HugoWs Tamiya Cup avontuur

Discussie in 'Electro onroad' gestart door HugoW, 23 mrt 2014.

  1. snor

    snor

    Lid geworden:
    30 apr 2012
    Berichten:
    157
    Volgens mij ging de opmerking over de speed tuned gear set over de TT01. En zover ik zie mag die daar wel gebruikt worden.
    De speedtuned gear set mag niet voor de m klasse gebruikt worden.
    Al vind ik de opmerking, dat voornamelijk andere merk speed tuned gear sets niet gebruikt mogen, worden een beetje vaag. Houdt dat dan in dat de tamiya set wel gebruikt mag worden? Of alleen in bepaalde gevallen?
     
  2. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Bladzijde 14 is inderdaad het M reglement. In het verdere reglement, algemeen of Top Stock, worden ze niet genoemd. Als het origineel Tamiya Hop Up parts zijn, mogen ze in de Top Stock dus wel.

    Wat is een speed tuned gear set?

    Overigens denk ik weer een stuk strakker te kunnen sturen sinds vanmorgen:
    [208250] linkshandige-stuurwielzender-dhz-werkje

    Hugo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Mijn opmerking ging inderdaad over het M-chassis. Daarvoor zijn in principe alleen van andere merken speciale sets verkrijgbaar die dus niet mogen; aangezien het topic over een M-chassis ging heb ik de TT-01-verwijzing gemist. Bij de TT-01 zijn er idd andere gears te verkrijgen en geldt een maximale overbenging van 55/25 en het klopt dat je daar de optionele spurgears voor nodig hebt.....

    kleine spraakverwarring maar nu weer goed volgens mij ;-)
     
  4. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Even een vraag over de accu's. Ik heb nu twee 2S4000 20C packs (waarvan er eentje gaar is, vrees ik). Maar met zoveel klassen op één dag, dan kan ik tussendoor wel bijladen, toch? Hoeveel verbruik je ongeveer in een heat?

    Dank,

    Hugo
     
  5. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Je hebt meestal een uur tussen de heats van een klasse. Dus zou genoeg tijd om te laden.

    In noodgevallen is er meestal nog wel ergens een Lipo 'over' van een collega rijder die je even kan lenen ;-)
     
  6. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    Ja er is wel een mede racer die een accu wil/kan uitlenen !

    Andre
     
  7. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Mooi, altijd fijn om back-up te hebben. Overigens zouden vandaag alle onderdeeltjes binnen moeten komen. Dit weekend maar eens in elkaar gooien en kijken of het rijdt. Net nog een probleempje met de TEU-101BK regelaar ontdekt (geen BEC, en een volle lipo doet 8,4V), maar dat is denk ik ook opgelost. Tijdelijk met een megaBEC uit een ouder vliegtuig, en definief met een eigenbouw regelaartje als de onderdelen binnenkomen.

    Hugo
     
  8. Michael L

    Michael L

    Lid geworden:
    9 nov 2006
    Berichten:
    442
    Locatie:
    Rotterdam
    Uit reglement:
    Speed tuned gearsets (voornamelijk van andere merken) zijn niet toegestaan!

    Als je het stukje tussen haakjes even wegdenkt dan staat er dat speed tuned gearsets niet zijn toegestaan. Tamiya heeft deze niet voor het M-chassis. Andere merken wel, vandaar het stukje tussen de haakjes.

    Grt,
    Michael
     
  9. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Ik heb de standaard-uit-de-doos motor in de auto zitten, en ik lees dat ik op de race een andere motor te leen (of huur, € 10,- ?!?) krijg. Toch? Maakt dit veel verschil, is het verstandig te oefenen met zo'n Carson Cup Machine motor?

    Dank,

    Hugo
     
  10. bono

    bono

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    310
    Locatie:
    Venhuizen
    De carson cup machine is iets vlotter dan de standaard mabuchi uit de doos. Bij elke modelbouwwinkel te verkrijgen en kost meestal tussen die 10 en 15 euro. Uiteraard verstandig om eerst een keertje mee te oefenen om de juiste gear ratio te vinden. Dit hangt natuurlijk ook af van de baan.

    (mrm heeft een technisch gedeelte met korte haakse bochten maar ook een erg lang recht stuk)

    Gezien de aanschaf prijs van de carson cup machine is het zeker de moeite om er een in de koffer te hebben.
     
  11. addicted2blue

    addicted2blue

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    246
    Locatie:
    Antwerpen
    Het nadeel van de carson cup motor is dat de motor al heel snel zijn power verliest, zo ga je wsl ook meer dan 1 motor nodig hebben om een gans seizoen te vervolledigen.
    Toch zeker als je voor de podiumplaatsen wilt rijden.
     
  12. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Hahahahahahahahahahaha! Ik zal het zeker in gedachte houden, ik denk dat het nog niet zo'n enorm probleem zal zijn mijn eerste seizoen na 16 geen auto gehad te hebben.

    Gisteren avond de auto in elkaar gezet, en meteen naar e geüpgraded. Ik mis nog een paar schroefjes, verder doet alles het. Wel een probleem: ik heb de short shocks gekocht en erop gezet, maar hij staat hoger dan ooit. Ik heb de veren bij de short set gebruikt. Had ik toch de kleinere veren moeten kopen?

    Hugo
     
  13. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Zo, hij doet het! Vanmorgen de eerste ritten gemaakt. Voor mijn gevoel zit er voor geen meter snelheid in, maar ja, het is ook een standaard tt-01 met een Carson Cup torretje. Met wat expo op het stuur is er goed recht uit mee te rijden en te corrigeren, echt bochtenwerk lukt niet op het smalle fietspad. Met het gas erop is de boel behoorlijk onderstuurd, en hij staat dus nog te hoog op zijn poten. In ieder geval rijdt hij, en dus heb ik me maar ingeschreven voor de race op 13 april.

    Oh ja, iemand nog een antwoord over de veren en de rijhoogte?

    [​IMG]

    Dank,

    Hugo
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Onroad tuned springset nemen en rubber ringetjes onder de shock zuiger plaatsen zodat de auto lager komt.

    Mvg Roy
     
  15. Gerd

    Gerd

    Lid geworden:
    13 nov 2008
    Berichten:
    13
  16. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Dank. Heb ik dan 2 sets nodig?

    Hugo
     
  17. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Huh? En dan met voorgespannen veren rijden? Dat druist in tegen alles wat ik ooit geleerd heb. Kan je het uitleggen?

    Dank,

    Hugo
     
  18. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    De korte veren zijn korter als wat je er nu op hebt zitten.
    Geen probleem dus;)

    Mvg Roy
     
  19. HugoW

    HugoW

    Lid geworden:
    30 aug 2007
    Berichten:
    3.511
    Locatie:
    SInt-Oedenrode
    Oh, de rubbers als uitslagbegrenzing, niet als geforceerde verlaging? Dan snap ik het. Ik dacht dat je de auto met geweld (te korte shocks) lager wilde leggen. Leek me geen goed idee. Heb ik aan één setje genoeg (voor en achter verschillend) of moet ik meteen twee sets aanschaffen?

    Hugo
     
  20. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    2 setjes is makkelijker ivm rondom op gelijke veren rijden als de afstelling het toelaat(grip e.d.)

    Mvg Roy
     

Deel Deze Pagina