HugoWs Tamiya Cup avontuur

Nou, eh, nee. Ik vind het redelijk inspiratieloos. Erg gebeuren de afgelopen tijd veel vervelende dingen in mijn privé leven en ik merk dat ik even niet de spirit heb om leuk te schrijven. Ook dwingt het mij om de hobby, grotendeels om financiële redenen, te heroverwegen. Vandaar ook deze stap:

http://www.modelbouwforum.nl/threads/tamiya-m-06-racer-met-love-bug-kap.228832/

Het zal niet veel opleveren, maar het gaat ook verder niet de kosten verhogen. Gisteren gaf ook mijn tweede lader de geest, gelukkig kon ik bij Roy mijn tweede accu laden. Anders had ik niet eens twee klassen kunnen rijden. Ooit later als mijn gezin in rustiger vaarwater is krijg ik misschien spijt, maar op dit moment is er twijfel of ik überhaupt naar Lelystad zal gaan, want of ik geld aan de TT kan besteden voor reparatie...

Ik zal verder niet zeiken, het was gisteren een erg gezellige dag en vooral over de grote finale met de TT ben ik blij. Ik heb in mijn kop echt een soort klik gemaakt over netjes rijden, hoe welke bocht te nemen, enzovoort.

Hugo

Vervelend om te lezen Hugo. 1 auto houden om te racen is qua budget en rust tijdens de wedstrijddag in ieder geval wel een goede stap.

Prive is zeer belangrijk maar af en toe een keer je hoofd leeg ook. Ik hoop je dus weer te zien in Lelystad.

Alsnog is het gewoon een goed verhaal. Juist omdat je eerlijk bent :)
Ook gewoon een lang verhaal als het niet gaat.

Hugo,
gezin gaat altijd voor en is het belangrijkste in het leven, daarnaast is de hobby een prima uitlaatklep om even het koppie weer leeg te maken en de nodige ontspanning te pakken
maar twee klassen rijden als je nog niet voldoende materialen (transponders, laders, onderdelen en tijd e.d.) heb word dat een lastig verhaal om te ontspannen
dat je de M verkoopt kan ik begrijpen en voor dat geld is het een koopje, ik heb er voor gekozen om aan te sluiten bij een club (MBC de Sluis) en rij daar clubwedstrijden met bijna dezelfde auto als in de TC en dat is prima te doen.
BTW in Lelystad ben ik er weer bij kan ik misschien nog wat mentale ondersteuning geven

Laatst bewerkt:
Begrijpelijke keuze, wat Jan ook al zegt, je gezin is het belangrijkste. Ik hoop je in Lelystad wel weer te zien maar dan alleen met je TT!

Sterkte!

Dat klinkt allemaal niet zo fijn Hugo, jouw verhalen hebben mij over de streep getrokken om weer te gaan rijden. Ook sterkte van mijn kant!

Zojuist is de Love Bug opgehaald en betaald. Ik ben blij dat er een Cuprijders mee aan de slag gaat, en nog wel iemand met achterwielaandrijving race ervaring. Wie weet... Ik heb net de nieuwe achterwielasjes besteld, dus ik kan de TT weer klaar maken. En ik heb nieuwe bodyclips besteld, daarover later meer.

Hugo

Dit model

PROPCLIPL.gif

Ook een interessante variatie op thema, maar nee, dat is niet wat ik ga doen. Ik rijd nu al een tijdje met dunne clips met grote ogen die onder 45 graden omhoog staan. Die zijn makkelijk te verwijderen. Niet alleen door mij, maar ook door de auto zelf als ik ermee op zijn dak ga, zo is gebleken.

20150524_153415.jpg

De afgelopen races ben ik er al vier kwijtgeraakt. Ook werd ik schandelijk beticht van illegale extra uitrusting op mijn auto door enkele mede rijders op Deventer, die mijn loszittende kap (ik was beide voorclips kwijt) aanzagen voor een perfect getimede air-brake aan het eind van het rechte eind. De kap kwam iedere keer erg netjes omhoog. Maar handig bleek dat niet, dus toch maar op zoek naar betere clips.

Ik heb deze gevonden:

Die zijn dikker dus zitten ze strakker. Ook zijn ze niet omhoog gebogen, dus heeft asfalt minder grip op ze als ik weer eens op mijn dak langs kom glijden. En ik vind ze wel stoer, en handig dat je er twee steunen in één keer mee vast zet.

Uiteindelijk zal het nog handiger zijn om gewoon niet op mijn dak te gaan, maar tot die tijd ga ik even voor deze clips.

Hugo

Het was of die ik aanhaalde of die jij nu hebt gekozen, meer smaken waren er volgens mij niet :D

Ik rij zelf met de korte variant hiervan, dus 4 aparte clips maar ook dikker en licht omhoog geboden.

Overigens reed er ook een gele F1 rond waarbij op hoge snelheid zijn kap omhoog kwam, een soort verkapte DRS :D

Even een berichtje niet over de auto's; dank voor alle on- en off-board steunbetuigingen. Het is allemaal niet vreselijk, maar ik vond het niet te rechtvaardigen in een tijd dat ons inkomen gehalveerd is om voor de tweede auto:
- nieuwe lader, € 50,-
- extra accuset, € 80,-
- A-type banden / velgen / inserts setje, € 50,-
- extra transponder, € 75,-
- en nog wat klein grut voor reparaties en onderhoud aan beide auto's.
aan te schaffen. Dan ben ik even snel € 300,- lichter.

Nu heb ik de Love Bug voor € 100,- verkocht, dat scheelt (Spaanse winst) € 400,- met het originele plan! Daarnaast levert het rijden in twee klasses ook wat meer stress op, en dat heb ik al genoeg op andere vlakken...

Ergo, er hoeft geen Help-HugoW-de-Zomer-door plan opgericht te worden; mijn kinderen hebben nog genoeg te eten en zelfs nog kleren rond hun stevig doorgroeiende lichamen.

Hugo

Back