Hi forumleden,
Ik ben op zoek naar een electrozwever die thermiek kan vliegen, maar waar de vleugels niet te snel van dubbelklappen als je bijvoorbeeld voorzichtig een loop maakt. Hij mag dan iets inleveren op zn thermische eigenschappen.
Doel; goed/redelijk in thermiek kunnen vliegen thuis maar ook goed/redelijk mee in de bergen op vakantie kunnen hellingvliegen met windkracht 3. Extreem windstil/thermiek en harde wind worden door onderstaande modellen opgevuld:
Ik heb al
- simprop liftoff xs, warmliner voor de helling, snel.
- "gentle lady" type zwever, 2m, goed voor thermiek bij weinig wind
Ikzelf kwam op de volgende modellen bij staufenbiel, welke is geschikt voor mijn doel? Iemand ervaringen of andere suggesties?
proxima II 2.74m 47.7dm 1450g s3021
culex lmr 1.95m mh-32 31dm 380g
horizon e-flite 2.9m 66.7dm 1900g sd3021
epsilon competition 3.5m 68dm 2500g lichte acro,mh-32 profiel
verder zag ik op modelbouwforum nog een f3j kist te koop staan, de v-experience. Deze leek mij alleen wat aan de zware kant.
Dank voor het antwoord!
groeten,
Alex
Ik ben op zoek naar een electrozwever die thermiek kan vliegen, maar waar de vleugels niet te snel van dubbelklappen als je bijvoorbeeld voorzichtig een loop maakt. Hij mag dan iets inleveren op zn thermische eigenschappen.
Doel; goed/redelijk in thermiek kunnen vliegen thuis maar ook goed/redelijk mee in de bergen op vakantie kunnen hellingvliegen met windkracht 3. Extreem windstil/thermiek en harde wind worden door onderstaande modellen opgevuld:
Ik heb al
- simprop liftoff xs, warmliner voor de helling, snel.
- "gentle lady" type zwever, 2m, goed voor thermiek bij weinig wind
Ikzelf kwam op de volgende modellen bij staufenbiel, welke is geschikt voor mijn doel? Iemand ervaringen of andere suggesties?
proxima II 2.74m 47.7dm 1450g s3021
culex lmr 1.95m mh-32 31dm 380g
horizon e-flite 2.9m 66.7dm 1900g sd3021
epsilon competition 3.5m 68dm 2500g lichte acro,mh-32 profiel
verder zag ik op modelbouwforum nog een f3j kist te koop staan, de v-experience. Deze leek mij alleen wat aan de zware kant.
Dank voor het antwoord!
groeten,
Alex