Zo, vandaag vroeg naar Gouda; het regent! Dat was niet afgesproken...
Ik rijd even een beetje op de drijfnatte baan, en tot mijn verbazing rijdt de auto best goed. Ik heb het hele chassis afgeplakt, en dat houdt het water goed buiten. Ik rijd niet te lang, ik houd alles liever heel voor de heats.
Alle drie de heats gaan redelijk, ik maak weinig fouten maar de fouten die ik maak kosten veel tijd; naast de baan staan en wachten op inzet scheelt zo 8 tot 12 seconden. Uiteindelijke zit ik op de 21ste plaats, in het midden dus van de 33 deelnemers.
Omdat de groep in 3x 11 rijders wordt gesplitst in plaats van 3x 10 en 1x 3 voor de finales zit ik als één naar laatste in de Sprint Finale. Ik ga erg voorzichtig van start, en dat werkt. Na de eerste ronden met veel schermutselingen lig ik vierde. Ik verlies een plaatsje maar rijd even stabiel op de 5e plaats. Dan ineens, recht voor Jan die baaninzetter is bij mijn finale, rijdt de auto niet meer. Jan pakt hem en geeft aan dat het over is. Jammer. Ik word dus laatste in de Sprint finale, er zat wel meer in.
Na de Sprint finale blijkt de motor te zijn losgetrild. Ik had op Den Haag de originele motorbouten gestript, en nieuwe van Jan gehad. Deze blijken helaas net iets tè kort. Met langere bouten van Roy erin zit alles weet netjes op zijn plaats. De pinion en spur zijn wel beschadigd. De auto klinkt als een koffiemolen, maar hij rijdt.
De grote finale start ik achteraan en ik doe maar weer hetzelfde, langzaam van start, goed kijken hoe men elkaar van de baan rijdt. En inderdaad, in rijd na de eerste ronde op de 6e plek rond. Ik heb een paar kleine gevechten op de baan, win wat en verlies wat, en het gaat redelijk. Helaas maak ik een stomme fout op het rechte eind en kom op het gras, en de baaninzet ziet het niet. Ik sta er voor mijn gevoel eeuwen, en dat is niet meer goed te maken. Verder maak ik allerlei slordige fouten maar niks met grote gevolgen. Uiteindelijk 9e in deze finale.
Mijn beide lipo's staan bol en na de finales waren ze echt heet, zelf na de technische controle en het baaninzetten. Ik merkte ook dat mijn auto, die altijd lekker mee kwam qua snelheid, dat niet meer deed. Ook laden ze nog maar naar 8,3V, niet 8,4. Ik denk dat het tijd wordt voor nieuwe... Ik twijfel wel wat wijsheid is. Deze accu's heb ik dit hele seizoen gebruikt, 2 stuks om-en-om, voor veel trainingen en alle races. Is het gewoon dat ze nu op zijn? Ik zie wel betere merken (ik rijd nu met Turnigy 4200mAh 65-130 nano-tech accu's, 33 euro per stuk), maar die kosten dan ook meteen het dubbele. Gaan die dan 2 seizoenen mee, of nog meer?
Hugo