Hoi Ruud.
Ik heb bij mijn M3 het volgende gedaan. Heb een oude nitro autogeloopt. De achterwielophanging heb ik gedemonteerd totdat ik enkel het achterdifferentieel over had. Het differentieel heb ik vervolgens dwars in het frame geplaatst (de l en de r as werden dus de as naar de voorzijdeas en de as naar de achteras) De uitgang van de versnellingsbak heb ik aangesloten op de as waar normaal het motortandwielzit. Dit werkt uitstekend, zelfs iets te goed want wanneer de scout nu één wiel van de grond heft staat hij stil (ga dus de differentieel werking van het midden diff beperken).
Hoi Jan,
die tip heb ik me ter harte genomen.

Heb eens een paar bouw tekeningen van een paar 4x4 aangedreven schaal 1/10 auto's zitten bekijken.
Kwam toen op het idee om een ball diff. om te bouwen en deze tussen de aandrijfas van de achterassen te plaatsen.
In deze diff's zit een lagertje waar een vrij zware veer tegenaan drukt. Je krijgt dan het idee van een soort slipkoppeling.
Hoop dat dat de oplossing zou kunnen zijn.
Maar als ik het zo lees zou het inderdaad wel eens aan de kruiskoppelingen kunnen liggen ook. Het schokkend draaien van de vooras is op zijn minst te zeggen raar. Zou zoals u al zei eerst dit zaakje eens onderzoeken( zou goed de basis van het probleem kunnen zijn).
Hoop dat u het probleem vindt Ruud,
Denk dat ik met de tips die ik van Piet op dit gebied gekregen heb nu dit probleem wel onder controle krijg.
Ga dit dan ook het eerste aanpakken, de diff moet ik toch nog verder uitzoeken en dat kan later in de bouw dan denk ik toch vrij eenvoudig aangepast worden.
verder zit de truck er prachtig uit, hebt u al verder nagedacht over de kleur?
Jan
Het kleurschema zal naar alle waarschijnlijkheid zoiets als de onderstaande foto zijn.
De vlammen moeten dan weer uit een chrome of zilverkleurige band komen die van boven naar onder schuin over de sleeper loopt.
De ramen op de sleeper worden gemaakt van zwart naar wit reflecterende folie.
Die tip heb ik een tijd geleden van Cheeta gekregen en spreekt me heel erg aan.
Het blauw dat ik ga gebruiken zal de zelfde kleur zijn die ik ook op de achterspatborden heb gebruikt.
Maar voor ik tot spuiten over kan gaan, zal er nog heel wat geschuurt en geplamuurt moeten worden.