TT (Med's) het prima doen op tapijt en voor de M schijnt de M-grip goed te gaan.....
maar ik geef garantie
als ik weet wanneer je gaat, kom ik misschien ook wel....

Binnen gaan Sorex 28, LRP CPX en CS27 vaak het beste; ofwel een iets zachtere band dan buiten. Voor even een randje secondenlijm erop om rollen te voorkomen. Voor de M zijn de M-grips idd prima, alleen ook hier de voorbanden de gehele wang met secondelijm doen en bij teveel grip ook om en om de eerste rij blokjes op het profiel.....

Voor de Tamiya Cup mogen we alleen Tamiya banden gebruiken, maar dank voor je antwoord. Ik ga voor de M even rekenen wat de reductie is bij 18T, en dan diezelfde waarde eens als uitgangspunt nemen voor de TT.

Hugo

Bij de M geeft een 20T pinion een totale vertraging van 5,8, en met een 18T totaal 6,44.

Dus met de TT is dat vergelijkbaar dus 25/55 en 23/58, pinion/spur. Mooi, ik ga maar eens beginnen met 23/58, ik heb ook 24 en 25 in de koffer, en de 55 spur. Kunnen we lekker proberen (en afkijken bij de lokale racers...)

Hugo

Net buiten het forum advies gehad van een lokale rijder uit Vianen. Hij zegt gewoon 20T voor de M-06, dat is 1:5,8 totale vertraging. Hij rijdt met een TT-02, nog experimenterend, 29/64 pinion/ spur. Dat is 1:5,74. Voor de TT-01 is dat 25/55 pinion/spur, 1:5,72.

Hugo

Net buiten het forum advies gehad van een lokale rijder uit Vianen. Hij zegt gewoon 20T voor de M-06, dat is 1:5,8 totale vertraging. Hij rijdt met een TT-02, nog experimenterend, 29/64 pinion/ spur. Dat is 1:5,74. Voor de TT-01 is dat 25/55 pinion/spur, 1:5,72.

Hugo

Een 55T spur voor een recht stuk van amper 25m is een veels te zware verhouding.
Hiermee ga je de motor te zwaar belasten en op het recht stuk niet volledig op snelheid laten komen, gevolg een zeer warme motor en een veel kortere levensduur van je motor.
Ik zelf heb een jaar of 4 terug met een 58T spur op een 23 of een 24T pinion gereden en was veel sneller dan mannen die een 55T spur op een 25T pinion hadden gemonteerd.
Zelfs bij ons op de club waar we over een recht stuk van 30m beschikken gebruikt niemand een 55T spur op een TT-01.

Zorrie mijn fout. Verkeerd gelezen. Hij schrijft 22/64 = 7,56.
Voor de TT-01 is dat 21/61. Da's weer erg laag. Als ik het deze keer wel goed gezien heb...

Hugo

Ik zou starten met een 58/23 verhouding en kijk of de motor te warm is en of je wagen op ongeveer de helft van het rechte stuk op zijn top snelheid zit.
Te vroeg of te laat op snelheid geraken is niet goed voor de motor.

Back